Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duiven overlast

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Duiven overlast

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Vangen?
    Je moet ze achterna zitten met een stofzuiger
    We maken er meteen een SD van.
    Daar komen schitterende foto's van
    Yes, indeed dat lijkt me ideale combinatie, wat duiven gaan mishandelen, en daar dan foto's van nemen . Kunnen we achteraf nog eens een shoot in dendermonde houden, maar dan vanop het binnenplein van st-gilles ... 't valt te hopen, dat het telefoonkotje er tegen dan nog staat
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #17
      Re: Duiven overlast

      toch wel even gaan na denken na al die verhalen, is vogeltjes vangen met netten nog steeds gangbaar in België, heb er eens een film over gezien.
      dat was echt vangen om op te eten dacht ik, gebeurd dat nog?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Duiven overlast

        Dat was vroeger met de spreeuwen denk ik, is een verbod opgekomen en mogen opstraf van boete niet meer gevangen worden.
        Nu worden er echte spreeuwen- ordes gemeld die in bepaalde gemeentes alles volsch**ten.
        EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
        debruri.be

        Comment


        • #19
          Re: Duiven overlast

          Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
          Dat was vroeger met de spreeuwen denk ik, is een verbod opgekomen en mogen opstraf van boete niet meer gevangen worden.
          Nu worden er echte spreeuwen- ordes gemeld die in bepaalde gemeentes alles volsch**ten.
          Zwijg me van spreeuwen, die vliegen hier ook soms rond.

          Comment


          • #20
            Re: Duiven overlast

            En waarom bekijken we altijd de gevolgen ?
            Bekijk de oorzaak en doe daar eens iets aan.
            1) in de steden worden de duiven doorgevoederd door Jan publiek. Dagelijks zakken brood op de pleinen (is veel beterkoop dan het meegeven met de vuilniskar
            2) We hebben massaal de natuurlijke vijanden uitgeschakeld, lees afgeslacht want die beestjes zaten achter de duiven aan en als duivenmelker, lees mens, kan je het niet hebben dat dieren baas zijn over ons.
            Maar oh ja, dit mag niet meer op BD, niet in ChitCHat, noch in Algemeen, dit is immers een aanval op het mens... dom
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #21
              Re: Duiven overlast

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              toch wel even gaan na denken na al die verhalen, is vogeltjes vangen met netten nog steeds gangbaar in België, heb er eens een film over gezien.
              dat was echt vangen om op te eten dacht ik, gebeurd dat nog?
              grt,bouk.
              Vangen met netten is verboden bouk.
              Ik ken het wel nog van in mijn jeugd als ze thuis in de buurt
              distelvinken gingen vangen....met grote klapnetten.

              In vogelvlucht, hoe toepasselijk, woonden wij ong. 1 km. van de Maas.
              De bodem was leemgrond en er stonden ook distels....
              (distels zijn nu ook al verboden...)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: Duiven overlast

                Hoe ze worden gevangen weet ik niet maar ze worden zeker gevangen ( toch zeker in gent ). Daarna worden er een deel aan bv Ugent gegeven zodat we er kunnen van leren.
                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                Comment


                • #23
                  Re: Duiven overlast

                  Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                  En waarom bekijken we altijd de gevolgen ?
                  Bekijk de oorzaak en doe daar eens iets aan.
                  1) in de steden worden de duiven doorgevoederd door Jan publiek. Dagelijks zakken brood op de pleinen (is veel beterkoop dan het meegeven met de vuilniskar
                  2) We hebben massaal de natuurlijke vijanden uitgeschakeld, lees afgeslacht want die beestjes zaten achter de duiven aan en als duivenmelker, lees mens, kan je het niet hebben dat dieren baas zijn over ons.
                  Maar oh ja, dit mag niet meer op BD, niet in ChitCHat, noch in Algemeen, dit is immers een aanval op het mens... dom
                  Juist.

                  1. heb ik nooit gedaan.
                  2. ik heb nooit vergif in mijn handen gehad...
                  (ook nooit gebruikt in de keuken, de badkamer of de wc...)

                  En jouw laatste zin: is ook 'bijna' juist.
                  Je zult het met me eens zijn dat dingen uit de hand kunnen lopen
                  als mensen zichzelf niet in de hand kunnen houden...
                  Dat wil niet zeggen dat ik of jij of anderen, de "dingen" uit de weg gaan.

                  En iedereen zal mij intussen wel een beetje kennen
                  Voor mij is dat allemaal 'eten en drinken" purlut.
                  Maar ja, de keuze is gemaakt, de beslissing is genomen.
                  Ik zie het ook als een keuze voor het goed van onze gemeenschap hier op BD.

                  Ben ik nu 100% 'gelukkig'...
                  Neen maar dat komt meer voor bij beslissingen
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #24
                    Re: Duiven overlast

                    Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                    En waarom bekijken we altijd de gevolgen ?
                    Bekijk de oorzaak en doe daar eens iets aan.
                    1) in de steden worden de duiven doorgevoederd door Jan publiek. Dagelijks zakken brood op de pleinen (is veel beterkoop dan het meegeven met de vuilniskar
                    2) We hebben massaal de natuurlijke vijanden uitgeschakeld, lees afgeslacht want die beestjes zaten achter de duiven aan en als duivenmelker, lees mens, kan je het niet hebben dat dieren baas zijn over ons.
                    Maar oh ja, dit mag niet meer op BD, niet in ChitCHat, noch in Algemeen, dit is immers een aanval op het mens... dom
                    Ik kijk heel simpel naar de gevolgen omdat ik aan de oorzaken weinig kan veranderen.
                    Ik kan het gedrag van andere mensen nie beinvloeden en de natuurlijke vijanden van de duiven terugbrengen al helemaal niet.
                    Maar ik wil ze zeker niet vergiftigen, ik wil ze gewoon laten verhuizen

                    G
                    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

                    Comment


                    • #25
                      Re: Duiven overlast

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht


                      De bodem was leemgrond en er stonden ook distels....
                      (distels zijn nu ook al verboden...)
                      Uit te trekken? te verdelgen?
                      Dacht dat die nu juist moeten blijven staan, met de groene wetgeving?
                      EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                      debruri.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Duiven overlast

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
                        Zwijg me van spreeuwen, die vliegen hier ook soms rond.
                        Sensor eens kuisen hé
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Duiven overlast

                          - Hebt gij last van duiven?
                          - neen
                          - Waarom hebt ge dan zo'n bekakte kop?

                          Flauw hé
                          flickr

                          Comment


                          • #28
                            Re: Duiven overlast

                            Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                            Mijn vrouw is allergisch aan katten dus ik zal waarschijnlijk moeten kiezen tussen met vrouw en duiven of helemaal alleen
                            Of met vrouw en kat ... en duiven.

                            Neem een Oosterse Korthaar, daar ben je niet allergisch aan.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Duiven overlast

                              Misschein een leuke aanvulling.
                              De distel.
                              Op een bepaald ogenblik werd bij wet verboden nog distels te hebben op de akker. Vanwaar komt deze regel ?
                              Heel eenvoudig. De akkers werden vroeger bewerkt met paard en kar en er is geweten dat "tetanos", klem het snelst opduikt in paardenstallen. "Tetanos" gedijt het best in zuurstof-arme omgevingen en dat is ook de reden waarom een wonde opgelopen in een stal het best niet behandeld werd met mercurochromm. Dat oude rode spul ... Het zorgde voor een afsluitfilter zodat er geen zuurstof meer bij de wonde kon en dus klem de kans kreeg.
                              Op de akker was en is er bemesting met natuurlijke mest, namelijk de stalafvallen en gegarandeerd zat klem of tetanoske daartussen.
                              Wanneer het graan rijp was, en de distel volop stond te bloeien, werd met behulp van een grote zeis het gaan van de akkers gehaald. Met de kleine handzeis werden dan de zijkanten of de minder bereikbare plaatsen op de akker bewerkt. Met de distel tussen de halmen, liep de arbeider vaak het grote gevaar om met de hand tegen de distel te zitten en zich zo ernstig te kwetsen. Distels zijn zeer agressief en de doornen penetreren zeer gemakkelijk, maar heel diep de huid, het vlees. Voeg daar nu de klem-bacil aan toe en je hebt vodden.
                              In de vorige eeuw was een persoon die zich kwetste en tetanos op liep of ernstige moeilijk geneesbare wonden een catastrofe voor de persoon. Geen inkomen en vaak geen geld voor de "dokter" leiden ertoe een regelgeving te maken die de pachter verplichte de gronden van distels te vrijwaren. De grootgrondbezitter zag zijn inkomen dalen daar de apchter de akker niet meer kon ruimen
                              Juist, ook hier weer primeerde het economische bovenop het milieu. Maar, met het verdwijnen van de distels, verdwijnt ook de voedselbron van onze distelvinken. Er zitter er minder en minder.
                              Onlangs is de regelgeving dan omgedraaid en werd besloten de distel opnieuw te beschermen zodat de distelvink ook terug een voedingsbodem krijgt.
                              Merk op. Niet alle distels zijn beschermd. De zeedistel die geen distel is behoort tot de beschermde planten, de kale jonker, wel een distel is niet beschermd.
                              Zo zie je weer dat economische belangen vaak gevolgen hebben die pas later, heel later tevoorschijn komen.
                              Duiven zijn altijd een soort "beschermde vogels" geweest omdat zij vaak onze huidige gsm en telefoons vervangden. De Postreisduif diende inderdaad om ver achter het front informatie door te spelen en dus was alles wat jacht maakte op de duif uit den boze...
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • #30
                                Re: Duiven overlast

                                Idd. een leuke aanvulling
                                EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                                debruri.be

                                Comment

                                Working...
                                X