Hoeveel keren kan je max. een blad papier vouwen?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Papier
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Papier
Is dat niet afhankelijk van de afmetingen?
-
Was dat niet 7 keer, ongeacht het formaat???SITE: http://www.xraypictures.be
FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk berichtIs dat niet afhankelijk van de afmetingen?
Eens googelen zekerTo make your dreams come true, wake up
Comment
-
9 keer dus
(Edit) Had hetzelfde gelezen
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht9 keer dus
(Edit) Had hetzelfde gelezenTo make your dreams come true, wake up
Comment
-
In 2002 heeft men een stuk papier van 1,2 km lengte 12 keer kunnen plooien. Voor meer info en formules:
Great moments in science (een favoriet van me om een heleboel vooroordelen te checken).
mathworld
pomonahistorical
Ik kan dat nu in alle veiligheid zeggen, want de tickets om Theo zijn gras af te doen zijn al weg.Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.
Comment
-
Kan de winnaars gerust stellen... ik heb nog gene milimeter gras hier.
Ne "kwaffeur" zou wel aan zijn trekken kunnen komen.
Ons ma zou zeggen dat ik just ne "bosbeer" ben met nen bos haar
nog erger dan Einstein in zijn tijd
9 keer is het antwoord.
Vandaag nog gezien met een blad van 8 meter op euh...6 dacht ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk berichtvolgens mij zit er het meeste papier in cornflakes...
Al het ijzer van de cornflakes is dus afkomstig van het papier! Voila!Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht9 keer is het antwoord.
Vandaag nog gezien met een blad van 8 meter op euh...6 dacht ik.
Het enige dat kan gezegd worden is dat de minimumlengte van dat papier enorm toeneemt in functie van het aantal keer dat je het wil plooien. Van zodra de totale dikte groter wordt dan (de helft van?) de lengte, kan je het onmogelijk nog plooien. Als we in staat zouden zijn om een kilometerslang vel papier te produceren, dan is het met zekerheid mogelijk om het nog frequenter te plooien.
Oorspronkelijk geplaatst door http://mathforum.org/library/drmath/view/60675.htmlThe important point, of course, is that to get just one more fold
out of a sheet, you will have to multiply the width by 2^(3/2) =
2.8, so the width, within reasonable bounds, has little effect.
- Doctor Peterson, The Math ForumVoeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht... euhm, waarom 9?
Het enige dat kan gezegd worden is dat de minimumlengte van dat papier enorm toeneemt in functie van het aantal keer dat je het wil plooien. Van zodra de totale dikte groter wordt dan (de helft van?) de lengte, kan je het onmogelijk nog plooien. Als we in staat zouden zijn om een kilometerslang vel papier te produceren, dan is het met zekerheid mogelijk om het nog frequenter te plooien.
En dat is waarom "praktische tests met grote vellen" niet verder dan 9 raken, omdat men plots een heel erg veel groter vel nodig heeft om het een tiende keer te vouwen.
Comment
Comment