Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vieze beesten verwoesten de tuin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vieze beesten verwoesten de tuin

Moeder des huizes is aan het snoeien gegaan en ontdekte dat enkele relschoppers uit het insectenfamilie onze struiken vernielen. Het gaat om deze diertjes:

Weet iemand welke soort ze zijn en wat voor behandeling er eventueel nodig is?

Liefst ecologisch verantwoorde bestrijdingsmiddelen...
    Last edited by Scientist; 5 mei 2007, 10:51.

Re: Vieze beesten verwoesten de tuin

Geen foto's te zien.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Normaal zouden ze nu terug zichtbaar moeten zijn...

Comment

dat vies beest lijkt me een larve van een lieveheersbeestje.

in dat geval eet dat viesbeest kleinere schadelijke bladluizen op en verdedigt het uw planten.. ipv ze aan te vallen
        foto als spiegel of als venster?

Comment

De zwart/oranje beestjes zijn lieveheersbeesje larvae. De witte dingen lijk me bladluizen.
          vriendelijke groeten, Helen
          Updated WWW.HELENICA.NL
          ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Voila...de natuur doet z'n werk.Konsument en gerecht ijn ter plaatse.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

De meeste lieveheersbeestjes en hun larven leven van bladluizen en daarom worden ze ook gebruikt om bij de bestrijding van plagen te helpen.

Idd het zijn larven van lieveheersbeestjes, amai ik wist dit ook niet, zo'n lelijke drommels en later zo'n schoon beestje...
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Nou weer wat geleerd wist ook niet dat dat larven van een lieveheersbeestje waren, die andere zijn volgens mij wolluizen, maar ik weet het niet zeker.
                Al met al heeft de lieveheersbeest flink werk te doen door al die luizen leeg te zuigen, eet smakelijk!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
                  Nou weer wat geleerd wist ook niet dat dat larven van een lieveheersbeestje waren, die andere zijn volgens mij wolluizen, maar ik weet het niet zeker.
                  Al met al heeft de lieveheersbeest flink werk te doen door al die luizen leeg te zuigen, eet smakelijk!!
                  Volgens mij zijn het geen wolluizen. Daar ben je al helemaal niet blij mee.

Oplossing:
                  Zeep en spiritus oplossen in een ruime hoeveelheid water (20 gram zachte zeep, 10 gram spiritus op 1 liter water). Dit op de luizen sproeien, waardoor ze sterven.
                  Last edited by bolke; 5 mei 2007, 12:27.
                  Fotoapparatuur
                  Portfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scientist Bekijk bericht
                    Liefst ecologisch verantwoorde bestrijdingsmiddelen...
                    De bladluizen zijn de boosdoeners...

De lieveheersbeestjes... zijn de ecologisch verantwoorde bestijders.
                    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      De lieveheersbeestjes... zijn de ecologisch verantwoorde bestijders.
                      Ik woon in een dorp waar de groenteteelt de lieveheersbeesten inzet om "ongedierte" te bestrijden. Blijkbaar ontsnapt er wel eens een kolonie met als gevolg dat we al een paar keer vergeven waren van de lieveheersbeesten – werkelijk duizenden en duizenden.

En 't schijnt dan nog een Chinese soort te zijn die de inheemse soorten verdringt.
                      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                        Ik woon in een dorp waar de groenteteelt de lieveheersbeesten inzet om "ongedierte" te bestrijden. Blijkbaar ontsnapt er wel eens een kolonie met als gevolg dat we al een paar keer vergeven waren van de lieveheersbeesten – werkelijk duizenden en duizenden.

En 't schijnt dan nog een Chinese soort te zijn die de inheemse soorten verdringt.
                        yup
                        der moet een evenwicht zijn hee

of ge krijgt gekke toestanden kan je exoot na exoot invoeren als ecologische bestrijding
                        foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                          Ik woon in een dorp waar de groenteteelt de lieveheersbeesten inzet om "ongedierte" te bestrijden. Blijkbaar ontsnapt er wel eens een kolonie met als gevolg dat we al een paar keer vergeven waren van de lieveheersbeesten – werkelijk duizenden en duizenden.

Dat is waar, ik denk zelfs dat je ook als partikulier lieveheersbeestjes kan kopen, maar let er dan wel op dat het een inheemse soort is.
                          Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Bedankt iedereen voor de hulp!

We zullen zien hoe efficiënt de lieveheersbeestjes zijn, want de struik ziet er al niet meer al te gezond uit.

Mvg

Comment

Tegenwoordig hebben wij hier ook veel van die beestjes
                              Het is nog maar een paar dagen geleden dat ik voor het eerst terug een meikever gezien heb. Dat was zeker 20 jaar geleden !!
                              Vroeger had ik wel eens een ijsvogel in mijn hof gezien.
                              Nu zit ik met een koppel en een nest
                              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Working...
                              X