Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat te kopen met vakantiegeld?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat te kopen met vakantiegeld?

Wat te kopen met vakantiegeld, mijn verlanglijstje ziet er als volgt uit:

- Canon 30D (enkel body)
    - Canon 17-55 IS USM
    - Canon 10-22
    - Sigma 150 Macro
    - Canon Ringflits MR-EX 14
    - Canon Voorzetlens 500D
    - Tussenring Canon of setje (Soligor?)

Budget 1500 à 2000 euro.

Elk voorstel is welkom....

mvg,
    Last edited by Henk_01; 27 mei 2007, 13:01.
    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Re: Wat te kopen met vakantiegeld?

staat er een vervaldatum op vakantiegeld? zoniet.. wacht maar tot jij weet wat je nodig hebt
    foto als spiegel of als venster?

Comment

vakantiegeld is toch voor de vakantie, voor dat andere gewoon sparen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Doe net als Bouk koop een 30D, dan heb je elke dag een vakantie gevoel.
        Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          vakantiegeld is toch voor de vakantie, voor dat andere gewoon sparen.
          grt,bouk.
          Voor dit jaar is er geen vakantie (lees reis) gepland, wel voor volgend jaar, dus dacht ik nu wat fotospulletjes aan te kopen die dan volgend jaar van pas zullen komen voor de reis.

mvg,
          2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
            Voor dit jaar is er geen vakantie (lees reis) gepland, wel voor volgend jaar, dus dacht ik nu wat fotospulletjes aan te kopen die dan volgend jaar van pas zullen komen voor de reis.

mvg,
            das een heel strak plan.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Heb mijn vakantiegeld al getrokken, is al op hoor (lees: Mallorca!)

Comment

Wat te kopen met vakantiegeld, mijn verlanglijstje ziet er als volgt uit:

- Canon 30D (enkel body)
                - Canon 17-55 IS USM
                - Canon 10-22
                - Sigma 150 Macro
                - Canon Ringflits MR-EX 14
                - Canon Voorzetlens 500D
                - Tussenring Canon of setje (Soligor?)

Budget 1500 à 2000 euro.

Elk voorstel is welkom....
                Aangezien je nog geen echt antwoord gehad hebt, zal ik maar eens reageren
                Dat is slim van je om nu al alles te kopen en er mee leren werken om dan volgend jaar goeie foto's te maken!
                Want niet iedereen kan ook direcht scherpe foto's maken met een Dslr.....

De Canon 30D is zeker geen slechte camera, die moet je dus absoluut kopen, anders kan je niets doen met gewoon objectieven he

Voor vakantie is een breedhoek al bijna een must om die mooie landschappen te pakken te krijgen.(maar overweeg zeker eens de Sigma 10-20>> een prachtig lensje!) of zelfs de Tokina 12-24.
                De Canon 10-22 komt zelf slechter uit de test en is dan nog veel duurder.

De 17-55 is een prachtig lensje, maar ook weer duur in aanschaf. Je moet zelf weten of je er dan zo veel geld wil aan uitgeven. (het bereik is natuurlijk niet te fameus voor op reis).

Macro >>>> heb ik eigenlijk niet gebruikt op reis, daar moet je zelf uitmaken of je eigenlijk wel veel macro trekt om deze dure lens dan weer aan te schaffen.
                Je kan misschien al eens beginnen met de voorzetlens Canon 500D die best wel goeie resultaten oplevert, je kan dan zelf zien of het iets voor je is + je hebt al een macro lens zie ik.
                Met tussenringen heb ik geen ervaring, dus dat zal je iemand anders moeten vragen vrees ik

Voor mij was de ideale lens de 18-200Vr van Nikon, maar de 17-55 is natuurlijk veel betere kwaliteit. (toch ben ik heel content met mijn aanschaf).
                Ik zou ze zo weer opnieuw kopen, zonder twijfel! en geen gewissel met lenzen. die stond er bijna constant op.

Maar ja, op canon kan men geen nikon lenzen zetten en omgekeerd.......
                Ik zou zeggen, de 17-85 IS USM is een goed alternatief en sluit perfect aan bij je tele (met stabilisatie ook).

Groetjes, Rosita
                Last edited by easygirl; 28 mei 2007, 17:12.
                Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Bedankt Rosita voor de uitgebreide uitleg!

Denk dat ik voor een combinatie ga: 30D met breedhoek (Canon,Sigma Tokina, ik zie nog wel) of 30D met 17-55 IS USM...of misschien een andere interessante combi als ik er eentje vind...

mvg,

Comment

Sony 70 - 200

Vakantiegeld zal niet voldoende zijn.
                    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

als het aan mij lag zou ik:
                      u set uitbreiden met:
                      breedhoek: sigma 10-20
                      standaard: tamron 28-75

=> 2 dijk van lenzen => goede prijs, en in samengang met u huidige 350d zal je reeds voor je vakantie volgend jaar zeker niet ontevreden zijn (
                      1) gewicht tijdens de reis (D30 weegt duidelijk meer
                      2) geld dat je op reis bent (D30 prijs veel hoger
                      3) als je bovenstaande lenzen aangeschaft hebt kan je de rest van u vakantiegeld sparen tegen volgend jaar want dan zal het toch terug kriebelen om nog iets nieuws aan te schaffen.

Wie weet zal de overgang 350D => ____D ipv 30D zowel technisch als algemeen VEEL beter zijn (en kan je zeker en vast nog de lenzen verder gebruiken)...

Comment

Working...
                      X