Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

commentaar emotie weinig aanwezig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • commentaar emotie weinig aanwezig

    ik ben het volledig eens met wat in het andere forum wordt gezegd. er is zeer weinig emotie aanwezig, wat zeer lage kwoteringen tot gevolg heeft. in de feedback bij enkele foto's zelf heb ik daar al naar verwezen. ik wordt dus precies bijgetreden door velen.

    nu heb ik eigenlijk wel een commentaar erop. bekijk nog eens even de winnaar van de vorige challenge. het betrof industrie, dat op plaat moest worden vastgelegd. welnu, de winnaar had enkel een schouw gefotografeerd. waar was daar de industrie?

    alle leden waren er hard van overtuigd dat hij een terechte overwinnaar was, maar breng je met een schouw een gehele industrie in beeld? vind ik dus totaal niet. ofwel moet je dan consequent zijn en hier de niet aanwezige emotie niet erg vinden, ofwel moest je de vorige winnaar zo niet aanprijzen.

    ik ben het dus eens met de slechte zaak dat er vaak geen emotie te zien is, maar zij die dit zeggen én een goede mening hadden over de vorige winnaar (ik heb feedback van sommigen bekeken, en ja hoor, er zijn niet zo'n consequente personen bij) die zijn slecht bezig. excuseer.

    hopelijk treden ook nu weer enkelen me bij

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff



  • #2
    Re: commentaar emotie weinig aanwezig

    Hallo sibertus,

    Code:
    er is zeer weinig emotie aanwezig, wat zeer lage kwoteringen tot gevolg heeft
    Inderdaad sibertus wat de foto's emoties betreft zijn er weinig foto's die een emotie uitdrukken. Er zijn eerder foto's bij die bij de kijker een emotie oproepen (maar dat was niet de bedoeling). Dus wat deze steling betreft kan ik je bijtreden. Maar ikzelf vond het wel een moeilijke opgave. Daarom ben ik ook minder tevreden van mijn eigen resultaat. Maar ik denk dat de grote meerdereheid ook hiervan overtuigd is. Zie maar het laag gemiddelde. Maar de challenge heeft hier niet tot doel om hoge gemiddeldes te halen maar om te leren een bepaald thema te benaderen.

    Code:
    alle leden waren er hard van overtuigd dat hij een terechte overwinnaar was, maar breng je met een schouw een gehele industrie in beeld? vind ik dus totaal niet. ofwel moet je dan consequent zijn en hier de niet aanwezige emotie niet erg vinden, ofwel moest je de vorige winnaar zo niet aanprijzen.
    Met deze stelling kan ik me niet vereenzelvigen. De foto van de industriëleschow was een pracht van een foto. De industrieschow zie ik als het prille begin van industrie. Als ik zo'n schow zie gaan mijn gedachten ogenblikkelijk naar de hardwerkende mensen in soms onwaardige omstandigheden. De witte rook is niet zo onschuldig als men wel zou denken. Het symboliseerd contrasterend de vervuiling die ons maatschappelijk welzijn met zich mee brengt. Dus hier heeft de fotograaf een presentatie bedacht die een reactie bij de mensen oproept, gericht op het thema Industrie. Daarom dat 69 personen deze foto een beoordeling gaven waarvan 9 personen een 10 toekenden en maar liefst 17 personen hem een negen toekenden.

    Jammer dat jou vorige gegevens door een spijtig voorval verdwenen zijn. Had graag eens terug gezien hoe jij deze challenge Industrie benaderde.

    Maar sibertus het staat je natuurljk vrij jou visie over benadering en presentatie van de challenge naar jou goeddunken te beoordelen. Tenslotte wie ben ik om te oordelen en te beoordelen. Mijn beoordeling draagt een heel klein beetje bij tot een algemene beoordeling en dat vind ik maar goed ook.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

    Comment


    • #3
      Re: commentaar emotie weinig aanwezig

      Oorspronkelijk geplaatst door spooky
      Code:
      alle leden waren er hard van overtuigd dat hij een terechte overwinnaar was, maar breng je met een schouw een gehele industrie in beeld? vind ik dus totaal niet. ofwel moet je dan consequent zijn en hier de niet aanwezige emotie niet erg vinden, ofwel moest je de vorige winnaar zo niet aanprijzen.
      [Offtopic]
      Een vriendelijk verzoek mijnerzijds: zou je zo goed willen zijn volgende keer geen quotes meer als "code" te markeren? Dit leest zo onhandig met zo'n horizontale scrollbar eronder.
      [/Offtopic]
      Ik ben het in grote lijnen verder wel eens met je verhaal. De winnende plaat heeft een duidelijke link met (zware) industrie. Als je zoiets voor "emotie" moet maken, dan kom je uit op een traan in een ooghoek ofzo. Mooi het onderwerp geabstraheerd, dat maakt die plaat tot een winner (persoonlijk zou 't mijn nummer 1 niet zijn geweest, maar dat terzijde).

      Comment


      • #4
        Re: commentaar emotie weinig aanwezig

        Oorspronkelijk geplaatst door Joost
        [Offtopic]
        Een vriendelijk verzoek mijnerzijds: zou je zo goed willen zijn volgende keer geen quotes meer als "code" te markeren? Dit leest zo onhandig met zo'n horizontale scrollbar eronder.
        [/Offtopic]
        Ik ben het in grote lijnen verder wel eens met je verhaal. De winnende plaat heeft een duidelijke link met (zware) industrie. Als je zoiets voor "emotie" moet maken, dan kom je uit op een traan in een ooghoek ofzo. Mooi het onderwerp geabstraheerd, dat maakt die plaat tot een winner (persoonlijk zou 't mijn nummer 1 niet zijn geweest, maar dat terzijde).
        ja, dat vind ik er ook van. nee, grapje

        de meningen zullen inderdaad verschillen. ik blijf erbij dat industrie niet in beeld werd gebracht; spooky zegt het zelf eigenlijk ook, hij denkt de industrie erbij.

        wel, soms moet je bij 'emoties' dan ook maar eens emotie erbij bedenken, om in dezelfde lijn verder te gaan. dat bedoel ik net. bij industrie dacht je ze erbij, en hier wil je dat net niet doen. vanwaar die ommekeer? en dan heb ik het niet over terechte winnaar of niet, dat ik beter was (ik nam niet deel, remember ;o) ). gewoon een rechtlijnige redeneringslijn trachten neer te zetten, dat is mijn bedoeling geen commentaar he mensen, enkel een pietluttige opmerking, mijn oog voor detail ontgaat niets

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #5
          Re: commentaar emotie weinig aanwezig

          Oorspronkelijk geplaatst door sibertus
          de meningen zullen inderdaad verschillen. ik blijf erbij dat industrie niet in beeld werd gebracht; spooky zegt het zelf eigenlijk ook, hij denkt de industrie erbij.

          wel, soms moet je bij 'emoties' dan ook maar eens emotie erbij bedenken, om in dezelfde lijn verder te gaan. dat bedoel ik net.
          Je mag van mij ook in de emotie-challenge een beeld neerzetten dat emotie slechts gedeeltelijk laat zien. "Traan met stukje oog", dat suggereert misschien ook emotie, brengt het doel, "emotie laten zien", in beeld. Met die schoorsteen idem dito.

          Sommige beelden in de huidige challenge blijven echter hangen in snapshots die geen emotie overbrengen voor hen die het onderwerp niet kennen. Gelukkig zijn er ook de uitzonderingen bij die met kop en schouders boven het maaiveld uitsteken.

          Comment

          Working...
          X