Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Relatief klein bedrag overmaken naar de USA

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Relatief klein bedrag overmaken naar de USA

Ik zou een bedrag van 71 euro moeten overmaken naar de USA.
    Ik heb geen pay-pal of zo...

Hoe kan ik zulks het goedkoopst doen ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Relatief klein bedrag overmaken naar de USA

airmail?
    foto als spiegel of als venster?

Comment

via je bank??
      als het van België naar Nederland kan, kan het toch naar alle landen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
        airmail?
        Hebt gij een vliegtuig ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          via je bank??
          als het van België naar Nederland kan, kan het toch naar alle landen.
          grt,bouk.
          Yup, weet ik en zal ik morgen vragen, maar meestal zijn daar vrij grote kosten aan verbonden....en het moet imho toch een beetje in verhouding staan met het te betalen bedrag...

Vandaag zijn de banken bij ons dicht, vandaar effe de vraag op BD.

Comment

iemand zoeken die paypal heeft...
            eerst het geld naar die persoon overschrijven en dan kan die betalen...
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

FZ50

Comment

Mja, maar dan maak ik misschien toch best zelf een pay-pal account aan.
              Zijn daar kosten aan verbonden en is dat omslachtig ???

Comment

Vrij eenvoudig met een zogenaamde money transfer via Western Union.

Geld versturen (Western Union)

Nieuw
                Geld versturen en ontvangen is vanaf nu ook mogelijk vanuit uw postkantoor. Het volstaat om een geldig legitimatiebewijs voor te leggen. Enkele minuten nadat het geld verstuurd* is kan het al opgehaald worden in meer dan 190 landen en territoria.

Dichtbij
                Het postkantoor is altijd dicht bij u! Het is de makkelijke en snelle manier om geld te versturen.

Makkelijk
                In enkele minuten heeft de begunstigde het geld in handen. Zelf kan u tijdens één enkel bezoek aan uw postkantoor meerdere verrichtingen uitvoeren, zoals aangetekende zendingen afhalen, postzegels kopen, ... en zo een pak tijd winnen.

Veilig
                Elke geldtransfer wordt geregistreerd en beschermd door een wereldwijd erkend beveiligingssysteem dat meer dan 200.000 Western Union agenten verbindt.

* Opgelet, in sommige landen kunnen er beperkte openingstijden en services bestaan. Informeer u aan het loket.
                ** Uitbetaling is mogelijk in plaatselijke munt, net zoals in sommige landen in euro’s. In uw postkantoor in België worden enkel transfers in euro uitgevoerd.
                http://www.fotohans.eu

Comment

Bedankt, ik zal me eens informeren.

Maareuh, ik ken er niet zoveel van, maar Western Union, roept bij mij meestal beelden op van Nigeriaanse fraudeurs uit Verweggistan ...

PS: PM goed ontvangen - bedankt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Mja, maar dan maak ik misschien toch best zelf een pay-pal account aan.
                    Zijn daar kosten aan verbonden en is dat omslachtig ???
                    zeker niet omslachtig, ook geen kosten.
                    Soms te gemakkelijk als je begrijpt wat ik bedoel

het enige dat je moet hebben is een VISA...
                    Moest je niemand vinden, pm me maar
                    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                    www.koendd.be

FZ50

Comment

Hallo,

Ik denk dat Paypal het beste is en je het minste gaat kosten. Je kan ook een International Money Order kopen dat je dan met de post kan versturen. Een bank overschrijving wordt niet zo vlug aanvaardt. Als je iemand in Noord-Amerika voor zijn rekening nummer vraagt, denken ze onmiddellijk aan fraude. Hier wordt er niet geld overgeschreven zoals het in Belgie en Nederland gedaan wordt, tenzij je met de verkoper degelijk overeen kan komen en leg dan uit dat zo'n dingen in Belgie wel gedaan worden en op welke manier en of het mogelijk is om geld over te zetten via jou bank naar de USA.

Mijn moeder heeft wel al geld naar mij in Canada overgezet vanuit Belgie en dat ging vlot. Ze moesten wel alle informatie weten zoals: adres van mijn bank, mijn naam & adres, mijn rekening nummer, branch nummer van de bank enzovoort. Het duurde een goede week tot 14 dagen voordat het geld op mijn rekening in Canada stond en het kostte haar 300 BEF (een 7.50 euro) om het over te zetten van mijn Belgische rekening naar mijn Canadese rekening.

Veel succes ermee!
                      Groetjes uit Canada,
                      Ann

Comment

Money Transfer via Western Union is niet dubieus, bij veel banken en postkantoren kan je hiervoor terecht.
                        Simpel en veilig.
                        BTW: WU is de grootste Internationale bank die er is.
                        Ik ken veel Surinaamse en Antilliaanse mensen die maandelijks op deze wijze geld over maken naar hun familie.

Comment

Zoals je zelf zegt Hansel: naar hun familie.
                          Als je de persoon aan wie je de betaling moet doen persoonlijk kent is WU geen probleem.
                          Als je hem/haar niet persoonlijk kent: persoonlijke raad = NIET doen.

Het verhaaltje wat op hun website staat dat elke transactie veilig is, is larie en apekool.
                          Iedereen die het transfertnummer in handen heeft kan, zonder tonen van identiteitskaart, direct het geld gaan afhalen ook al geeft WU zelf aan dat dit enkel kan op vertoon van identiteitskaart.

Net daarom dat oplichters gretig gebruik maken van WU.
                          En ik spreek uit ondervinding. Google maar eens op internetoplichting i.c.m. WU. Genoeg veiling/verkoopsites waarschuwen trouwens zelf voor betalingen via WU.
                          En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Iedereen die het transfertnummer in handen heeft kan, zonder tonen van identiteitskaart, direct het geld gaan afhalen ook al geeft WU zelf aan dat dit enkel kan op vertoon van identiteitskaart.
                            Ben benieuwd waar je dat vandaan hebt. Verder is het niet alleen de identiteitskaart, jij vult als verzender in wie het geld kan afhalen. Deze persoon moet met identiteitskaart naar het kantoor.

Comment

Vanwaar ik dat heb? uit eigen ervaring zei ik al.
                              We hadden opgegeven dat de persoon enkel het geld mocht afhalen op vertoon van zijn identiteitskaart en in combinatie met het transfertnummer.
                              Zijn identiteitskaart werd echter niet gevraagd en enkel met het transfertnummer heeft hij het geld kunnen opnemen.
                              Sindsdien mijden wij WU als de pest.

Edit: WU zelf geeft trouwens aan dat betaling via hun systeem niet altijd de nodige veiligheid met zich meebrengt.

Tenzij, nogmaals, je de begunstigde persoonlijk kent of zijn identiteit grondig hebt kunnen controleren.
                              Last edited by Cookie; 29 mei 2007, 13:30. Reden: toevoeging link
                              En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Working...
                              X