Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HP laserjet 4100 in netwerk zetten ?Hoe ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HP laserjet 4100 in netwerk zetten ?Hoe ?

Heb mij vandaan een 2e hands hp 4100 laserjet aangeschaft(zonder manual) en er zit ook een netwerk aansluiting op.Kan ik deze direkt op mijn router zetten ,zodat iedereen in huis hem kan gebruiken ?

Ik heb geprobeerd maar windows xp vind hem niet ? Ik heb wel een configuratie pagina waarop een HP jetsend adress staat 172.xx.xx.xxx.

De laser werkt perfect via parelle poort ,maar voor mij is hij enkel geschikt voor in netwerk te zetten !

iemand raad ....

Re: HP laserjet 4100 in netwerk zetten ?Hoe ?

Bij mij werkt die via de router omdat die ook een usb-printserver heeft...
    Ben je niet vet mee geholpen, sorry
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Op die configuratiepagina, staat daar geen printerlocatie gegevens?

Indien zo, in XP de wizard printer toevoegen starten, kiezen voor netwerkprinter en daar dan het adres van de printer invullen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Bij mij werkt die via de router omdat die ook een usb-printserver heeft...
        Ben je niet vet mee geholpen, sorry
        Ja mijn router heeft ook 2 usb out maar die zijn al ingenomen door schijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDP Bekijk bericht
          Op die configuratiepagina, staat daar geen printerlocatie gegevens?

Indien zo, in XP de wizard printer toevoegen starten, kiezen voor netwerkprinter en daar dan het adres van de printer invullen.
          Ik heb dat via de wizard geprobeert ,maar hij vind hem niet.Of moet de printer na dat hij op een netwerk gezet word een ip adress krijgen ? ga nog eens een Jetdirekt page uitprinten

Comment

Inderdaad had hij eerst een ip-adress moeten krijgen van de router.Werk nu ..maar
            hij heeft als adres nu 192.168.0.103

zal dat zo blijven of kan ik die bvin de router configureren dat hij word steeds adres 192.168.0.110 heeft ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
              Inderdaad had hij eerst een ip-adress moeten krijgen van de router.Werk nu ..maar
              hij heeft als adres nu 192.168.0.103

zal dat zo blijven of kan ik die bvin de router configureren dat hij word steeds adres 192.168.0.110 heeft ???
              Hangt af van router tot router en/of van de printer.

Laat je router toe dit in te stellen? (ik kan dat bijv. op de mijne niet, heb al met andere gewerkt waar het wel kan)

Anders kan je misschien de printer configureren dat die een vast IP adres aanneemt (wel oppassen in dat geval dat je een correct IP neemt (een van de reeks 192.168.0.X waarbij X niet 1 of 255 is) en het subnetmask correct instelt (waarschijnlijk 255.255.255.0))

Comment

Hangt inderdaad van je router af.

Netwerkinstellingen van de JetDirectkaart (netwerkkaart) van de printer kan je makkelijk via de webbrowser benaderen want normaal gesproken is de webserver van de printer geactiveerd. In uw geval dus 192.168.0.103 in het url veld van je webbrowser ingeven om op de configuratiepagina te komen. Daar kan je o.a. kiezen voor dhcp of vast ip-adres met bijhorende settings.

Indien het niet lukt kan je nog altijd via telnetsessie de printerinstellingen wijzigen middels het commando "telnet 192.168.0.103 9001" (zonder de quotes in een dosbox typen of via Start > Uitvoeren) al ben ik niet zeker meer dat het poort 9001 is wat die JetDirectkaartjes gebruiken maar dat kan ik morgen effe checken als je wil.
                Last edited by kartix; 25 maart 2007, 18:49.
                Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDP Bekijk bericht
                  (een van de reeks 192.168.0.X waarbij X niet 1 of 255 is)
                  Je bedoelt waarschijnlijk: niet 0 of 255

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
                    Je bedoelt waarschijnlijk: niet 0 of 255
                    0 was ik vergeten, net zoals 254, want 1 van die 2 wordt vaak ingenomen door de router zelf

Comment

Bedankt voor de aanwijzingen en hulp ,het was dan ook een fluitje van een cent
                      zoals jullie het uitlegden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                        Bedankt voor de aanwijzingen en hulp ,het was dan ook een fluitje van een cent
                        zoals jullie het uitlegden.
                        Fijn zo, 't is trouwens poort 9100 als je wil telnetten.

Comment

Working...
                        X