Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stand rekeningen opvragen, zonder code in te geven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stand rekeningen opvragen, zonder code in te geven

Gisteren bij een lokaal kbc kantoor binnen gesprongen, met mijn dexia kaart. Kaart in de automaat, en ik krijg een scherm met geldopvraging, en rekening stand (is al een tijd, vroeger kon dat niet in een binnen terminal in een andere bank).
    Op stand rekeningen gedrukt, en ik kreeg het bedrag op de rekening te zien, zonder code te moeten ingeven.

Fout in het systeempje ? Of is dat een normale zaak. Als ik bij de kbc mijn kbc kaart gebruik, moet ik wel een code ingeven om de stand van mijn rekeningen te kunnen zien. Om geld af te halen moest ik spijtig genoeg wel een code ingeven .

Ik heb wel nog geen andere combinaties geprobeerd, (dexia kantoor, kbc kaart enz....) om te weten of dit hier ook zo is. Maar lijkt me toch maar vreemd. Straks kan ik mijn vrouw haar rekeningen nog beginnen controlleren
    To make your dreams come true, wake up

Re: Stand rekeningen opvragen, zonder code in te geven

Ben bij de KBC en idd. ik moet steeds mijn code ingeven
    met mijn bankkaart van de KBC, om geld af te halen of andere bewerkingen uit te voeren.
    Dit doe ik dus in de bank zelf.
    (100 m van mijn deur)

Dus ik zou het al niet netjes vinden dat KBC-klanten hun code moeten
    ingeven en "vreemde" klanten niet.

Kan je met die Dexiakaart ook nog binnen (het gebouw dus)
    als die KBC-bank zelf is gesloten?
    Hier kan dit tot 22:00 uur dacht ik (met de KBC-kaart).

Bij geldautomaten in de stad moet ik dat ook steeds doen.
    Anders geraak ik niet aan mijn gegevens...

Ga ik tanken of betaal ik parkeergeld dan moet dit niet.
    Natuurlijk zijn dit betaalautomaten en geen terminals.
    Dat is natuurlijk geen wereldnieuws, dat weet iedereen
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Je kan ook met een Happy day's kaart een Fortis kantoor binnenkomen.
      (enkel binnenkomen, aan de automaat kan je er niets mee).
      Zijn er nog van deze rare combinaties?
      __Romain______________________________________________..

Comment

Dit staat op de website van banksys.
        Toch kan ik met mijn fortiskaart in de binnen -en buitenautomaat van dexia geld afhalen. Bij axa kan ik dat niet.
        Ook heb ik gemerkt dat ik na 23.00 niet meer bij fortis binnengeraak met mijn kaart.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
          Ook heb ik gemerkt dat ik na 23.00 niet meer bij fortis binnengeraak met mijn kaart.
          Ah ja, dan heb je 'n Happy Nights kaart nodig ipv 'n Happy Days kaart.

Ooit eens gehad bij kbc selfbank dat wanneer ik m'n kaart in de automaat stak ik plots 'n "dos"-prompt voor me had!
          Gelukkig ben ik hier wat in thuis en had ik snel door dat het eigenlijk OS/2 was en heb ik 't script opgezocht en gestart dat de terminal herstart. Zo heb ik dan toch nog m'n kaart uit de automaat kunnen halen.
          Hierna werkte die terug normaal. (is wel al meerdere jaaaren terug)
          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
          MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Een tweetal jaren geleden getest bij een KBC kantoor na een discussie met een paar collega's over het al dan niet doorgeven van je rekeningnummer aan vreemden...

Neem de bankkaart van je vrouw, stap een kantoor binnen (eentje waar ze je niet kennen) en vraag of je 100 euro van "je" rekening kan afhalen...

Buiten een krabbel op ontvangstbewijs kreeg ik 100 euro zonder dat men enige identificatie van mij vroeg... das pas service
            Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
              Een tweetal jaren geleden getest bij een KBC kantoor na een discussie met een paar collega's over het al dan niet doorgeven van je rekeningnummer aan vreemden...

Neem de bankkaart van je vrouw, stap een kantoor binnen (eentje waar ze je niet kennen) en vraag of je 100 euro van "je" rekening kan afhalen...

Buiten een krabbel op ontvangstbewijs kreeg ik 100 euro zonder dat men enige identificatie van mij vroeg... das pas service
              Bij Axa zal dat niet meer lukken, daar moet je met je bankkaart en je geheime code de documenten ondertekenen

Comment

Working...
              X