Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naam van een eigen zaak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Naam van een eigen zaak

Weet iemand waar ik (als Belg) kan vragen of een bepaalde naam voor een zaak al bestaat en of deze naam in strijd is met de concurrentieregels (zelfde naam voor een zaak met dezelfde handel voert)?

Alvast bedankt

Re: Naam van een eigen zaak

KLIK en KLIK
    Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

Gratis kijkplezier Coming soon

Comment

Een bescherming is ook maar per regio en per sector. Sommige namen kan je niet beschermen wegens te triviaal. (Je kan ze meestal wel gebruiken)

de "Comme Chez soi", Dat restaurantje uit het brusselse beenhouwerstraatje heeft bevoorbeeld een naamgenoot restaurant in wallonië, en ze kunnen elkaar niets maken wegens andere regio.

maar zozls met veel juridische vragen is er niet iets als een kort antwoord op een korte vraag

Comment

ok, beide posts hebben me verder geholpen. Bedankt alvast.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
          de "Comme Chez soi", Dat restaurantje uit het brusselse beenhouwerstraatje heeft bevoorbeeld een naamgenoot restaurant in wallonië, en ze kunnen elkaar niets maken wegens andere regio.
          Comme chez Soi kan je vinden aan het Rouppe plein. Die restaurantjes in de beenhouwerstraat zijn toch van een ander niveau
          Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

Bezoek mijn foto's online

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
            Een bescherming is ook maar per regio en per sector. Sommige namen kan je niet beschermen wegens te triviaal. (Je kan ze meestal wel gebruiken)

maar zozls met veel juridische vragen is er niet iets als een kort antwoord op een korte vraag
            De regio kwestie heeft wel een aanvulling. Het klopt als je beide in andere regio's gevestigd bent. Indien je je bedrijf landelijk gaan opzetten kun je hier wel tegenaan gaan lopen. Dat is iets waar je wel over moet nadenken. Want stel je voor dat het bedrijf met dezelfde naam wel landelijk wilt gaan draaien. Dan heb je een kans dat je de naam van je bedrijf moet gaan aanpassen.
            Fotoapparatuur
            Portfolio

Comment

Een redelijk goeie bijkomende toets is overigens de naam een keer ingeven in een dns zoekmachine eurodns.com of iets dergelijks. Iet-of wat kleine zelfstandige heeft tegenwoordig wel een eigen domeinnaam geregistreerd. Via de WHOIS kan je van alle geregistreerde domeinnamen een lookup doen.

De naam vervolgens in Google ingeven is bovendien een goeie test om te zien of er veel "concurrentie" is met die zoekterm. Wanneer je een bestaand woord kiest als bedrijfsnaam is de kans kleiner om je bovenaan in de lijst te krijgen.
              Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Working...
              X