Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Newbie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Newbie

Hey mense,

Ik overweeg om een nieuwe camera te kopen maar er zijn 2 dingen die ik totaal niet begrijp, namelijk:

Ik weet wat CCD is MAAR hoe weet ik hoe groot de CCD is ?
    En moet de LUX zo laag mogelijk of zo hoog mogelijk zijn ?

Hulp nodig, en snel, THX

Re: Newbie

ik snap je probleem niet...
    de gevoeligheid van een sensor bepaal je zelf door je iso waarde in te stellen. het enigste dat anders is bij verschillende toestellen dat je bij het ene toestel meer ruis hebt op hoge iso waarden dan op andere toestellen... maar daar vind je meer dan genoeg over op dit forum...

en de grootte van de sensor die kan je bij elk toestel zien in de specificatielijst...
    5DmkIII en wat glas

Comment

ja maar wat is beter, vb: CCD sensor 1/6" of CCD sensor 1/4" ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bosnier Bekijk bericht
        ja maar wat is beter, vb: CCD sensor 1/6" of CCD sensor 1/4" ?
        meestal is het wel hoe groter te sensor, hoe beter...
        de 1/4" sensor is groter dus waarschijnlijk ietsje beter (als de sensors allebei hedendaags zijn)
        5DmkIII en wat glas

Comment

Hey mense,

Ik overweeg om een nieuwe camera te kopen maar er zijn 2 dingen die ik totaal niet begrijp, namelijk:

Ik weet wat CCD is MAAR hoe weet ik hoe groot de CCD is ?

Hulp nodig, en snel, THX
          Ben jij hier niet over een videocamera bezig ipv een foto camera ?
          fotosite

Comment

Ik vond geen forum voor videocamera's dus beter mn vraag hier stellen dan gwn niet stellen

Comment

Discussie even verplaatst naar een gepaster forum, aangezien het niet over een camera gaat maar wel over een video-camera.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Lux is een eenheid van verlichtingssterkte. Wat bedoeld wordt in de specificaties van een videocamera met deze aanduiding, is de minimum hoeveelheid/sterke van licht nodig om door de camera vastgelegd te worden.

In feite is dit dus een aanduiding voor de lichtgevoeligheid van de camera, m.a.w. een camera waarbij "1 lux" in de specificaties vermeld staat zal lichtgevoeliger zijn dan een camera waarbij "20 lux" vermeld staat. Over de kwaliteit van de videobeelden bij zulke donkere omstandigheden zal ik me evenwel niet uitspreken.

Ook nog belangrijk om weten: in gewone situaties bij een aanvaardbare hoeveelheid licht maakt dit onderscheid in minimumgevoeligheid niet veel uit, dus wil je je videocamera vooral gebruiken om overdag te filmen, trek je daar dan maar niets van aan.
                Nikon D80 en toebehoren.

Comment

Working...
                X