Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Papier

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Papier

Hoeveel keren kan je max. een blad papier vouwen?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Papier

Is dat niet afhankelijk van de afmetingen?
    EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
    debruri.be

Comment

Was dat niet 7 keer, ongeacht het formaat???
      SITE: http://www.xraypictures.be
      FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
        Is dat niet afhankelijk van de afmetingen?
        Neen, 'k heb het overlaatst ook eens gezien, gelijk welke groote van papier, kun je een max aantal keer plooien, heeft te maken met de dikte van de plooien was op mad sience Ze hebben met een a5 geprobeerd, en vrij groot blad, groter dan a0 , en het aantal keer vouwen kwam op hetzelfde neer. Maar hoeveel keer ?

Eens googelen zeker
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Voila ze eens gegoogeld

Comment

9 keer dus
            (Edit) Had hetzelfde gelezen
            EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
            debruri.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
              9 keer dus
              (Edit) Had hetzelfde gelezen
              Voila ze, met dit goede antwoord hebt u 2 tickets gewonnen, om den theo zijn gras eens gaan af te doen. Proficiat

Comment

In 2002 heeft men een stuk papier van 1,2 km lengte 12 keer kunnen plooien. Voor meer info en formules:

Great moments in science (een favoriet van me om een heleboel vooroordelen te checken).
                mathworld
                pomonahistorical

Ik kan dat nu in alle veiligheid zeggen, want de tickets om Theo zijn gras af te doen zijn al weg.
                Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Kan de winnaars gerust stellen... ik heb nog gene milimeter gras hier.
                  Ne "kwaffeur" zou wel aan zijn trekken kunnen komen.
                  Ons ma zou zeggen dat ik just ne "bosbeer" ben met nen bos haar
                  nog erger dan Einstein in zijn tijd

9 keer is het antwoord.
                  Vandaag nog gezien met een blad van 8 meter op euh...6 dacht ik.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

volgens mij zit er het meeste papier in cornflakes...
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                      volgens mij zit er het meeste papier in cornflakes...

Al het ijzer van de cornflakes is dus afkomstig van het papier! Voila!
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        9 keer is het antwoord.
                        Vandaag nog gezien met een blad van 8 meter op euh...6 dacht ik.
                        ... euhm, waarom 9?
                        Het enige dat kan gezegd worden is dat de minimumlengte van dat papier enorm toeneemt in functie van het aantal keer dat je het wil plooien. Van zodra de totale dikte groter wordt dan (de helft van?) de lengte, kan je het onmogelijk nog plooien. Als we in staat zouden zijn om een kilometerslang vel papier te produceren, dan is het met zekerheid mogelijk om het nog frequenter te plooien.

Oorspronkelijk geplaatst door http://mathforum.org/library/drmath/view/60675.html
                        The important point, of course, is that to get just one more fold
                        out of a sheet, you will have to multiply the width by 2^(3/2) =
                        2.8, so the width, within reasonable bounds, has little effect.
                        - Doctor Peterson, The Math Forum
                        En dat is waarom "praktische tests met grote vellen" niet verder dan 9 raken, omdat men plots een heel erg veel groter vel nodig heeft om het een tiende keer te vouwen.
                        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

ik graak met een blaadje van 10cm op 10 nt verder dan 6 keer...
                          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Ik geraak met zowel een blad van een krant of een a4 vel maar aan 6 keer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                              ... euhm, waarom 9?
                              Het enige dat kan gezegd worden is dat de minimumlengte van dat papier enorm toeneemt in functie van het aantal keer dat je het wil plooien. Van zodra de totale dikte groter wordt dan (de helft van?) de lengte, kan je het onmogelijk nog plooien. Als we in staat zouden zijn om een kilometerslang vel papier te produceren, dan is het met zekerheid mogelijk om het nog frequenter te plooien.

En dat is waarom "praktische tests met grote vellen" niet verder dan 9 raken, omdat men plots een heel erg veel groter vel nodig heeft om het een tiende keer te vouwen.
                              Het doet me denken aan "twee evenwijdige rechten, die elkaar raken in het oneindige"
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X