Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aldi Pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aldi Pc

In november heb ik een PC van de ALDI aangeschaft (Medion). Aangezien er vaak discussie is over het al of niet kopen van een PC bij een "kruidenier" wil ik graag even mijn ervaringen delen.
    Vorige week was de PC plotseling ´vreemd´aan het doen. Hij sloot zichzelf af en startte vervolgens ook weer zelf op. De virusscanner bracht geen virussen aan het licht. Daarna heb ik de pc in de kooptoestand hersteld door een recovery CD te draaien. Ook dat hielp niet.
    Dus... de helpdesk gebeld. Ik werd keurig te woord gestaan eerst door een dame die mijn gegevens en het probleem noteerde. Ze verbond mij door met een andere medewerker en ik wilde al weer gaan vertellen wat het probleem was, maar hij wist het al van de eerste medewerker. Dus niet twee keer hetzelfde verhaal vertellen.
    Samen kwamen we al snel tot de conclusie dat het een hardware probleem moest zijn. Hij zou een monteur langs sturen! De pc hoefde dus niet te worden opgestuurd. De volgende dag werd ik gebeld met de mededeling dat de monteur op donderdag zou langs komen tussen 9 en 17 uur. De monteur zou ´s morgens bellen om een wat exactere tijd door te geven. Donderdagmorgen even na negenen: de monteur belt en zegt dat hij tussen 11 en 14 langs komt. En inderdaad om 12.00 uur was hij er. Hij ging onmiddellijk een de slag en heeft verschillende zaken getest, tot uiteindelijk bleek dat het moederbord de schuldige was. Op de een of andere manier was deze instabiel geworden. Het moederbord werd vervangen, vervolgens werden er weer allerlei tests uitgevoerd en het bleek in orde. Om 13.00 uur was mijn pc weer klaar.
    En de kosten bedroegen nul komma nul.
    Wat een geweldige service heeft die ALDI toch! Ik zal het iedereen aanraden.

Re: Aldi Pc

Wij zijn allemaal heel blij voor je.
    Om de traditie van dit forum hoog te houden (altijd meerdere bronnen raadplegen) raad ik dan ook aan http://www.zdnet.be/magazines.cfm?id=68441 eens te lezen, kwestie van eens iets anders te horen.
    PS: of je bij een kruidenier high tech moet gaan kopen is ieders eigen beslissing, maar je moet geen spruitjes bij pakweg Konijnenberg vragen hé, hoe zou dat komen, is die kruidenier niet zo blij met zijn spruitjes of zo ?

Comment

Ook ik heb een Medion staan en werkt top.

Twee vrienden van me ook.
      1 had problemen met de videokaart en werdt keurig thuis vervangen zonder kosten.

Is prima spul voor betaalbare prijs en keurige service wat ik helaas van twee grote zaken hier in NL niet kan zeggen.
      Gr Motordigitaal
      www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

Comment

haha den monteur :]
        foto als spiegel of als venster?

Comment

@parakiet
          haha den monteur :]

??????????????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
            Wij zijn allemaal heel blij voor je.
            Om de traditie van dit forum hoog te houden (altijd meerdere bronnen raadplegen) raad ik dan ook aan http://www.zdnet.be/magazines.cfm?id=68441 eens te lezen, kwestie van eens iets anders te horen.
            PS: of je bij een kruidenier high tech moet gaan kopen is ieders eigen beslissing, maar je moet geen spruitjes bij pakweg Konijnenberg vragen hé, hoe zou dat komen, is die kruidenier niet zo blij met zijn spruitjes of zo ?
            En konijn????
            Nikon

Comment

Die grap zullen ze waarschijnlijk al beu zijn.

Comment

Heb al geruime tijd (zo'n 4 jaar denk ik) 2 aldi peeceetjes (desktop & laptop)
                Ben er altijd tevreden over geweest, enige minpuntje van d elaptop is dat hij nogal luidruchtig is (koeler) maar voor de rest

Aanschaf van nieuwe hardware was noodzakelijk.
                Heb nu een iMAC (apple) en ben nog veel contenter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                  Heb nu een iMAC (apple) en ben nog veel contenter
                  Dat heeft niks met die aldi pc te maken. Ik had/heb een zelf in elkaar gestoken pc. En nu heb ik een iMAC en ik ben ook nog veel contenter
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    Dat heeft niks met die aldi pc te maken. Ik had/heb een zelf in elkaar gestoken pc. En nu heb ik een iMAC en ik ben ook nog veel contenter
                    Dat is appels met peren vergelijken.
                    Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Je hebt blijkbaar enorm geluk gehad...ik heb méér uitgegeven aan telefoongesprekken naar Nederland om een defecte grafische kaart te vervangen....Had nog zes maand garantie???? en na lang aandringen heeft men er een "herstelde" kaart ingestoken ('t stof dat erop zat heb ik zelf eerst weggeblazen!!!)
                      Had ik niet een bereidwillig persoon van de klantendienst België kunnen bereiken dan had het probleem waarschijnlijk nog langer geduurd...Medion of hun herstellingsdienst werd berispt en binnen de tien minuten was plots alles geregeld maar...
                      Zie maar http://forum.belgiumdigital.com/show...=Aldi+Aquarius
                      Zo lang GSC hier herstelde was alles OK...er was zelfs een forum zodat je een klein probleem zelf kon verhelpen...maar ook dat is allemaal verleden tijd....
                      Eens uit garantie kan je best een vriend raadplegen of beter...een nieuwe PC aankopen bij de volgende Aldi-aanbieding!
                      Nee voor mij hoeft het niet meer
                      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                      BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                        Mijn eerste deel (dat wat je niet in je quote opnam) ging wel degelijk over mijn aldi pc's en ik gaf daarbij als bijdrage dat het geen slechte koop was.

Mijn opmerking eronder (iMac) was een vluchtige ironische spot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                          Mijn eerste deel (dat wat je niet in je quote opnam) ging wel degelijk over mijn aldi pc's en ik gaf daarbij als bijdrage dat het geen slechte koop was.

Mijn opmerking eronder (iMac) was een vluchtige ironische spot
                          Ik heb het hier beide in huis staan, zowel zelf gebouwde pc's, als een aldi pc van een paar jaar oud (3 max). Ik had me ook eens een gekocht, omdat iedereen er zo zat over te stoefen, en prijs kwaliteit op papier is het een uiterst sterke koop.

Maar in praktijk, zowel voor hun pc's, als voor hun schermen, als voor nog andere hardware... Het is eerste klas materiaal, als je niks anders gewoon bent. Maar pakt eens een aldi pc, en configureer je zelf eens een pc met asus mb, corsair geheugen full ati of nvida kaart (geen gestripte versies zoals in de aldi's) enz .... Het verschil is meer dan merkbaar, je krijgt wat je ervoor geeft (en dit is niet negatief bedoelt)

'k ging gewoon in je laaste opmerking mee, omdat ik nog tevredener ben van die iMAC dan van een zelfgeconfigureerde pc .
                          To make your dreams come true, wake up

Comment

ik heb gewoon een aldi schermke en ben er content van enkel de ziveren rand ipv zwart steekt me tegen. Natuurlijk kan dit ook zijn omdat ik nx anders gewend ben.
                            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Working...
                            X