Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogelijke thema's voor de maand mei 2016

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mogelijke thema's voor de maand mei 2016

De Challenge van april 2016 met als thema "Scherp" is vannacht afgesloten met 36 geldige inzendingen. Geen topper qua aantal dus, maar ik heb al wel een aantal mogelijke kandidaten voor een plaatsje op het ereschavot genoteerd. Scoren en becommentariëren kan alvast tot de laatste dag van de maand. Mag ik hier nogmaals aandringen op fair play, alsjeblief?
    Wij kijken alweer vooruit. Mei is de laatste maand vóór onze traditionele zomermaanden (waarvoor ik het onderwerp bepaal - en ik heb er al eentje klaar).
    Maar voor mei mogen jullie dus nog een bod doen op de volgende artikelen in de aanbieding:

1. Paraplu (daarvoor hoeft het niet echt te regenen, een paraplu kan een bijzonder decoratief object zijn in een foto);
    2. Groen (en daarvoor mag het nog wel wat regenen. Mei vind ik persoonlijk de maand met het mooiste groen);
    3. (Scheep)vaart: ik plaats "scheep" tussen haakjes. Bij ons in de Kempen wordt dit jaar 150 jaar vaart gevierd (http://vaartverjaart.be), met allerlei activiteiten. Dat zou je op weg kunnen helpen, al neem ik aan dat lang niet iedereen van BD langs het kanaal Dessel-Schoten ligt, en daarom trek ik het onderwerp open naar alles wat met schepen of gewoon maar boten te maken heeft.

Kiezen kan tot de voorlaatste dag van deze maand.
    26
    Paraplu
    0%
    5
    Groen
    0%
    11
    (Scheep)vaart
    0%
    10

The poll is expired.

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Re: Mogelijke thema's voor de maand mei 2016

Eindelijk ......scheepvaart.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

't Was inderdaad nog een oude suggestie van jou die ik er ditmaal bijgeplaatst heb! Nu zelf meedoen?

(suggesties voor mijn 'lijst van kandidaat BD-Challenge onderwerpen" blijven welkom)
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

op zich zou ik kiezen voor scheepvaart maar ik denk dat hierdoor toch wel wat mensen buiten spel worden gezet. Twijfel.

Als suggestie zou ik denken aan de opdracht: zegswijze en spreuken. (zoals het schilderij van Breughel)

Comment

Bedankt, Tonerider. Je suggestie wordt aan mijn lijstje toegevoegd, en vroeg of laat (bij bouk heeft het meer dan een jaar geduurd) valt-ie toch uit de bus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Bedankt, Tonerider. Je suggestie wordt aan mijn lijstje toegevoegd, en vroeg of laat (bij bouk heeft het meer dan een jaar geduurd) valt-ie toch uit de bus.
            Geen probleem. Ik ben hier ook maar nieuw, dus verwacht zeker niet dat deze direct in de running is. Het is wel tof hoe jullie open staan voor suggesties. En bedankt ook voor de tijd die je er in investeert.

Comment

Tuurlijk staan we open voor suggesties! Ik heb graag een zo lang mogelijk lijstje waaruit ik dan ofwel manueel selecteer of een random selectie vraag. Ik zal manueel meestal wel bijsturen.

Dank voor je woorden van dank; het is inderdaad puur vrijwilligerswerk (niet dat ik het anders zou willen doen, hoor), waarvan veel 'administratie', achter de schermen, PBs, emails, enz. Maar vooralsnog doe ik dat met plezier.

Wat betreft de huidige keuze: men kan/mag nog stemmen tot 29 april in de voormiddag. Nu hebben we vooral een paraplu nodig, maar dat mag (als dat het thema zou worden) evengoed een parasol zijn (voorlopig enkel voor de optimisten )

Comment

Voor de tweede keer (denk ik) in mijn carrière als Challenge Mod heb ik mijn eigen stem laten gelden; maar dat heb ik niet zomaar gedaan, ik heb een muntstuk genomen en "kop of let" gegooid. Kop was groen, en kop heeft gewonnen. Thema voor mei 2016 wordt dus "Groen".

Comment

oeps,
                  dacht nog te stemmen maar te laat ...
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Te laat, maar wat was jouw voorkeur geweest? Nu heb ik het moeten beslechten met een muntstuk.

Comment

Ik had scheepvaart in gedachte
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Voor de tweede keer (denk ik) in mijn carrière als Challenge Mod heb ik mijn eigen stem laten gelden; maar dat heb ik niet zomaar gedaan, ik heb een muntstuk genomen en "kop of let" gegooid. Kop was groen, en kop heeft gewonnen. Thema voor mei 2016 wordt dus "Groen".
                        Allee ...
                        Groen voor de poen of is het eerder de zoen ? Maar 't uiteindelijk is het de foto waar het hem om is te doen... (Kon het niet laten)
                        Tip: Voor de skeepvaartmensen .... Groene boten bestaan ook hoor !
                        Wordt wel een heel moeilijk onderwerp waar eventjes bij nagedacht moet worden. Maar ik zie het zitten ... Nu nog mooi weer en vooral, veel tijd
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                          Ik had scheepvaart in gedachte
                          Tuurlijk, grapjas.

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          Allee ...
                          Groen voor de poen of is het eerder de zoen ? Maar 't uiteindelijk is het de foto waar het hem om is te doen... (Kon het niet laten)
                          Tip: Voor de skeepvaartmensen .... Groene boten bestaan ook hoor !
                          Wordt wel een heel moeilijk onderwerp waar eventjes bij nagedacht moet worden. Maar ik zie het zitten ... Nu nog mooi weer en vooral, veel tijd
                          Da's de ware geest, the true spirit.

Comment

Working...
                          X