In november heb ik een PC van de ALDI aangeschaft (Medion). Aangezien er vaak discussie is over het al of niet kopen van een PC bij een "kruidenier" wil ik graag even mijn ervaringen delen.
Vorige week was de PC plotseling ´vreemd´aan het doen. Hij sloot zichzelf af en startte vervolgens ook weer zelf op. De virusscanner bracht geen virussen aan het licht. Daarna heb ik de pc in de kooptoestand hersteld door een recovery CD te draaien. Ook dat hielp niet.
Dus... de helpdesk gebeld. Ik werd keurig te woord gestaan eerst door een dame die mijn gegevens en het probleem noteerde. Ze verbond mij door met een andere medewerker en ik wilde al weer gaan vertellen wat het probleem was, maar hij wist het al van de eerste medewerker. Dus niet twee keer hetzelfde verhaal vertellen.
Samen kwamen we al snel tot de conclusie dat het een hardware probleem moest zijn. Hij zou een monteur langs sturen! De pc hoefde dus niet te worden opgestuurd. De volgende dag werd ik gebeld met de mededeling dat de monteur op donderdag zou langs komen tussen 9 en 17 uur. De monteur zou ´s morgens bellen om een wat exactere tijd door te geven. Donderdagmorgen even na negenen: de monteur belt en zegt dat hij tussen 11 en 14 langs komt. En inderdaad om 12.00 uur was hij er. Hij ging onmiddellijk een de slag en heeft verschillende zaken getest, tot uiteindelijk bleek dat het moederbord de schuldige was. Op de een of andere manier was deze instabiel geworden. Het moederbord werd vervangen, vervolgens werden er weer allerlei tests uitgevoerd en het bleek in orde. Om 13.00 uur was mijn pc weer klaar.
En de kosten bedroegen nul komma nul.
Wat een geweldige service heeft die ALDI toch! Ik zal het iedereen aanraden.
Vorige week was de PC plotseling ´vreemd´aan het doen. Hij sloot zichzelf af en startte vervolgens ook weer zelf op. De virusscanner bracht geen virussen aan het licht. Daarna heb ik de pc in de kooptoestand hersteld door een recovery CD te draaien. Ook dat hielp niet.
Dus... de helpdesk gebeld. Ik werd keurig te woord gestaan eerst door een dame die mijn gegevens en het probleem noteerde. Ze verbond mij door met een andere medewerker en ik wilde al weer gaan vertellen wat het probleem was, maar hij wist het al van de eerste medewerker. Dus niet twee keer hetzelfde verhaal vertellen.
Samen kwamen we al snel tot de conclusie dat het een hardware probleem moest zijn. Hij zou een monteur langs sturen! De pc hoefde dus niet te worden opgestuurd. De volgende dag werd ik gebeld met de mededeling dat de monteur op donderdag zou langs komen tussen 9 en 17 uur. De monteur zou ´s morgens bellen om een wat exactere tijd door te geven. Donderdagmorgen even na negenen: de monteur belt en zegt dat hij tussen 11 en 14 langs komt. En inderdaad om 12.00 uur was hij er. Hij ging onmiddellijk een de slag en heeft verschillende zaken getest, tot uiteindelijk bleek dat het moederbord de schuldige was. Op de een of andere manier was deze instabiel geworden. Het moederbord werd vervangen, vervolgens werden er weer allerlei tests uitgevoerd en het bleek in orde. Om 13.00 uur was mijn pc weer klaar.
En de kosten bedroegen nul komma nul.
Wat een geweldige service heeft die ALDI toch! Ik zal het iedereen aanraden.
Comment