Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duiven overlast

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Duiven overlast

    Het zit bij ons thuis vol met duiven, veel te veel duiven !

    Die beesten kunnen goed mikken want ze slagen er keer op keer in om binnen het uur na het wassen/kuisen van een auto deze weer helemaal te besmeuren !

    Ook was die buiten hangt te drogen etc moet er regelmatig aan geloven !

    Ik ben een dierenvriend en heb graag vogeltjes in de tuin maar deze beesten overdrijven met hun vuiligheid !!

    Heeft iemand hier een milieu vriendelijke oplossing voor ?

    PS: ik wil ze zeker niet vergiftigen oid, gewoon een boom verder gaan wonen is goed voor mij.
    Hier heb ik iets gevonden maar ik heb mijn twijfels over de doeltreffendheid.


    thanks,
    Greg
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

  • #2
    Re: Duiven overlast

    Dat is het voordeel van vogel zijn : ongestraft op iemand zijn kop kunnen schijten.

    Comment


    • #3
      Re: Duiven overlast

      Het geluid van een buizerd laten weerklinken
      ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

      Comment


      • #4
        Re: Duiven overlast

        Ik zal voor die beesten een ipod kopen

        het probleem is dat ge die nie kunt vangen en ergens anders loslaten natuurlijk, ze komen altijd terug
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

        Comment


        • #5
          Re: Duiven overlast

          volgende week een aanbieding bij Blokker, Duivenluiers in gezinsverpakking.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Duiven overlast

            Neem een kat in huis, feit dat ge dan gast wordt in je eigen huis moet je er wel bij nemen he

            Comment


            • #7
              Re: Duiven overlast

              Misschien eens contact opnemen met gemeentebestuur. Als er zo nog klachten zijn, dan kunnen ze misschien een globale oplossing verzinnen, zoals de duiventil in Kortrijk.

              en anders: valkenier worden in bijberoep

              Comment


              • #8
                Re: Duiven overlast

                Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
                Misschien eens contact opnemen met gemeentebestuur. Als er zo nog klachten zijn, dan kunnen ze misschien een globale oplossing verzinnen, zoals de duiventil in Kortrijk.

                en anders: valkenier worden in bijberoep
                lol, de duiventil in kortrijk staat al een paar jaar leeg :-)
                effect gemist, verkeerde bouwmateriaal gebruikt... geen enkele duif komt er naartoe
                www.loft6.be

                Comment


                • #9
                  Re: Duiven overlast

                  Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                  Neem een kat in huis, feit dat ge dan gast wordt in je eigen huis moet je er wel bij nemen he
                  Mijn vrouw is allergisch aan katten dus ik zal waarschijnlijk moeten kiezen tussen met vrouw en duiven of helemaal alleen


                  Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
                  Misschien eens contact opnemen met gemeentebestuur. Als er zo nog klachten zijn, dan kunnen ze misschien een globale oplossing verzinnen, zoals de duiventil in Kortrijk.

                  en anders: valkenier worden in bijberoep
                  Vorig jaar kregen we een brief in de bus (van de gemeente) waarin stond dat er idd een duivenplaag was en dat ze er 'iets' aan gingen doen.
                  Of ze iets gedaan hebben weet ik nie, maar er is geen verschil iig !

                  G
                  As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                  like.no.other

                  Comment


                  • #10
                    Re: Duiven overlast

                    dat 'iets' zal dan afhangen van het feit hoe diervriendelijk ze daar ingesteld zijn. Oftewel verjaag je ze (zoals in oostende), ofwel lok je de stad uit, oftewel vergas je ze met CO2

                    Jammer genoeg komt dit laatste nog steeds het meeste voor

                    Comment


                    • #11
                      Re: Duiven overlast

                      Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
                      oftewel vergas je ze met CO2
                      De broeikasgassen lossen het op! Is de global warming nog ergens goed voor
                      Maar CO2? Ik zie de modus operandi niet. Moet je ze dan eerst vangen?!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Duiven overlast

                        Ja, eerst vangen. Dan in een doos en de CO2 erbij. Naar het schijnt is het pijnloos voor de dieren, en zijn ze vrijwel direct dood

                        Comment


                        • #13
                          Re: Duiven overlast

                          Anti-duivenstrips.... een railsysteem waar pinnen op zitten en die je bevestigt op je dak en dakgoot... Niet echt verfraaiend voor je huis maar wel geen last meer van duiven.
                          Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

                          Gratis kijkplezier Coming soon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Duiven overlast

                            Een carport, om uwen auto onder te zetten ?
                            To make your dreams come true, wake up

                            Comment


                            • #15
                              Re: Duiven overlast

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudi_S60 Bekijk bericht
                              De broeikasgassen lossen het op! Is de global warming nog ergens goed voor
                              Maar CO2? Ik zie de modus operandi niet. Moet je ze dan eerst vangen?!
                              Vangen?
                              Je moet ze achterna zitten met een stofzuiger
                              We maken er meteen een SD van.
                              Daar komen schitterende foto's van
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X