Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik heb ook nog eens op de site van Mazda gekeken. De 626 is wel heel aantrekkelijk met een gunstige prijs voor de geboden opties.
Ford wordt hier enkele malen genoemd. Ik ben nooit echt een Ford fan geweest door de modellen (wat ieder zijn smaak is natuurlijk) maar ook omdat ik menig Ford rijder ken die beweren dat een Ford sowieso al meer gebruikt als een andere vergelijkbare auto en dat deze olie verbuiken na enige tijd. Geen idee of dit klopt.
De Passat en de Avensis zijn idd 2 auto's die te overwegen zijn en in de buurt is er toch een VW-Skoda dealer dus ga ik idd die Octavia eens naderbij bekijken.
...dat is een goed vraag: als zelfstandinge, waarom kopen en niet leasen?
Met te kopen zet je heel wat kapitaal vast. Zelfs een bank leased zijn wagens...
Mijne VW passat break 1.9 TDI was héél ruim en vinnig.
Dat we ze nog lang mogen "trekken".
Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4
...dat is een goed vraag: als zelfstandinge, waarom kopen en niet leasen?
Met te kopen zet je heel wat kapitaal vast. Zelfs een bank leased zijn wagens...
Mijne VW passat break 1.9 TDI was héél ruim en vinnig.
Tja, bij een E-BVBA heb je een startkapitaal nodig van min €12.500. Je kan dit als bedrag vastzetten op een rekening maar je kan ook een auto inschrijven. Daar ik behalve een auto het eerste jaar weinig of niks anders kan inbrengen als investering ga ik dus op die manier werken.
Maar waarom zou je idd met leasing werken? Als ik alles in overweging neem dan zie ik toch dat enkel grote bedrijven auto's leasen maar ken geen 1-manszaak die zijn auto leased. Wat je ook maandelijks moet aflossen is toch niet gering als ik even snel de cijfers overloop. Iemand die hier fiscaal meer op de hoogte van is??
Tja, bij een E-BVBA heb je een startkapitaal nodig van min €12.500. Je kan dit als bedrag vastzetten op een rekening maar je kan ook een auto inschrijven. Daar ik behalve een auto het eerste jaar weinig of niks anders kan inbrengen als investering ga ik dus op die manier werken.
Maar waarom zou je idd met leasing werken? Als ik alles in overweging neem dan zie ik toch dat enkel grote bedrijven auto's leasen maar ken geen 1-manszaak die zijn auto leased. Wat je ook maandelijks moet aflossen is toch niet gering als ik even snel de cijfers overloop. Iemand die hier fiscaal meer op de hoogte van is??
Eerst en vooral, ik ken niks van E-BVBA's en ik weet niet wat het onderwerp is van je onderneming.
Ik veronderstel dat je een business-plan gemaakt hebt waarbij je bepaald hebt wat het werkkapitaal is dat je nodig zult hebben. Leg je je kapitaal vast in een auto dan moet je andere bronnen gaan aanboren voor de financiering van huur, RSZ, verzekering...
Stel nu dat je pecht hebt en je hebt een maandag-auto: om de 100 km in de garage. Onderhoudskosten kunnen dan hoog oplopen. Bij een leasing zit dit allemaal in de leasingprijs.
Dat we ze nog lang mogen "trekken".
Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4
Heb mij net een Toyota Corolla gekocht, jonge occasie, wij rijden al jaren met verschillende toyota's en die hebben ons nog nooit in de steek gelaten. Mijn vorige camionette heeft 270000km gebold en de motor was nog perfect in orde toen ik ze met pijn in het hart moest laten gaan.
't Is al te zien wat je ermee moet vervoeren, ik heb de hatchback-versie, je kan dan wel de achterbank geheel of gedeeltelijk platleggen maar de koffer is niet van dien aard om er veel groot materiaal in te steken.
Motor is een 1400 diesel, betaal je maar half zoveel taks als met een 2 liter, en man man wat een motortje. Onze toyota picnic heeft een 2 liter, mijn camionette een 2500, maar die 1400 vind ik echt wel top. Ik had schrik voor zo 'n "klein" motortje maar zelfs in de venijnige klimmetjes in de Ardennen kom ik nergens vermogen te kort. En er zijn er veel die eens gaan "trekken" tegen mij (ik moet nogal eens langs de N16, daar heb je veel lichten en twee rijvakken ) maar de meeste blijven achter. Zelfs "stoefjeeps" en "racebakken" van dure Duitse merken. (Bon, ik spreek niet over audi's met 3 liters erin )
Prijs is zeer aantrekkelijk, ruimte voor passagiers is voldoende. Ik heb de mijne in occasie van mijn vaste garagist gekocht, ik heb nog garantie tot eind 2010. Ook niet mis vind ik.
Eerst en vooral, ik ken niks van E-BVBA's en ik weet niet wat het onderwerp is van je onderneming.
Ik veronderstel dat je een business-plan gemaakt hebt waarbij je bepaald hebt wat het werkkapitaal is dat je nodig zult hebben. Leg je je kapitaal vast in een auto dan moet je andere bronnen gaan aanboren voor de financiering van huur, RSZ, verzekering...
Stel nu dat je pecht hebt en je hebt een maandag-auto: om de 100 km in de garage. Onderhoudskosten kunnen dan hoog oplopen. Bij een leasing zit dit allemaal in de leasingprijs.
Er is natuurlijk een startkapitaal voorzien om niet direct met een rekening 0 te zitten bij het willen betalen van RZS, verzekeringen, vliegtickets etc... maar zou te gek zijn geld vast te zetten als kapitaal dat je niet nodig hebt en wil hje het gebruiken er nog eens op belast wordt. Wat die maandagauto betreft, als die nu idd heel dikwijls naar de garage moet dan komen die fouten zeker het eerste jaar naar boven (maanden) en dan mag je nog een lease of aangekochte auto hebben, naar de garage moet hij toch. Bij ons op het bedrijf waar ik nu werk zijn het allemaal lease auto's en heeft er iemand een ongeval ofzo gehad met een auto is er GEEN vervangauto. Veel hangt af van het type contract dat men heeft met de leasingmaatschappij. Ik heb mij laten vertellen dat maar weinig nog opteren voor een full leasing.
Heb mij net een Toyota Corolla gekocht, jonge occasie, wij rijden al jaren met verschillende toyota's en die hebben ons nog nooit in de steek gelaten. Mijn vorige camionette heeft 270000km gebold en de motor was nog perfect in orde toen ik ze met pijn in het hart moest laten gaan.
't Is al te zien wat je ermee moet vervoeren, ik heb de hatchback-versie, je kan dan wel de achterbank geheel of gedeeltelijk platleggen maar de koffer is niet van dien aard om er veel groot materiaal in te steken.
Motor is een 1400 diesel, betaal je maar half zoveel taks als met een 2 liter, en man man wat een motortje. Onze toyota picnic heeft een 2 liter, mijn camionette een 2500, maar die 1400 vind ik echt wel top. Ik had schrik voor zo 'n "klein" motortje maar zelfs in de venijnige klimmetjes in de Ardennen kom ik nergens vermogen te kort. En er zijn er veel die eens gaan "trekken" tegen mij (ik moet nogal eens langs de N16, daar heb je veel lichten en twee rijvakken ) maar de meeste blijven achter. Zelfs "stoefjeeps" en "racebakken" van dure Duitse merken. (Bon, ik spreek niet over audi's met 3 liters erin )
Prijs is zeer aantrekkelijk, ruimte voor passagiers is voldoende. Ik heb de mijne in occasie van mijn vaste garagist gekocht, ik heb nog garantie tot eind 2010. Ook niet mis vind ik.
Degelijke auto's die Toyota's.
Een klein nadeel is dat de originele wisselstukken aan de dure kant zijn.
Maar kijk, daar lig ik niet wakker van
Je moet al zeer brute pech hebben om stukken te krijgen bij dit automerk.
En voor de "techneuten": de motoren hebben ook een goed "koppel".
Een beetje OT als ik mag
Tenerife, vanaf 2003 à 2004.
Omgeven door de Oceaan > veel zeelucht uiteraard.
Bergop en bergaf...tamelijk veel verkeer in dorpen en steden>
optrekken, remmen enz. enz.
Ik trok dus mijn oogjes open toen ik er was in 2004.
Veel Toyota's gezien dus als huurwagens EN
veel Skoda's (breaks) gezien als taxi's.
Als je al een auto hebt zou ik zeker niet gaan leasen. leasen is heel aantrekkelijk als je het geld niet hebt en je moet een goede auto hebben.
Heb zelf 1x een auto geleased. Achteraf was ik veel goedkoper uitgeweest door gewoon een auto te kopen. Leasen lijkt mooi, maar de meeste leasecontracten zijn kaal. Wil je vervangend vervoer, etc. vliegt de prijs ophoog En reken maar dat je uiteindelijk alles + winst voor de maatschappij betaald. Je krijgt echt niets cadeau.
Als je al een auto hebt zou ik zeker niet gaan leasen. leasen is heel aantrekkelijk als je het geld niet hebt en je moet een goede auto hebben.
Heb zelf 1x een auto geleased. Achteraf was ik veel goedkoper uitgeweest door gewoon een auto te kopen. Leasen lijkt mooi, maar de meeste leasecontracten zijn kaal. Wil je vervangend vervoer, etc. vliegt de prijs ophoog En reken maar dat je uiteindelijk alles + winst voor de maatschappij betaald. Je krijgt echt niets cadeau.
Dat denk ik ook
Hij mag me verbeteren omdat ik vermoed dat deze auto ook gaat dienen
als gezinswagen voor Twizter.
Een mooie auto is leuk natuurlijk maar die auto moet uiteindelijk geld opbrengen.
Er moet brood op tafel komen en dat is het wat hier moet tellen
De kleur bijv. en de "uitrusting" van die auto kunnen mij echt niks schelen.
Dat denk ik ook
Hij mag me verbeteren omdat ik vermoed dat deze auto ook gaat dienen
als gezinswagen voor Twizter.
Een mooie auto is leuk natuurlijk maar die auto moet uiteindelijk geld opbrengen.
Er moet brood op tafel komen en dat is het wat hier moet tellen
De kleur bijv. en de "uitrusting" van die auto kunnen mij echt niks schelen.
Twizter gaat als bachelor door het leven maar het moet idd een "gewone" degelijk auto zijn met wel een "folieke# mss maar de auto moet opbrengen. Het is geen pronkstuk en al helemaal geensinds de bedoeling mijn ego op te krikken. Hier heeft Theokus dan ook overschot van gelijk
Twizter gaat als bachelor door het leven maar het moet idd een "gewone" degelijk auto zijn met wel een "folieke# mss maar de auto moet opbrengen. Het is geen pronkstuk en al helemaal geensinds de bedoeling mijn ego op te krikken. Hier heeft Theokus dan ook overschot van gelijk
Ford wordt hier enkele malen genoemd. Ik ben nooit echt een Ford fan geweest door de modellen (wat ieder zijn smaak is natuurlijk) maar ook omdat ik menig Ford rijder ken die beweren dat een Ford sowieso al meer gebruikt als een andere vergelijkbare auto en dat deze olie verbuiken na enige tijd. Geen idee of dit klopt.
De Passat en de Avensis zijn idd 2 auto's die te overwegen zijn en in de buurt is er toch een VW-Skoda dealer dus ga ik idd die Octavia eens naderbij bekijken.
De Ford-PSA dieselmotoren gebruiken common-rail, Skoda & VW gebruiken (nog) pompverstuivers. Ga eens een testrit maken met beide wagens, je zal het verschil wel merken : een common-rail dieselmotor is véééél stiller.
"I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "
Als kleur en opties je weinig uitmaken, kijk dan eens bij de jonge occasies, kan je toch een paar 1000€ uitsparen voor een quasi nieuwe auto. (Mijn camionette had 3000 (drieduizend!) km en ze kostte 3000€ minder dan "echt" nieuw)... En als je 'm via een garagist koopt dan heb je even goed een factuur en kan je (al dan niet een deel) van de BTW recupereren.
Als je veel kilometers maakt is het toch de moeite om ook eens bij het verbruik stil te staan, een zwaardere wagen verbruikt quasi altijd méér... als je per jaar een paar duizend km maakt dan is het toch interessant om een model te nemen dat 5-6 liter verbruikt dan eentje van 10l/100km...
Comment