Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er is beterschap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Er is beterschap

    En dan toch nog, mijn idee van snelheid. Vanuit een rijdende trein 110 km/u de rijdende files voorbij racen...... uiteraard heb ik het verschillende keren geprobeerd, maar ze zijn natuurlijk niet goed scherp te maken, dus dacht ik te overdrijven qua noise om wat dramatiek toe te voegen.



    En, trekt het op wat?
    Groets, Gerhard
    Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

    Comment


    • #17
      Re: Er is beterschap

      @ Thor, als ge zelf in beweging zijt, ja dan kan er niets scherp zijn hé

      het idee is ok maar ik zou het nog eens proberen dan zo dat je ziet dat je in de trein zit (schepstellen op raam of zo en dan buiten alles héél wazig) en als't lukt tonen hé
      linda

      Comment


      • #18
        Re: Er is beterschap

        Die heb ik ook, maar dat valt met langere sluitertijden, voor de beweging BUITEN niet mee die Binnen scherp te houden. Ik voeg hier vanavond even een voorbeeld in, als ik thuis geraak, het sneeuwt in holland al de hele dag...
        Groets, Gerhard
        Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

        Comment


        • #19
          Re: Er is beterschap

          @Thor: het moet niet altijd een perfect gestreken plaatje zijn he... ik vind dit juist door de atmosfeer die het ding uitstraalt wel wat hebben. Volgens mij had je er zeker mee in de bovenste kwart van de inzendingen gestaan

          Zelf ook niet snel genoeg geweest met mijn experimenten ben ik bang

          Comment


          • #20
            Re: Er is beterschap

            Tja, met studerende kinderen in huis, kom ik niet veel meer aan BD toe...

            Maar hier is het beloofde voorbeeld van de trein, zoals Linda bedoelde, denk ik:
            Groets, Gerhard
            Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

            Comment


            • #21
              Re: Er is beterschap

              ja dat is wat ik bedoelde Thor maar dan met de auto's buiten. Dat het niet gemakkelijk is dat weet ik best.

              De treinen waar ik mee rijd hebben steeds zeer vuile ramen, ik moet er zelfs niet aan denken om zoiets te proberen

              Comment


              • #22
                Re: Er is beterschap

                Sory Thor en Paul C dat ik jullie foto's niet meer kon aanvaarden wegens laattijdige inzending. Ook heb ik tijdens de lopende Challenge op de hier ingezonden foto's geen commentaar gegeven omdat ik zeker me tijdens een lopende Challenge wil vrijwaren van alle neutraliteit al al waren jullie deelnames niet opgenomen in de Challenge.

                Eindelijk kan ik even jullie foto's bespreken welke buiten deelname stonden.

                De foto van Thor

                Vooral de eerste vond ik goed. Al heeft deze foto mij meer het gevoel van gehaastheid dan van snelheid. Ook kon je spijtig aan het beeld niet echt uitmaken dat de foo genomen werd van uit de trein. Had je nu iets van op grotere afstand en onder dezelfde hoek je foto genomen zodat je de stijlen van het vensterraam van de trein kon zien (wat in feite Linda ook bedoelde) dan was je foto heel wat sterker overgekomen. Had ja vermoedelijk ook de indruk verwekt van nog meer snelheid. Je tweede poging vond ik minder gelukt dan de eerste. In de tweede poging vind ik minder die gehaastheid en stress tengevolge van de gehaastheid terug.

                Wat ik dan wel heel goed vind zijn de spoorlijnen die een gevoel van veiligheid geven tussen de trein en de snelweg. De palen die je ziet voorbijflitsen is een typisch beeld welke je hebt op een rijdende trein.

                Paul C

                Een heel originele en toepasselijke foto. Dergelijke foto's met lange sluitertijden leveren meestal mooie kleurijke foto's op.

                De gekleurde lijnen van de lichten van de voorbijrijdende auto's liggen zo hoog boven het wegdek waardoor je samen met het signialisatie borde "je rijd te snel" je niet alleen het gevoel krijgt dat de wagens te snel rijden maar Je krijgt het gevoel dat ze te laag vliegen.

                Dat er 2 palen niet recht staan daar kan jij als fotograaf niets aan doen. Denk dat deze palen in werkelijkheid wel krom zullen gestaan hebben en denk minder dat het komt van vervorming door de lens.

                Besluit

                Het waren twee volwaardige foto's die zeker voldoende kwaliteit hadden om zich te meten met de andere deelnemende foto's.

                Ik hoop dan ook dat ik jullie foto tijdens de maand december mag op tijd valideren.
                Spookys Fotoweb
                BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                Comment


                • #23
                  Re: Er is beterschap

                  @ Spooky.

                  Blijkbaar is er een foutje geslopen in de software. Het bekijken van de challenge verloopt niet meer zoals vorige maand, met een gewaardeerde aanpassing.

                  BOVENDIEN merk ik nu dat er al 1 foto opstaat, met 1 comment van mij, EN dat er al 1 persoon gekwoteerd heeft, en dat de gemiddelde score 10 is. Met andere woorden, veronderstel ik dat de inzender zichzelf 10 punten toekende, als enigste voorlopig...

                  Zoals het nu is, is er geen geheimhouding meer van de punten !!!

                  Bijkomend zou ik het volgende bijkomend voorstel willen doen: de mogelijkheid uitsluiten om voor zijn eigen foto punten te geven. Ik vermoed dat nogal wat BD'ers zichzelf 10 punten toekennen, en verder kritisch zijn voor alle anderen. Ik vermoed dat het puntengemiddelde gaat stijgen, als de mogelijkheid uitgesloten wordt om zichzelf punten toe te kennen. Misschien zitten er dan minder zware buizen in voor sommige inzendingen...

                  Systeem misschien toe te passen vanaf 1 januari. Zo kan je met een uniform systeem 2005 afsluiten.
                  Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
                  En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Er is beterschap

                    Oorspronkelijk geplaatst door jambo
                    Blijkbaar is er een foutje geslopen in de software. Het bekijken van de challenge verloopt niet meer zoals vorige maand, met een gewaardeerde aanpassing.
                    Ik zie geen verschil. De foto's zijn terug direct op ware grootte te bekijken

                    Oorspronkelijk geplaatst door jambo
                    BOVENDIEN merk ik nu dat er al 1 foto opstaat, met 1 comment van mij, EN dat er al 1 persoon gekwoteerd heeft, en dat de gemiddelde score 10 is. Met andere woorden, veronderstel ik dat de inzender zichzelf 10 punten toekende, als enigste voorlopig...

                    Zoals het nu is, is er geen geheimhouding meer van de punten !!!
                    Zolang er maar 1 foto is, kan je, zoals het nu is, idd voor die foto het gemiddelde van de toegekende scores zien, maar zodra er meer dan 1 foto is heb je het raden naar de scores per foto. Bovendien kan je nooit zien wie er punten gegeven heeft, behalve misschien in dit uitzonderlijk geval (maar het blijft toch maar een vermoeden dat het de maker is die 10 punten toegekend heeft). De beste remedie hiervoor ... veel inzendingen en veel stemmers of (hint) ... wachten met valideren tot er minstens 2 inzendingen zijn ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door jambo
                    Bijkomend zou ik het volgende bijkomend voorstel willen doen: de mogelijkheid uitsluiten om voor zijn eigen foto punten te geven. Ik vermoed dat nogal wat BD'ers zichzelf 10 punten toekennen, en verder kritisch zijn voor alle anderen. Ik vermoed dat het puntengemiddelde gaat stijgen, als de mogelijkheid uitgesloten wordt om zichzelf punten toe te kennen. Misschien zitten er dan minder zware buizen in voor sommige inzendingen...
                    Ik heb er geen bezwaar tegen mocht men geen punten meer mogen geven op zijn eigen foto maar verwacht geen mirakels. Ik weet niet of het sop de kool waard is en of dat dus veel verschil gaat maken bij de puntentoekenning het gaat immers om gemiddeldes. Wie streng of mild was voor de anderen, zal het wellicht ook blijven, ook al mag hij/zij geen punten meer geven aan de eigen foto. De diehards die volharden en enkel hun eigen foto 10 geven en de andere steeds heel weinig (1-2-3) in de hoop zo hoog te eindigen, zullen hun scores niet verhogen na een software-aanpassing. Bovendien, in de veronderstelling dat iedereen zijn eigen foto 10 punten zou geven (wat niet het geval is) en je laat die 10 punten schrappen, dan zal het gemiddelde van elke foto zelfs lichtjes zakken maar zal er nauwelijks iets veranderen aan het klassement...

                    Als je scores wil opdrijven zou je eerder de laagste toegekende score per foto moeten schrappen, maar we zijn bezig met oude koeien uit de gracht te halen en ik dacht dat christian (verantwoordelijk voor de software) wat afstand had genomen van de challenge wegens tijdsgebrek dus zou ik hem toch niet elke maand een wijziging vragen (maar zoals gezegd, ik heb er geen bezwaar tegen)
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Er is beterschap

                      Het probleem dat jambo melde aangaande de punten kwotering is genoteerd en gemeld aan Christian die de softwaere van de Challenge beheerd. Ik zelf heb geen inpackt op de software van de Challenge en kan dus voor deze problemen niet rechtstreeks tussenkomen. Dit probleem is niet zo dringend gezien dat het probleem zich in de loop van de maand min of meer zelf zal oplossen. Dus hopelijk kan Christian dit probleem voor 01 jan 06 Herstellen.

                      Ook het probleem dat filipo melde aangaande de afsluitdatum en de datum voor het uploaden werd gemeld aan Christian.

                      Ik heb net contact gehad met Christian en hij zal zijn best doen om het dringenste probleem dat aangaande de afsluit en upload datum zo snel mogelijk in orde te brengen.

                      Dan het aangehaalde probleem met het systeem van punten geven zou ik voorlopig even met rust willen laten gezien dit een probleem is dat al heel vaak tersprake is gekomen en in feite er toch nooit een waterdicht systeem kan gevonden worden. Het is een fenomeen waar we ergens moeten mee leren leven.
                      Last edited by spooky; 3 december 2005, 16:32.
                      Spookys Fotoweb
                      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                      Comment


                      • #26
                        Re: Er is beterschap

                        Zo ik ben net thuis van Oostende en merk dat Christian er intussen al in geslaagd is om de afsluit- en upload datum aan te passen.

                        Ben terug wat meer op mijn gemak nu. Dus jullie hebben rustig te tijd om voor 24 Dec 05 jullie foto's binnen te sturen.

                        Succes alvast gewenst.
                        Spookys Fotoweb
                        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                        Comment


                        • #27
                          Re: Er is beterschap

                          Zelf was ik dus even in de war. Ik zie nu dat de enige foto al 3 kwoteringen heeft, met een gemiddelde van 8,333.
                          Doordat deze foto als enigste gekwoteerd werd, dacht ik even dat dit voor deze foto alleen was. Het is dus wel tijdelijk zo, maar bij een tweede en volgende inzendingen, blijven we dit getal zien, en sta ik er niet meer bij stil.
                          Mijn excuses. Het is dus geen fout.
                          Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
                          En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Er is beterschap

                            Jambo beter een waarschuwing te veel vind ik dan iets te laten mislopen. Maar ik meen dat je opmerking aangaande de kwotering die zichtbaar is vanaf de eerste foto terecht was hoor. Voor zover ik me kan herrinneren kon je in het verleden pas een gemiddelde kwotering op de Home page van de Challenge zien nadat er meerdere foto's en meerder kwoterigen werden gegeven. Dit om juist zoals U bedoelde te beletten dat reeds bij de eerste kwoteringen of eerste foto's zou kunnen nagegaan worden hoeveel deze foto al aan punten heeft gekregen. Als ik mis ben zal filipo me wel aanvullen want ik weet dat filipo ook daarvoor een scherp oog heeft.

                            Maar alvast bedankt hoor Jalbo met zulke mensen op het forum weten we dat kleine foutjes optijd worden opgemerkt in het belang van het forum zelf.
                            Spookys Fotoweb
                            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                            Comment


                            • #29
                              Re: Er is beterschap

                              Spooky,

                              Voordien zal dat zo geleken hebben, vermits toen foto's meer in een bundel gepost werden. Zo werden er meestal zo een pakketje van vijf in één keer of zo geupload. Ik weet niet of jij dat nu doet, en het daardoor sneller gebeurt (lees: bij elke aanvraag, directe verwerking), maar vermoedelijk heeft het daarmee te maken...

                              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                              Comment


                              • #30
                                Re: Er is beterschap

                                Kan best zijn Ajuin. Als het zo is kan ik in feite dat in de toekomst zelf oplossen door daar op te letten en dus zeker bij de eerste foto's te wachten tot ik een bundeltje hebt dan is het niet meer mogelijk om na te gaan wie wat gegeven of gekregen heeft.

                                Goede tip Ajuin.
                                Spookys Fotoweb
                                BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                                Comment

                                Working...
                                X