Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Challenge gaat even met vakantie!

Collapse

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

This is a sticky topic.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Een hoopvol moment : de eerste zware horde is genomen... de nieuwe forumsoftware is een feit...

Benieuwd of er op termijn (na de zomer?) terug een link naar een challenge zal verschijnen...
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
      Een hoopvol moment : de eerste zware horde is genomen... de nieuwe forumsoftware is een feit...

Benieuwd of er op termijn (na de zomer?) terug een link naar een challenge zal verschijnen...
      Het wordt toch wel spannend...
      Groeten,
      Fabrice,
      Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

Comment

Je kan het gras hier horen groeien... of is het stilte voor de storm...

Comment

Ik denk niet dat hier ooit nog een storm gaat oplaaien, zelfs niet in een glas water ...
          Toch fijn dat het gras groeit
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
            Ik denk niet dat hier ooit nog een storm gaat oplaaien, zelfs niet in een glas water ...
            Toch fijn dat het gras groeit
            Spijtig....
            Groeten,
            Fabrice,

Comment

November is de maand waarin we stilstaan bij overledenen en gesneuvelden.
              Een ideaal moment dus om ook even de challenge te herdenken.
              Is er nog hoop op een mirakel en een verrijzenis of is de challenge intussen een stille dood gestorven?

Is er iemand van RvB die een (mini-)update kan geven? Alvast bedankt

Comment

Tja... weet dat ik deze rubriek met aandacht volg. Het laatste nieuws (buiten een onlangs geziene test die voor mij als Mod geen enkel verbetering gaf in vergelijking met de vorige) was tijdens de Algemene Ledenvergadering (online) die in de maand juni plaatsvond. Ik ga niet het verslag van die vergadering citeren (alle VZW-leden hebben toegang tot het verslag), maar ik kan toch zeggen "het gaat nog even duren".
                Ik hoop dat het bestuur hier meer over kan/wil vertellen.
                Het laatste bericht in BD-mededelingen is intussen al meer dan één jaar oud.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Hi Les, merci voor je bericht. Zo weten we toch al iets
                  Hopelijk komt er toch nog iets meer duidelijkheid van bestuur...

Comment

Door de maandelijkse challenge voelde ik me toch meer betrokken bij Belgiumdigital, en toegegeven, de hobby staat op een wat lager pitje. Maar het gaat toch nog even duren vooraleer ik mijn lidmaatschap verleng of weer opneem; zonder verwijt aan de Mod natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeBee Bekijk bericht
                      Door de maandelijkse challenge voelde ik me toch meer betrokken bij Belgiumdigital, en toegegeven, de hobby staat op een wat lager pitje. Maar het gaat toch nog even duren vooraleer ik mijn lidmaatschap verleng of weer opneem; zonder verwijt aan de Mod natuurlijk.
                      Tja....
                      Groeten,
                      Fabrice,

Comment

De challenge had maar geld voor een ticketje heen ...
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Hallo,

Toch nog even iets verduidelijken ivm de challenge en het stoppen ervan ...
                          Ook dat was iets buiten onze wil om.

De oorspronkelijke challengesoftware was bestaand, maar naar onze eisen aangepast pakket dat we hebben laten uitwerken met een serie specifieke elementen voor Belgiumdigital.
                          Toen op een gegeven moment het onderliggende serverplatform een update kreeg werkte onze challengesoftware niet meer op dat serverplatform. De ontwikkelaars van het pakket waren echter gestopt met deze software en we konden dus ook geen nieuwe versie verkrijgen.
                          We hebben toen gezocht naar een wordpress-plugin die ook zou voldoen - en gevonden - en deze met wat aanpassingen geschikt proberen te laten maken voor ons.
                          De ontwikkelaar woonde en werkte in Oekraiëne en door het uitbreken van de oorlog aldaar is die interactie stilgevallen. Die man heeft dat voor ons belangloos ontwikkeld in de goede richting, maar er waren nog teveel fouten of onvolkomenheden.
                          Die zorgden ervoor dat het voor ons niet bruikbaar was en er was ook geen verdere interactie meer.

We waren dus niet van plan om te stoppen met de challenge, maar externe factoren hebben er helaas anders over beslist ...
                          Het had dus niet echt met geld te maken maar het was een samenloop van omstandigheden die ook wij betreurden.

Jaja
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Met alle respect, maar dat neem ik niet.
                            In het verleden hebben verschillende mensen, waaronder mezelf aangeboden om te helpen bij ontwikkeling (ook voor het forum) van ondersteunende software. Wat anderen kunnen, kunnen we misschien ook wel, maar de toegestoken hand, handen werd, werden nooit aangenomen. Integendeel.
                            Lesc, een prachtmens en steengoede moderator is van die voorstellen tot ontwikkeling, ondersteuning ook steeds op de hoogte gebracht waar hij hopelijk dan wel van RvB een antwoord of reactie kreeg.
                            Ik schreef het al meermaals. Men wou eigen spedialekes voor het forum en die moesten dan ontwikkeld worden als 'plugin' op een bestaand pakket. Dit is zelfmoord. Indien je teveel speciallekes wil, dan schrijf je een gecustomised privé-pakket. Dat is nu het voordeel van pakketten zoals facebook.
                            Een heel strak geheel waar je te luisteren hebt naar wat aangeboden wordt. Te nemen of te laten.

Dit verhaal loopt nu al sinds 2021

De Challenge gaat even met vakantie!

29 december 2021, 23:14

Meer dan een jaar geleden begon het BD-team aan de volledige vernieuwing van de IT-infrastructuur, inclusief nieuwe versies van software voor forum, Challenge en administratieve ondersteuning.
                            Een behoorlijk complexe opdracht, die véél meer dan verwacht tijd, werk en investeringen heeft gekost …

Poging tot aanpassing dateert van voor 2021.

Wel spijtig dat we pas bij aankondiging van het opdoeken van het forum en na de vele postings druppelsgewijs uitleg en info krijgen.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

Comment

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

Working...
                            X