Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips over TV's, surround systeem, draadloos streamen van media etc.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tips over TV's, surround systeem, draadloos streamen van media etc.

Hoi,

Ik overweeg binnenkort een TV aan te schaffen, maar daarbij liefst ook een goed surround systeem (liefst draadloos, of zo van die minder opvallende boxen uit een of twee onderdelen die een goed surround geluid kunnen weergeven). Bedoeling is ook nog om CD's en de Ipod af te spelen op een geïntegreerde wijze.

Niet zoals het nu verloopt: een oude stereo installatie die al half kapot is, een ipod die je er op moet aansluiten en ermee vloekt, een dvd speler die op de stereo staat gekoppeld om nog CD's te spelen, en een hoop kabels en draden..

Heeft iemand tips of goede websites die meer informatie geven over surround systemen, goede TV's, stereo installaties, integratie van ipod in de stereo installatie, streaming van media van pc naar tv etc?

Bedankt

Re: Tips over TV's, surround systeem, draadloos streamen van media etc.

ik zit zelf in de verkoop van tv's, met de "periferie" hou ik me niet echt zoveel bezig wegens weinig vraag naar bij mij.
    Ten eerste: de flatscreens zijn van kwaliteit meestal bedroevend als het op beeld via de kabel aankomt. Op DVD of digitale TV zijn ze meestal een stuk beter. 't Is niet voor niets dat drie verschillende vertegenwoordigers van TV's mij al toevertrouwd hebben dat ze nog snel een CRT-TV gekocht hebben terwijl die er nog waren. Misschien qua beeldkwaliteit aankoop nog even uitstellen, of digitale TV overwegen.
    Surround systemen: liefst géén systeem met geïntegreerde DVD-speler. Die lensjes van die vodden van spelers gaan na een jaar of twee-drie kapot, dan zit je daar met heel je rommel. Kies voor een surround-systeem waarop je de digitale geluidsuitgang van een dvd-speler kan aansluiten, en een aparte DVD-speler.
    Qua merk zie ikzelf door de bomen het bos niet meer. Ik zou je maar één ding aanraden: probeer alles een beetje van 't zelfde merk te krijgen. Meestal is er dan voorzien dat één of twee afstandsbedieningen volstaan... anders krijg je miserie met een afstandsbediening voor de TV, één voor de DVD, één voor de surround-installatie... en ga dan maar zoeken als je het geluid wat stiller wil zetten.
    Als je handig bent kan je het zelf proberen aansluiten, anders vraag je er direct bij of de handelaar het komt aansluiten of niet.
    't Lijkt allemaal zo simpel, maar eerlijk gezegd: als ik bij een klant kom die "zelf geprobeerd heeft", heb ik meestal op het eind vier kabels over en zat al de rest sowieso "konte-verkeerd". Ken uzelve dus.
    Over compatibiliteit met I-pod kan ik helaas niks zeggen.

Het eerste merk waar ik aan denk is Sony, over 't algemeen nogal goed van kwaliteit, een vrij uitgebreid gamma (ook qua audio), en 't meeste op elkaar afgestemd. Maar zo goed ken ik dat gamma ook niet, aangezien ze hun eigen "sony-centers" zodanige prijzen geven dat een kleinhandel er aan toedraagt als hij die prijzen moet proberen volgen. En dat is géén overdrijving.

Comment

Als luidsprekers (budget, kwaliteit, en klein) zou ik je Canton aanraden.

Verder als tv, zou ik je zeker een plasma aanraden. Beeld is veel beter dan van lcd. Een pioneer heeft een zeer goede tv tunder in zich hebben, dus het analoog beeld van een pioneer vind ik enorm goed.
      Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
      http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Is sony niet gestopt met het draadloos systeem door de vele problemen errond

Comment

Heb zelf (een paar weken) Harman Kardon. Bevalt heel erg goed.
          Premium speakers from AKG such as wireless bluetooth speakers, Android & iOS headphones, soundbars, subwoofers, home theater systems, computer speakers, & iPod/iPhone docks. Get the best sound for music, smartphones, tablets & TVs with AKG speakers.
          http://www.fotohans.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansel Bekijk bericht
            Heb zelf (een paar weken) Harman Kardon. Bevalt heel erg goed.
            http://www.harmankardon.com/
            Heb ik ook thuis, ik heb de cine pro 11 set. Ben er zeer tevreden van ( al heb je dan geen dvd recorder)
            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX

Comment

Budget is alles bepalend...

iPod is muziek, voor TV moet je home cinema hebben.
              Dat zijn al twee verschillende versterkers, je gaat keuzes moeten maken, zoals altijd in het leven (niet dat ik filosoof ambities heb ofzo )
              flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                Budget is alles bepalend...

iPod is muziek, voor TV moet je home cinema hebben.
                Dat zijn al twee verschillende versterkers, je gaat keuzes moeten maken, zoals altijd in het leven (niet dat ik filosoof ambities heb ofzo )
                Een surround receiver kan alles wat je wil daarvoor heb je heus geen 2 versterkers nodig. En TV = home cinema ... dat is niet zo. Enkel bij digitale tv heb je een home cinema van doen. Bij analoge tv heb je toch geen surround

Comment

Working...
                X