Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Investeren/lenen voor PV systeem op zonne energie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Investeren/lenen voor PV systeem op zonne energie

Ondertss zijn we al met zen 35 en ja de éérste nederlandse vriend
    doet mee met het door mailen van de data / maand
    stef go 's holland alvast mijn éérste vlag op nederlandse bodem geplaatst

groeten stef een HONDEWEER vandaag
    Canon EOS 450D
    Canon powershot G5
    Zonnepanelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      en bij wie kocht je dan ? naam of weblink
      Ik heb ze laten plaatsen door ikaros-solar
      Ondertussen staat de teller op 416 kWh
      Met deze hevige wind hou ik mn hart vast dat alles niet gaat vliegen

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Met deze hevige wind hou ik mn hart vast dat alles niet gaat vliegen
        Je hebt ze dus niet zelf geplaatst?

Wij hebben ze zelf geplaatst. Ik hoop dus ook dat ze goed blijven liggen.

Greetings,
        Schanske

Comment

als je zonnepanelen wil plaatsen, doe je dit best gespreid over twee jaar: bvb. een voorschotfactuur in december 2008 en de plaatsing van de panelen + de restfactuur begin 2009.

Op die manier kan je dubbel zoveel (zowel voor 2008 als 2009) terugtrekken van je belastingen (2x3440 euro = 6880 euro en waarschijnlijk zelfs meer voor het aanslagjaar 2009 omdat de maximumaftrek elk jaar stijgt). Dit is volledig legaal, maar dat zullen ze bij de belastingen nooit aan je neus hangen natuurlijk.

Comment

Dat klopt, natuurlijk zeggen ook niet alle leveranciers dit, omdat hun dit geld kost, want veel klanten willen geen groot voorschot betalen, zonder daar iets voor te krijgen...

http://www.suntronics.be => jahoor ik ben hiermee gestart
            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
            http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
              http://www.suntronics.be => jahoor ik ben hiermee gestart
              interessant, ik ben van roeselare, zal je eens een mailke sturen
              Photography helps people to see
              -Berenice Abbott-
              BD1050BE

Comment

Er worden per dag meer dan 30 aanvragen voor groene stroom certificaten gedaan naar de VREG.Dus je kan wel van een hype spreken,ze kunnen daar bijna niet volgen.De installateurs hoor je niet klagen.
                Gisteren was hier een top dag 14 kWh opbrengst :

Mijn KWh teller staat reeds boven de 600 KWh.Op naar de 1000

mir

Comment

Leuk hé En weten dat je nu nog maandelijks een voorschot op je elektriciteit betaalt van een 100 €ofzo, en dat dit volgend jaar weg valt
                  Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                    Leuk hé En weten dat je nu nog maandelijks een voorschot op je elektriciteit betaalt van een 100 €ofzo, en dat dit volgend jaar weg valt
                    Dat zal nogal, wij hebben op een halfjaar tijd 2200 kWh geproduceerd, krijgen daarvoor meer dan 750 euro teruggestort, maar ons maandelijks voorschot wordt verhoogd met 2 euro!

Comment

Ik heb in totaal een 6 tal offertes laten maken.Ik heb er deze uit gekozen die me :

- 10 jaar garantie gaf op de SMA omvormer
                      - Met Duitse zonnepanelen werkt
                      - gratis sunny beam (draadloos toestel om je opbrengst af te lezen) gaf
                      - bij de goedkoopste was.

Ik kon voor dezelfde prijs een installatie krijgen met chinese panelen.Nu ik heb daar ook al veel goed over gelezen,maar verkoos toch Duitse makelij.
                      Duitse makelij... dream on!
                      Die panelen worden ook uit China ingevoerd, en in Duitsland alleen nog in een frame gestoken. Of wat dacht je?
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                        Duitse makelij... dream on!
                        Die panelen worden ook uit China ingevoerd, en in Duitsland alleen nog in een frame gestoken. Of wat dacht je?
                        Dream on, ze worden zelfs niet in het frame gestoken, enkel belicht als test en ne klever derop

Nu vind ik de goede niet chinese merken wel veiliger dan de chinese.

Als je dak vol
                        -sharp
                        -suntech(chinees maar groot)
                        -schuco
                        -sanyo
                        ligt, en al je panelen zijn stuk, door een fabricagefout, dan krijg je gegarandeert nieuwe.

bij een goedkoôp chinees merk, en je panelen gaan stuk, dan dan doeken ze de boel op alsook uw garantie. En uw installateur kan u niet evrder helpen, want het is fabrieksgarantie.
                        Wie is dan de pineut : de eindklant, en de verkoper, omdat hij heel slechte reclame gaat krijgen, al was ie wel de goedkoopste.

Comment

Dream on, ze worden zelfs niet in het frame gestoken, enkel belicht als test en ne klever derop
                          ik schetste de meest "Duitse" versie... en die bestaat: die panelen komen per twee in een karton binnen. Laatste waren Sharp 180 Wp als ik het me goed herinner...
                          Ze zijn overigens ook door slechts enkele fabrikanten gemaakt, een beetje zoals de TFT panelen, de Geheugenchips, schoenen,...
                          www.musicinframe.be

Comment

Dit topic even vanonder het stof gehaald!
                            Vandaag de 1ste 1000KWh zelf opgewekte groene stroom.Dit sinds de opstart op 31/10/2007.Dus online mijn 1ste groene stroomcertificaat aangevraagd.Goed voor een bedrag van 450 euro

Nu op naar het 2e certificaat als de teller op 2000 KWh staat ergens begin augustus.
                            Maar met dagen van 17.7 KWh zoals vandaag zal het vermoedelijk iets vroeger zijn

mir
                            Last edited by mir; 10 mei 2008, 22:00.

Comment

Beetje bewolking gehad kort na de middag?
                              www.musicinframe.be

Comment

Klopt,ik was zelf niet thuis zat in Gent daar geen bewolking gezien.Maar blijkbaar rond 12u30 en 14u30 even wolken geweest.
                                De groene curve is steeds de beste dag voorlopig 05/05/08. met 18.62 KWh.

mir

Comment

Working...
                                X