ze weten dat ze 2 grote troeven hebben:
een grote stock
en zéér lage prijzen
Dat is niet voor alles zo hoor
Destijds was mijn Sigma lens bij Rembrandt goedkoper dan bij Konijn, waarmee ik maar wil zeggen dat het steeds loont (per aankoop) even te vergelijken met de concurrentie,
Bancontact is geen kredietkaart en de handelaar heeft daar ook geen % onkosten op.
Banksys geeft dat gratis aan de winkels? Dream on, ze moeten ook daar wel degelijk voor betalen. Ik weet niet of het een percentage is of niet, maar dan hebben ze een abbonements-kost of een transactie-kost.
En op de site van Konijn staat dat ze 2% extra aanrekenen voor het gebruik van Mr. Cash. En dat doen ze dus in realiteit niet.
Banksys geeft dat gratis aan de winkels? Dream on, ze moeten ook daar wel degelijk voor betalen. Ik weet niet of het een percentage is of niet, maar dan hebben ze een abbonements-kost of een transactie-kost.
En op de site van Konijn staat dat ze 2% extra aanrekenen voor het gebruik van Mr. Cash. En dat doen ze dus in realiteit niet.
Heb tot nu toe alles wat ik bij Konijn kocht in Turnhout met bankcontact betaalt, geen cent duurder gerekend, misschien gebruiken ze hun 'kosten' om eventuele kleine aankopen af te remmen met 'plastic'.
Iedere handelaar die een Banksys toestel heeft betaalt hiervoor, er zijn dus altijd extra kosten als men niet cash betaalt, daarom zie je ook dikwijls dat aankopen beneden 12 Euro of zo niet met een kaart kunnen.
Gewoon ernaartoe gaan, en de kaart bovenhalen, er is altijd veel volk dus als ze moeilijk doen over niet-cash betaling denk ik dat de helft van hun winkel leegloopt
er zijn dus altijd extra kosten als men niet cash betaalt
en wat denk je dat een betaling in cash kost? geldtransport, wisselkosten in de bank, risico, ... die paar % die ze je afpakken voor een betaling die anders in cash werd gedaan is eigenlijk sporgoedkoop voor de service. Maar mogelijks rekent een kleine zelfstandige niet alle werkelijke kosten van cash omdat cash "soms" goed uitkomt mbt de "aangifte"
Het gaat over Mr. Cash bij bestellingen via de website (wat dat ook mag zijn).
Het gaat hem niet alleen om bestellingen via de website, het gaat hem ook om betalingen met een kredietkaart (VISA, MasterCard, ...) bij aankoop in de winkel.
Ik heb dit ook voorgehad bij Pelsland.
Na contact met Pelsland en BCC heb ik excuses gekregen van Pelsland en het aanbod om de 5€ afhaalkosten teruggestort te krijgen.
Als je op een factuur kan aantonen dat er kosten voor Visa of Master aangerekend werden, dan betaalt BCC dit op verzoek terug.
Heden bij konijnenberg een toestel gekocht. (23-05-12)
Daar het bedrag +/- 1300 euro was en dus niet in kas had heb ik het met mijn Visa betaald.
Daar zijn echter 2% kosten bijgekomen. In mijn geval dus wel 27 euro
Ok zij hebben dat gezegd en dat staat ook op hun kassa vermeld maar ik vind dit toch over.
Niemand die daar iets tegen gedaan heeft want volgens mij is dat toch discriminatie en zeker klantonvriendelijk.
Mvg
Parianos Henri
Moderator Note: Henri, dit draadje is vijf jaar oud en wordt gesloten
Comment