Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogelijke thema's voor de maand september 2016

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mogelijke thema's voor de maand september 2016

    De Challenge is vannacht afgesloten met een mooi totaal van 56 geldige foto's; de laatste inzending kwam trouwens 1-2 min vóór middernacht binnen, goed dat ik nog wakker was!
    Ik spreek van een 'mooi' totaal van 56, maar dat hadden er misschien tien meer kunnen zijn; inzendingen die ik nu heb moeten afkeuren omwille van ontbrekende exifdata (weet dat je een dergelijke foto, maar met exifgg opnieuw mag aanbieden!), omwille van toegevoegde elementen (kader en/of signature), omwille van 'archieffoto' (nl. niet genomen vanaf het startschot van de Challenge), of, en dat zijn volgens mij nog de spijtigste diskwalificaties: omwille van publicatie elders op het web (inz. hier op het BD-forum). Weet ook dat vooral in het laatste geval je geen andere foto uit dezelfde reeks mag aanbieden, want je anonimiteit is sowieso om zeep.
    Enfin, je hebt nog tot het einde van de maand om commentaar te leveren (hou het proper aub!) en/of om te scoren. Des te meer scores de foto's krijgen, des te billijker zal de einduitslag zijn. Maar stemmen ronselen, of gezinsleden registreren om hun stem aan te bieden is uit den boze.
    (blij dat ik de gelegenheid nog eens te baat heb genomen om een paar belangrijke regels van de BD-Challenge toe te lichten; het zijn vooral de nieuwkomers die tegen bovenvermelde regels zondigen).

    Voor de maand september stel ik de volgende drie thema's voor:
    1. Bloem(en)
    2. Brug(gen)
    3. School

    Je kunt je keuze maken tot dinsdag 30 augustus a.s., hetzelfde tijdstip als deze post aangemaakt werd... (± 10u)
    24
    Bloem(en)
    0%
    11
    Brug(gen)
    0%
    12
    School
    0%
    1

    The poll is expired.

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

  • #2
    Re: Mogelijke thema's voor de maand september 2016

    Allee, ik ben den eersten die gestemd heeft. Dus brug(gen) scoort 100 % .
    We gaan straks naar een streek waar het krioelt van de (mooie) bruggen, vandaar mijn keuze.
    Maar bloemen of scholen is ook niet slecht als thema.

    Comment


    • #3
      Re: Mogelijke thema's voor de maand september 2016

      Bloemen.

      Voilà

      Comment


      • #4
        Re: Mogelijke thema's voor de maand september 2016

        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        Bloemen.

        Voilà
        Dat is inderdaad pas een echte challenge...bloemen, in de maand dat de meeste bloemen uigebloeid zijn, of toch hun mooiste bloeiperiode voorbij is.
        Dat wordt zoeken.

        Comment


        • #5
          Re: Mogelijke thema's voor de maand september 2016

          Bruggen gestemd, ik was vorige maand bij in Millau en dat zal wel meegespeeld hebben bij mijn keuze... die foto's zal ik jammer genoeg hier niet meer kunnen gebruiken...
          ik stel vast dat de stemming velen binnen zijn comfort zone houdt... bloemen daar moet je vaak zelfs het huis niet voor uit... wel altijd een een mooi onderwerp hoor. Ik hoop anderzijds wel dat originaliteit het hier zal halen.

          groeten

          Luc
          verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

          Comment


          • #6
            Re: Mogelijke thema's voor de maand september 2016

            ook voor bruggen gestemd
            net iets meer een uitdaging dan bloemen
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #7
              Re: Mogelijke thema's voor de maand september 2016

              Voor de tweede keer in mijn carrière als Challenge Mod heb ik gebruik moeten maken van het kop-of-munt systeem. Om 10u ging namelijk de enquête dicht met evenveel stemmen voor bloemen als voor bruggen.
              Het lot bepaalde toen dat de keuze op bruggen gevallen is.
              Slechts eentje wil terug naar school.

              Je kunt alvast beginnen nadenken, maar weet dat je foto pas gemaakt mag worden vanaf 1 september!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

              Comment


              • #8
                Re: Mogelijke thema's voor de maand september 2016

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Voor de tweede keer in mijn carrière als Challenge Mod heb ik gebruik moeten maken van het kop-of-munt systeem. Om 10u ging namelijk de enquête dicht met evenveel stemmen voor bloemen als voor bruggen.
                Het lot bepaalde toen dat de keuze op bruggen gevallen is.
                Slechts eentje wil terug naar school.

                Je kunt alvast beginnen nadenken, maar weet dat je foto pas gemaakt mag worden vanaf 1 september!
                Bedankt om de munt in mijn richting te laten vallen .

                PS Waarom niet telkens de niet gekozen thema's laten terugkeren de volgende maand en er een derde aan toevoegen ?

                Comment


                • #9
                  Re: Mogelijke thema's voor de maand september 2016

                  Ik heb een 'pot' van nog niet gebruikte thema's. Het gebeurt af en toe dat een niet-gebruikt thema onmiddellijk terugkomt, het gebeurt meer dat het voor wat langere tijd opgeborgen blijft, zeker als het al tweemaal niet verkozen is.
                  Bepaalde thema's zijn ook seizoen- of maand-gebonden; school (in 2005 al eens aan bod geweest als "terug naar school") is toch min of meer verbonden met september, en zo zijn er nog.
                  Maar suggesties, liefst via PB, maar kan ook in een draadje, blijven welkom. Als ik vind dat ik drie zowat gelijkwaardige thema's kan voorschotelen, zal ik die presenteren, op het juiste (?) moment.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mogelijke thema's voor de maand september 2016

                    Mag het ook een foto zijn die vanop een brug gemaakt is, waarbij de brug helemaal niet in beeld komt?



                    Kwestie van het onderwerp wat te kunnen verbreden

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mogelijke thema's voor de maand september 2016

                      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                      Mag het ook een foto zijn die vanop een brug gemaakt is, waarbij de brug helemaal niet in beeld komt?



                      Kwestie van het onderwerp wat te kunnen verbreden
                      Ik had gedacht van een spin web te fotograferen. Dat is toch ook zijn/haar brug, of niet?
                      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mogelijke thema's voor de maand september 2016

                        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Mag het ook een foto zijn die vanop een brug gemaakt is, waarbij de brug helemaal niet in beeld komt?



                        Kwestie van het onderwerp wat te kunnen verbreden
                        Of een foto van de kalender met een paar dagen erop waar een brug (verlof) gemaakt werd.
                        Of een foto van Campus De Brug...
                        Mogelijkheden zat dus.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mogelijke thema's voor de maand september 2016

                          Thema is alleszins breed genoeg; ik zal zelden iets terug naar af sturen wegens "niet thematisch". Maar de kijkers/scoorders denken daar meestal anders over; enfin, dat zie ik toch aan de punten die ze dergelijke fantasietjes geven.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mogelijke thema's voor de maand september 2016

                            met mijn brugje was ik net te laat voor te uploaden
                            luttele seconden echt waar prong net op 00.00 toen ik op uplaoden drukte
                            gisteren terug thuis van 2 daagjes hünsruck tussen Moezel en Rijn en er deze brug tegen gekomen
                            de Geierlay
                            de langste kabelbrug voor voetgangers in Duitsland
                            360m lang 100 m hoog over het dal en open van 03/10/2015
                            jammer genoeg ook uitnodigend om er af te springen (3) waarvan de laatste 10 dagen geleden



                            nu op naar de volgende challenge en hopen dat de PC geen update doet in de late uurtjes dat je aan de PC zit
                            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mogelijke thema's voor de maand september 2016

                              Prachtige brug, Lilybie. Ik heb tot de laatste minuut gewacht om eventuele late binnenkomers (maar opgelet: da's niet hetzelfde als laatkomers!) nog te kunnen helpen, maar er kwam niets meer. Spijtig, maar hopelijk vind je de opdracht voor oktober (die je momenteel zelf nog kunt mee kiezen) ook een uitdaging.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                              Comment

                              Working...
                              X