Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bedrijfswagen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: bedrijfswagen

    Overlaatst kwam ik deze site tegen



    Vind ik wel handig.
    Zo kan je alles vergelijken.
    Canon EOS 5D met 3KG glas
    https://reisforum.net

    Comment


    • #32
      Re: bedrijfswagen

      Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
      De Ford-PSA dieselmotoren gebruiken common-rail, Skoda & VW gebruiken (nog) pompverstuivers. Ga eens een testrit maken met beide wagens, je zal het verschil wel merken : een common-rail dieselmotor is véééél stiller.
      Een wagen met pompverstuivers is dan weer véééél zuiniger... maak zelf maar uit wat het belangrijkst is
      De reden dat VW van zijn pompverstuivers afstapt is enkel om milieu redenen.

      Erwin
      Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
      http://album.zoom.nl/user/lindberg/

      Comment


      • #33
        Re: bedrijfswagen

        Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
        Een wagen met pompverstuivers is dan weer véééél zuiniger... maak zelf maar uit wat het belangrijkst is
        De reden dat VW van zijn pompverstuivers afstapt is enkel om milieu redenen.

        Erwin
        Mijn Audi heeft toch een common rail motor hoor , dat common rail's meer verbruiken kan ik niet beamen, ik zou zelfs eerder het omgekeerde beweren…Het is nu m’n derde wagen uit de VAG stal, de eerste 2 waren met pompverstuivers, het grootste verschil zit hem er in dat die common rail zich een pak comfortabeler laat rijden, hij laat veel geleidelijker en over een langer bereik z’n koppel los dan die tdi’s .
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #34
          Re: bedrijfswagen

          Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
          Een wagen met pompverstuivers is dan weer véééél zuiniger... maak zelf maar uit wat het belangrijkst is
          De reden dat VW van zijn pompverstuivers afstapt is enkel om milieu redenen.

          Erwin
          Dat van het milieu klopt niet bijster... Zonder roetfilter voldoen die evengoed aan de euro 4 norm. Voor de Euro 5 is uiteraard die roetfilter wel noodzakelijk (maar dat geldt evengoed voor een common rail motor). Hoe je trouwens een lager verbruik rijmt met minder goed qua milieu is me niet echt duidelijk.

          De hoofdreden dat ze stoppen met de pompverstuivers ligt in het prijskaartje ervan. Een common rail is gewoon goedkoper om te maken.
          Wat dat lawaai betreft : doe eens een testritje met een passat van 1.9 l. Dat is normaal de meest lawaaierige (de 2.0 is al iets stiller, de 170 pk versie met zijn speciale verstuivers haalt zowat het niveau van een common rail (maar is onbetaalbaar)). Je hoort die motor draaien, maar bij constante snelheid valt het goed mee.

          Common rails zijn normaal inderdaad iets gulziger. Continu dat "diesel"-vat op druk houden vergt wel wat energie, terwijl de inspuitdruk ook iets lager ligt dan bij een pumpdüse. Maar zo groot is dat verschil nu ook weer niet.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #35
            Re: bedrijfswagen

            Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
            Een GPS zou handig zijn evenals airco, metaalkleurtje en wat muziek erin.
            Als je leased dan is het trouwens goedkoper als je airco, metaal en muziek erin hebt. Want de terugverkoopwaarde blijft beter behouden.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment

            Working...
            X