Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proficiat Riku

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Proficiat Riku

Nen dikken proficiat

Ik wist van in het begin dat jij met deze foto een zwaargewicht was ( figuurlijk he )

Knap werk !!!
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Knap,

Stond ook op mijn verlanglijstje, samen met de 2de winnaar.

Yvan
      Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

Proficiat! Knappe foto.

Zonder afbreuk te willen doen aan de andere foto's maar die van Pé had ik hoger verwacht.
        Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Proficiat met de uitslag, maar het valt me alweer op dat er een heleboel "stemmen" puur willekeurig gebeuren... Zo heeft er terug een onverlaat de winnaar van deze maand (en ook vermoedelijk alle foto's behalve de zijne) bedacht met een bedenkelijke "2"... Laag, echt laag...

Zo'n dingen ontnemen mij gewoon het plezier om een foto binnen te sturen... Anders ga ik speciaal voor de challenge eens op pad, ik had dit de vorige 2 edities ook niet meer gedaan om dezelfde reden... Op deze manier is het voor niemand leerrijk meer
          http://www.first-response.be (Hulpdienstenforum).
          Canon EOS 300D + 18-55mm f/4.0-5.6 Kitlens + EF 70-200mm f/4.0 L USM + 50mm f:1.8 + Speedlite 420EX

Comment

Proficiat Riku een dik verdiende winnaar.

Maar dit was wel de laatste challenge waar ik aan heb deelgenomen, vele foto's hebben 1,2 en 3en opgelopen en geen enkele was zo slecht om dat soort cijfers toe te kennen. Ik hoop dat deze sportieve figuren ons binnenkort overladen met hun topfoto's, want die moeten toch ver boven de anderen BDers uitsteken.
            Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Proficiat Riku, knappe foto!

Maar ik treed volmondig Omega en Pyro bij. Ik neem al vanaf het begin bijna elke keer aan de challenge deel. Maar er zijn inderdaad mensen die de hele sfeer verpesten met hun onbegrijpelijke beoordelingen.
              Spooky's rangschikking bracht nog wat rechtvaardigheid in de beoordelingen, maar die rangschikking is er ook niet meer.
              Misschien moeten we toch terug naar vroeger: gewoon een challenge met enkel woordelijke beoordelingen (met naam van de schrijver) en geen naamloze punten...
              Maar toch spijtig dat het niet gewoon kan!
              Peter

http://www.belekes.be/

Comment

Ook ik ben het met de voorgangers eens en vind dat er geen enkele foto bij zat die zo slecht was dat een 2 of 3 gerechtvaardigd wordt. Natuurlijk is het het oordeel van de persoon in kwestie, maar blijkbaar is er opzet in het spel wat de pret behoorlijk drukt.

Comment

Proficiat ! De eerste 40 foto's waren echt mooi. Ik zou ze een plaatsje geven in de woonkamer. Er zaten echt toppers tussen.
                  Aan allen, doe zo voort !
                  Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Comment

Bij het bekijken van de resultaten maakte ik me net dezelfde bemerking als Pyro.

De gevers van 1en en 2en zullen dit voor zich een "verantwoorde" beslissing vinden. Dat mag ik hopen tenminste, want indien hij/zij/ze sabotage in het achterhoofd hadden, dan zullen ze zeker en vast teleurgesteld zijn. Men hoeft dan ook geen wiskundig genie te zijn om te snappen dat deze "tactische" 1tjes uiteindelijk niet veel verschil maken in het eindresultaat.
                    Als de bedoeling was om op die manier hun eigen foto naar omhoog te jagen of zelfs te laten winnen dan hadden ze zich die moeite al kunnen besparen.

Persoonlijk vind ik dat geen enkele foto, niet uit deze challenge en ook niet uit de vorige challenges, een 1 verdient. De maker heeft er tijd in gestopt, nagedacht over het idee en het gerealiseerd. Hoe kort die tijd ook mocht zijn, hoe miniem er ook over nagedacht mag geweest zijn en hoe snel die foto ook maar gerealiseerd mag zijn, het punt is dat er iemand "achter" die foto zit.

Het klassement van Spooky bracht inderdaad nog enige rechtvaardigheid en het is erg jammer dat dit klassement niet meer bijgehouden wordt. Misschien kunnen we Spooky toch overtuigen dit alsnog te blijven doen ? Of misschien voelt iemand zich geroepen dit over te nemen ?

@ Omega @ Pyro en alle anderen die het idee misschien hebben opgevat niet meer deel te nemen aan de challenge : laat de pret zeker niet bederven door dergelijke onverlaten en blijf gewoon deelnemen.

Ik stelde me zelf ook wel even de vraag wat er zo mis en archieslecht was aan mijn foto dat er een 1 werd op gegeven. Ik verwachtte zeker en vast geen lading 10en en andere hoge scores. Maar na even mijn hoofd erover gebroken te hebben om een reden te vinden heb ik besloten totaal geen aandacht te schenken aan die zaken. Ik heb plezier in de challenge, in het maken van foto's, in het bedenken van ideeën en ik zal zeker en vast mijn pret niet laten bederven door dergelijke acties.

Heel waarschijnlijk zullen de 1 en 2-gevers dit topic meevolgen en lezen, maar het kan me eerlijk gezegd geen barst schelen. Misschien komen ze ertoe om inderdaad even logisch na te denken zodat ze tot de vaststelling komen dat hun "tactiek" helemaal geen tactiek is en het resultaat ervan enorm miniem is.

Misschien krijg ik door dit epistel enkele mensen op mijn dak, misschien schop ik er enkele tegen de schenen. Het is zeker en vast niet algemeen bedoeld en ik hoop dan ook dat niet iedereen zich geviseerd voelt. Diegene die de sabotageplannen uitdokteren en toepassen, die mogen zich wel geviseerd voelen en daar verontschuldig ik me dan niet voor.

In elk geval : Riku, Kevlar en alle anderen : proficiat, er waren erg knappe foto's bij
                    Last edited by Cookie; 3 februari 2005, 23:42.
                    En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Ik doe voor het eerst mee, daar ik eerst m'n Oly wilde leren kennen.
                      De challenge voor januari (beste van 2004) was dus een foto die al wat 'ouder' zou zijn. Ik hoop echter wel wat geleerd te hebben, en ga, juist nu ik gezien heb dat ik niet zo hoog geeindigd ben als ik had gehoopt, er keihard tegenaan, en de maandelijkse meting aan met al die andere kanjers op BD!

En natuurlijk aan Riku mijn felicitatie's ook ik had 'um hoog op mijn lijstje!
                      Groets, Gerhard
                      Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

Comment

Het feit dat er iemand (of meerdere) zich beter voelen met het geven van lage punten (aan iedereen behalve aan zichzelf) zegt meer over diegene die punten geeft dan degene die ze krijgt

Oorspronkelijk geplaatst door Cookie
                        Het klassement van Spooky bracht inderdaad nog enige rechtvaardigheid (knip)
                        Tiens, dat was mij niet opgevallen ? Op welke manier ? Bekijk bvb eens de punten van de challenge "Horizontale lijnen" van oktober 2004 (http://challenge.belgiumdigital.com/...challengeid=34), toen werd het klassement al meer dan een jaar opgemaakt en de top drie kreeg toen ook 2'tjes ...

Enne deze topic van mei 2004 (http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=45772) toont aan dat zelfs ten tijde van het jaarklassement er nog altijd gefoefeld werd. Ik veronderstel dat als het zeer frappant is, christian wel de nodige maatregels treft ?
                        Foefelaars hou je nooit tegen, ook niet met een jaarklassement.
                        Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo
                          Tiens, dat was mij niet opgevallen ? Op welke manier ?
                          Het jaarklassement gaf een duidelijk en ontegensprekelijk overzicht van de stand van zaken. Enige twijfels werden er direct de wereld mee uitgeholpen.

Oorspronkelijk geplaatst door filipo
                          Foefelaars hou je nooit tegen, ook niet met een jaarklassement.
                          Foefelaars hou je nooit tegen, dat klopt. En moesten ze enig logisch inzicht hebben, dan zouden ze zelf inzien dat hun acties nutteloos zijn. Het verschil dat dit maakt is gewoon te miniem om de eindresultaten te kunnen beïnvloeden.

Je hebt gelijk als je zegt dat dit meer over de gever zegt dan over de foto die dergelijke score krijgt. Net daarom dat men dit over zich zou moeten laten heen gaan en gewoon die lage scores negeren. Gewoon doorgaan met de challenge en elke keer opnieuw het beste er trachten uit te halen.

In het verleden werd reeds gewag maakt dat, wanneer iemand een lage score geeft, 1 of 2 bv, er een reden zou moeten bij opgegeven worden. Let wel, een geldige reden en niet in de aard van "ik hou niet van landschappen" of "ik vind zwart/wit of sephia foto's niet mooi". Neen, niets van persoonlijke smaken, maar wel een gerichte en gerechtvaardigde fototechnisch gerelateerde reden.
                          Of dit al dan niet anoniem moet zijn laat ik buiten beschouwing.
                          Zou dit het probleem niet wat uit de wereld helpen ?

Dit gezegd zijnde, ga ik nu maar eens op pad en trachten enkele shoots te doen voor de challenge van deze maand.

Succes aan iedereen die aan deze challenge deelneemt
                          En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Het jaarklassement gaf een duidelijk en ontegensprekelijk overzicht van de stand van zaken. Enige twijfels werden er direct de wereld mee uitgeholpen.
                            Het jaarklassement was toch gewoon de som van de maandklassementen. Ik begrijp nog altijd niet goed wat het opstellen van een jaarklassement zou veranderen aan de (on)rechtvaardigheid van sommige beoordelingen. Welke twijfels werden weggenomen ? De soms absurd lage scores voor goede foto's waren er ten tijde van het jaarklassement toch ook ? Dat veranderde daar toch niets aan ?

We zijn wel aan het afwijken van de oorspronkelijke bedoeling van deze topic ... sorry Riku.

Succes aan iedereen die aan deze challenge deelneemt
                            Van mijnentwege hetzelfde
                            Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pyro
                              Proficiat met de uitslag, maar het valt me alweer op dat er een heleboel "stemmen" puur willekeurig gebeuren... Zo heeft er terug een onverlaat de winnaar van deze maand (en ook vermoedelijk alle foto's behalve de zijne) bedacht met een bedenkelijke "2"... Laag, echt laag...

Zo'n dingen ontnemen mij gewoon het plezier om een foto binnen te sturen... Anders ga ik speciaal voor de challenge eens op pad, ik had dit de vorige 2 edities ook niet meer gedaan om dezelfde reden... Op deze manier is het voor niemand leerrijk meer
                              Als eerste proficiat mooie foto , ik vind sowieso dat deze keer er veel mooie foto's tussen zitten.

Op een ander forum lossen ze dat zo op
                              "Let op het is NIET TOEGESTAAN lage cijfers te geven zonder deze te beargumenteren! "

het schijnt dat men dat hier niet aandurft , gezien de eindeloze discussies in dit forum over dit onderwerp
                              Last edited by frevaro; 5 februari 2005, 17:31.
                              "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

Comment

Gefeliciteerd Riku, deze foto is een terechte winnaar.

Al vind ik dat er meerdere winnaars hadden kunnen zijn, zoals bijvoorbeeld de nummers 2 en 3.
                                Wat misschien zou kunnen helpen bij het geven van een eerlijke beoordeling, is (zoals Cookie al heeft vermeld) dat je er een toelichting bij moet geven én dat het (aan het einde van de challenge) voor iedereen terug te vinden is wie welke scores + het waarom van die scores heeft gegeven. Als je kritiek op een fatsoenlijke manier uit, dan hoeft dat voor niemand een probleem te zijn.
                                Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                                --------

Comment

Working...
                                X