Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra kosten voor VISA - nuttige info

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Extra kosten voor VISA - nuttige info

Rekent Konijn niet de kosten door voor zijn geldtransport?
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door satpet Bekijk bericht
      Rekent Konijn niet de kosten door voor zijn geldtransport?
      Alleen de elektriciteit van zijn kassa
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
        mmm....

ze weten dat ze 2 grote troeven hebben:
        een grote stock
        en zéér lage prijzen
        Dat is niet voor alles zo hoor

Destijds was mijn Sigma lens bij Rembrandt goedkoper dan bij Konijn, waarmee ik maar wil zeggen dat het steeds loont (per aankoop) even te vergelijken met de concurrentie,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Bancontact is geen kredietkaart en de handelaar heeft daar ook geen % onkosten op.
          Banksys geeft dat gratis aan de winkels? Dream on, ze moeten ook daar wel degelijk voor betalen. Ik weet niet of het een percentage is of niet, maar dan hebben ze een abbonements-kost of een transactie-kost.

En op de site van Konijn staat dat ze 2% extra aanrekenen voor het gebruik van Mr. Cash. En dat doen ze dus in realiteit niet.
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
            Banksys geeft dat gratis aan de winkels?
            Heb ik niet gezegd hé, ze werken niet met een vast % op de aankoopsom.

Maar ook op cash geld heb je kosten hé ... je tijd om alles te tellen, risico op diefstal of verlies, het naar de bank doen, ... tijd kost ook
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Banksys geeft dat gratis aan de winkels? Dream on, ze moeten ook daar wel degelijk voor betalen. Ik weet niet of het een percentage is of niet, maar dan hebben ze een abbonements-kost of een transactie-kost.

En op de site van Konijn staat dat ze 2% extra aanrekenen voor het gebruik van Mr. Cash. En dat doen ze dus in realiteit niet.
              Heb tot nu toe alles wat ik bij Konijn kocht in Turnhout met bankcontact betaalt, geen cent duurder gerekend, misschien gebruiken ze hun 'kosten' om eventuele kleine aankopen af te remmen met 'plastic'.

Iedere handelaar die een Banksys toestel heeft betaalt hiervoor, er zijn dus altijd extra kosten als men niet cash betaalt, daarom zie je ook dikwijls dat aankopen beneden 12 Euro of zo niet met een kaart kunnen.

Gewoon ernaartoe gaan, en de kaart bovenhalen, er is altijd veel volk dus als ze moeilijk doen over niet-cash betaling denk ik dat de helft van hun winkel leegloopt

Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Euh, pinnen (Bancontact) in de winkel is gratis. Het gaat over Mr. Cash bij bestellingen via de website (wat dat ook mag zijn).

Jos
                Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  er zijn dus altijd extra kosten als men niet cash betaalt
                  en wat denk je dat een betaling in cash kost? geldtransport, wisselkosten in de bank, risico, ... die paar % die ze je afpakken voor een betaling die anders in cash werd gedaan is eigenlijk sporgoedkoop voor de service. Maar mogelijks rekent een kleine zelfstandige niet alle werkelijke kosten van cash omdat cash "soms" goed uitkomt mbt de "aangifte"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Josp Bekijk bericht
                    Het gaat over Mr. Cash bij bestellingen via de website (wat dat ook mag zijn).
                    Het gaat hem niet alleen om bestellingen via de website, het gaat hem ook om betalingen met een kredietkaart (VISA, MasterCard, ...) bij aankoop in de winkel.

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    Heb tot nu toe alles wat ik bij Konijn kocht in Turnhout met bankcontact betaalt, geen cent duurder gerekend,
                    Bancontact (& Mister Cash) zijn geen kredietkaarten, dit zijn gewone betaalkaarten waarop de extra aangerekende kost niet van toepassing is !!!

De TS had het toch ook over betalingen met VISA en op de website van de betreffende handelaar gaat het ook over betalingen met VISA & MasterCard.
                    Last edited by VerSeg; 5 april 2007, 15:02.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ik heb dit ook voorgehad bij Pelsland.
                      Na contact met Pelsland en BCC heb ik excuses gekregen van Pelsland en het aanbod om de 5€ afhaalkosten teruggestort te krijgen.

Als je op een factuur kan aantonen dat er kosten voor Visa of Master aangerekend werden, dan betaalt BCC dit op verzoek terug.

Groeten,

Mark

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        De TS had het toch ook over betalingen met VISA en op de website van de betreffende handelaar gaat het ook over betalingen met VISA & MasterCard.
                        En welke kredietkaart noemt dan Mr. Cash?
                        Dat is toch nog steeds een officiele naam van de betaalautomaten van banksys dacht ik.

De website van konijn spreekt wel over deze 2 verschillen.

Mr. Cash --> 2% extra
                        VISA --> 2,5% extra

Zouden ze dan bedoelen dat is als betaald via de postbode/pakjesdienst? Want het staat wel onder verzending via post.
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

En welke kredietkaart noemt dan Mr. Cash?
                          Dat is toch nog steeds een officiele naam van de betaalautomaten van banksys dacht ik.

De website van konijn spreekt wel over deze 2 verschillen.

Mr. Cash --> 2% extra
                          VISA --> 2,5% extra

Zouden ze dan bedoelen dat is als betaald via de postbode/pakjesdienst? Want het staat wel onder verzending via post.
                          Inderdaad, Mr. Cash over het hoofd gezien als extra kost en kredietkaart ...
                          Dacht ook gewoon een betaalkaart trouwens ...
                          Eens opzoeken se ...
                          Last edited by VerSeg; 5 april 2007, 15:00.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Heden bij konijnenberg een toestel gekocht. (23-05-12)
                            Daar het bedrag +/- 1300 euro was en dus niet in kas had heb ik het met mijn Visa betaald.
                            Daar zijn echter 2% kosten bijgekomen. In mijn geval dus wel 27 euro
                            Ok zij hebben dat gezegd en dat staat ook op hun kassa vermeld maar ik vind dit toch over.
                            Niemand die daar iets tegen gedaan heeft want volgens mij is dat toch discriminatie en zeker klantonvriendelijk.

Mvg
                            Parianos Henri

Moderator Note: Henri, dit draadje is vijf jaar oud en wordt gesloten
                            Last edited by Red Falcon; 23 mei 2013, 15:40.

Comment

Working...
                            X