Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dubbel glas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• dubbel glas

Hey,
    Wij zijn volop bezig ons huis te renoveren. Nu komt uiteraard ook het project nieuwe ramen eraan. Nu zijn er verschillende soorten materiaal (PVC, hout, allumium,...) dat je kan kiezen.
    Enkele vraagjes hierover:
    - Welk materiaal heeft welke voordelen en nadelen?
    - Heeft er iemand ervaring met het vervangen van enkel glas??
    - Kent er iemand een goed bedrijf of juist een bedrijf waar ik niet bij moet gaan horen???

Alvast bedankt!
    Slaets

Re: dubbel glas

Gelet op de forumregels mag niemand op ChitChat nog negatieve berichten jegens personen lanceren, dus onthou ik mij daarvan.
    Positief kan ik wel de firma Van Hauwaert uit Oostkamp (West-Vl.) zeer zeker aanbevelen: http://www.bvbavanhauwaert.com/pages/content.asp
    Op hun website staat trouwens de voor- en nadelen van aluminium versus pvc. Eén zekerheid: Aluminium is altijd duurder dan PVC.
    De firma Van Hauwaert is zeker en vast niet de goedkoopste, maar levert wel kwaliteitswerk. Na enkele slechte ervaringen met andere fabrikanten besteden wij dan ook liever wat meer geld ten behoeve van een betere en duurzame oplossing.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Zou wel handig zijn voor welke regio de ramen zijn.
      Ik ben zeer tevreden van 2 firmas eentje in Zelzate en Eeklo.

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Ik heb ook een terrasraam (4m60) nodig binnenkort bij m'n verbouwing, mochten er tips zijn voor regio Gent... Het is zuid-west gericht (dus heet in de zomer... van 10 uur 's morgens tot zonsondergang zit de zon erop). Als er tips zijn waarop ik moet letten...

Op www.premiezoeker.be vind ik een paar premies maar heb nog niet bekeken of het de moeite is om ervoor te investeren:
        De geregistreerde aannemer bevestigt dat de globale geleidingscoëfficiënt U van het venster (raamwerk + beglazing), berekend volgens de vereenvoudigde formules van de geldende norm (NBN B 62), lager ligt dan of gelijk is aan 2,0 W/(m2.K). Het gaat hier om een belastingvermindering en niet om een premie: 40% van de investering komt in aanmerking, beperkt tot 1000 euro (te indexeren wat neerkomt in 2006 op 2600 euro);

Van de intercommunale EANDIS:
        - Wanneer u buitenzonnewering plaatst, kan u van uw intercommunale een premie ontvangen. De premie voor het plaatsen van zonnewering bedraagt 10 euro/m2 glasoppervakte met zonnewering. (screens, uitvalscherm, stapelbare lamellen ... )
        - Wanneer u superisolerende beglazing plaatst, kan u van de gemeente een premie bekomen: de nieuwe beglazing dient een U-waarde te halen van maximum 1,3 W/m2K. Wie voldoet aan de actievoorwaarden, geniet een premie van 10 euro/m2.

Bestaat er wel al glas van 1,3W/m2k?
        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Aluminium zeker weten de rest is minder en een goed adres is Walschaerts te Mechelen heel goede zaak ook aan inbraak denken bij pvc kom je zo binnen bij iedereen uitzetting pvc ook zeer veel enz.........Marantie ramen zijn ook zeer goed maar dan niet voor het gemak onderhoud . kijk hier maar is de beste alum van de wereld http://www.mijnramen.be/reynaers_alu...3-db6e179fbe29
          Last edited by Loodgieterke; 6 mei 2007, 19:34.
          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Ik zie in uw profiel niet van waar u bent, maar in de streek rond Overijse is Vrebos vrij bekend. Ook niet de goedkoopste, maar mijn ouders zijn er al +/-20 jaar tevreden klant. Allestesamen hebben ze door Vrebos voor meer dan 1 miljoen bef ramen/rolluiken laten plaatsen.

Nog nooit één probleem mee gehad.

Als ik dat vergelijk met de ramen die ik al gehad heb op kot... Aluminium + dubbel glas, maar de afdichting die niet zo schitterend is, waardoor er tocht doorkomt. Ramen die een beetje scheef sluiten. Ze sluiten perfect, maar je ziet dat het een beetje scheef hangt...

Mvg

Comment

Als je rond de regio "Dentergem" woont, zou ik daar zeker niet informeren!! Meer info kan je altijd krijgen ;-)
              http://www.deinzeonline.be/ - http://www.poeke.net/ - https://www.instagram.com/dverleysen/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                Er bestaat al glas met een U-waarde van 1,1 W/m²K (Saint-Gobain Glass Climaplus 4S, om maar een voorbeeld te noemen).

seppuku.

Comment

Wel ik was er net naar aan het kijken:

Zou misschien niet slecht zijn met een zonnewerende coating om in in de zomer geen broeikas te hebben...
                  Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                    Er bestaat al glas met een U-waarde van 1,1 W/m²K (Saint-Gobain Glass Climaplus 4S, om maar een voorbeeld te noemen).

seppuku.
                    Dit heb ik al zitten in mijn living. Verschil met mijn 1,3W/m²K ramen is eigenlijk eerder verwaarloosbaar.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Er bestaat er zelfs glas met een U-waarde van 0,6 W/m²K. Is wel aangeraden om dit alleen voor passief-huizen te gebruiken omdat het anders niet rendabel zou zijn.
                      http://www.myricreaties.be

Comment

Ik heb ook een terrasraam (4m60) nodig binnenkort bij m'n verbouwing, mochten er tips zijn voor regio Gent... Het is zuid-west gericht (dus heet in de zomer... van 10 uur 's morgens tot zonsondergang zit de zon erop). Als er tips zijn waarop ik moet letten...

Op www.premiezoeker.be vind ik een paar premies maar heb nog niet bekeken of het de moeite is om ervoor te investeren:
                        De geregistreerde aannemer bevestigt dat de globale geleidingscoëfficiënt U van het venster (raamwerk + beglazing), berekend volgens de vereenvoudigde formules van de geldende norm (NBN B 62), lager ligt dan of gelijk is aan 2,0 W/(m2.K). Het gaat hier om een belastingvermindering en niet om een premie: 40% van de investering komt in aanmerking, beperkt tot 1000 euro (te indexeren wat neerkomt in 2006 op 2600 euro);

Van de intercommunale EANDIS:
                        - Wanneer u buitenzonnewering plaatst, kan u van uw intercommunale een premie ontvangen. De premie voor het plaatsen van zonnewering bedraagt 10 euro/m2 glasoppervakte met zonnewering. (screens, uitvalscherm, stapelbare lamellen ... )
                        - Wanneer u superisolerende beglazing plaatst, kan u van de gemeente een premie bekomen: de nieuwe beglazing dient een U-waarde te halen van maximum 1,3 W/m2K. Wie voldoet aan de actievoorwaarden, geniet een premie van 10 euro/m2.

Ja zo'n glas bestaat idd !

Ik woon in de streek van Aalst en werk meestal voor glaswerken met de firma De Grom uit Erembodegem.

Correcte prijs voor correct werk.

Geert N
                        Nikon D80

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                          Bestaat er eigenlijk een manier om te weten komen welk glas er juist is geinstalleerd?
                          Wij hebben 2 jaar terug een ruwbouw gekocht waar het glas er reeds inzat. Echter in het post-interventie dossier (voor zover dit iets voorsteld in ons geval ) is er geen factuur of vermelding te vinden welk glas dit exact is. En ik weet dat de plaatser van de ramen failliet is, dus daar moet ik ook niet te rade gaan.

Het is zuid-west gericht (dus heet in de zomer... van 10 uur 's morgens tot zonsondergang zit de zon erop).
                          's Middags 12h hebben wij vollop zon in living en keuken, en er is zoals je weet nogal wat glas aan die kant. De verkopers melden "geluidswerend en isolerend glas". Na 2 zomers zonder zonnewering kan ik enkel bevestigingen: dit moet een groot verschil maken. Want het was al bij al nog heel draaglijk, anders ging het zeker een bakoven geweest zijn. Al hebben we nu toch wel zonnewering / verduistering voorzien.

peter

Comment

mijn bouwfirma werkt samen met firma Timmerman in Maldegem (aluminium met K1.1)

'k heb mijn premie van Eandis al gekregen (eind april)
                            10€ per m² glas (K1.1)

een kleine factuur van december 2006: 1280€ voordeel voor de komende belastingsbrief (uitbetaald volgend jaar)
                            en ook nog een dikke factuur jan 2007: 2600€ voordeel voor de belastingsbrief van volgend jaar (uitbetaald 2009)
                            Last edited by Dirtyharry71; 7 mei 2007, 16:11.
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik had misschien best wel vermeld van welke regio ik kom. Ik woon in Brasschaat, provincie Antwerpen.
                              Jullie spreken van een U-waarde, wat wil dat juist zeggen?
                              Alvast bedankt

Comment

Working...
                              X