Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2ehandswagen gekocht / te laag geprijsd / verzekering vraagt expertise

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 2ehandswagen gekocht / te laag geprijsd / verzekering vraagt expertise

Ik heb dit een paar jaar terug ook moeten doen, en omdat de wagen niet nieuw was, moest er iemand (een expert dus), de staat van de wagen opmaken. Dit is natuurlijk om misbruik tegen te gaan. Er kan anders een wrak verzekerd worden / gestolen en moeten uitbetaald worden. Er kan bijvoorbeeld al een kapotte voorruit in zitten in uw geval ;-)
    Ik ben daarvoor bij een expertise bureau langsgereden, die expert heeft 30 seconden rond de wagen gelopen, en klaar was het.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Ik heb dit een paar jaar terug ook moeten doen, en omdat de wagen niet nieuw was, moest er iemand (een expert dus), de staat van de wagen opmaken. Dit is natuurlijk om misbruik tegen te gaan. Er kan anders een wrak verzekerd worden / gestolen en moeten uitbetaald worden. Er kan bijvoorbeeld al een kapotte voorruit in zitten in uw geval ;-)
      Ik ben daarvoor bij een expertise bureau langsgereden, die expert heeft 30 seconden rond de wagen gelopen, en klaar was het.
      Voila, ik heb vandaag met KBC gebeld en dit is het inderdaad: de wagen is 9 jaar oud, te oud om een overname eigenlijk te doen via kleine omnium (bijv. diefstal). Nu willen wij op de wagen toch een kleine omnium nemen omdat diefstal en schade dan verzekerd zijn.

In het geval (zoals hierboven gesteld) je de wagen krijgt en deze oud is moet er een expert aangesteld worden. Heb je een factuur dan dient deze als bewijs. Heb je geen factuur dan wordt het expert.

Bedankt iedereen voor de vele toelichtingen
      Greetz, RonnyE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE Bekijk bericht
        Voila, ik heb vandaag met KBC gebeld en dit is het inderdaad: de wagen is 9 jaar oud, te oud om een overname eigenlijk te doen via kleine omnium (bijv. diefstal). Nu willen wij op de wagen toch een kleine omnium nemen omdat diefstal en schade dan verzekerd zijn.

In het geval (zoals hierboven gesteld) je de wagen krijgt en deze oud is moet er een expert aangesteld worden. Heb je een factuur dan dient deze als bewijs. Heb je geen factuur dan wordt het expert.

Bedankt iedereen voor de vele toelichtingen
        Greetz, RonnyE
        Heeft het nog nut om zo'n dure verzekering te nemen op een wagen van 9 jaar oud ?
        Heb je al gedacht aan het bedrag van vrijstelling ? Het sop zal de kolen niet waard zijn ! Gewoon enkele jaren goed genieten van de wagen ! Je hebt hem goedkoop kunnen kopen ,weinig km's en je zal voor je 1500 euro enkele jaren goedkoop rijden !
        Is enkel mijn opinie

Comment

Op een beperkte omnium heb je normaal gezien geen vrijstelling he Fabbe...

En waarom geen beperkte omnium? Veel betaal je ook niet extra ervoor he; op zo'n waarde een kleine percent, dan kan je dat toch wel doen zeker. Ik vermoed dat het nog geen 100€ kost...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
            Op een beperkte omnium heb je normaal gezien geen vrijstelling he Fabbe...

En waarom geen beperkte omnium? Veel betaal je ook niet extra ervoor he; op zo'n waarde een kleine percent, dan kan je dat toch wel doen zeker. Ik vermoed dat het nog geen 100€ kost...
            Inderdaad Ajuin, nu zitten we aan 50 euro extra voor een halve omnium (zal iets stijgen na de expert, maar stel 100 euro extra en ze garanderen sowieso bij diefstal gedurende de 1e 12 maanden volledige terugbetaling van de expertschatting (waarde auto). Bovendien is bijvoorbeeld bij een ruit die stuk is de verzekering al terugbetaald want kan aardig oplopen een kapotte voorruit. Hier is geen franchise of zo ...

Greetz, RonnyE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
              laat hem dan verzekeren voor 3000 euro, als ze hem pikken (bij een daewoo niet zo snel) krijg je 3000 euro uitgekeerd.
              HEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLAAAAAAAAAAAAAABBBBBB BBBBAAAAAAAAAAA
              Ik rij ook met een Daewoo hoor
              Sjans dat ze de dieven die nie willen he

Maar voor de rest ben ik het met je eens laat hem verzekeren voor dat bedrag.

Grts
              Formatje

Comment

De enige reden waarom dat ze dit vragen is omdat ze onraad rieken.
                1. Je koopt heel goedkoop een oudere wagen en wil het dubbele als er iets gebeurt.
                2. Bijna niemand neemt een omnium op een wagen dat slechts 1500€ werd betaald.

Niet dat jij slechte bedoelingen hebt maar de verzekering ziet dit waarschijnlijk iets anders.

Ze willen voorkomen dat jij een wrak koopt en daarna op hun kosten aan meer geld zou geraken.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE Bekijk bericht
                  Bovendien is bijvoorbeeld bij een ruit die stuk is de verzekering al terugbetaald want kan aardig oplopen een kapotte voorruit.
                  Zwijg me daar van ... op anderhalve maand 2 keer mijn ruit stuk en moeten laten vervangen ... telkens 750€

Bij die expertise dat ze willen doen zullen ze zekers ook wel de ruit bekijken op bestaande schade.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Working...
                  X