Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogelijke thema's voor de maand februari 2016

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mogelijke thema's voor de maand februari 2016

De januari Challenge met als thema "Machine" is vannacht afgesloten met 41 geldige inzendingen. Da's helemaal niet slecht om het nieuwe jaar mee in te zetten. Nu... er moet nog wel gescoord worden, want dat is totnogtoe vrij beperkt gebleven. Scoren en/of becommentariëren (maar geen discussies op de Challenge site) kan nog tot het einde van de maand, zondag a.s. 31 januari.

Voor februari 2016 heb ik intussen de volgende mogelijkheden bedacht:

1. Romantisch
    2. Hangen
    3. (Van) Leder

Meer uitleg? Op verzoek!

Denk eraan: nieuw thema kun je slechts kiezen tot 30 januari, hetzelfde tijdstip als deze post.
    19
    Romantisch
    0%
    2
    Hangen
    0%
    15
    (Van) Leder
    0%
    2

The poll is expired.

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2016

Zopas eens de inzendingen overlopen en punten gegeven.
    Wat me erg ergert is de manier waarop de software de foto's aanbied. Het is te zeggen, als je de inzendingen 1 voor 1 overloopt door vooruit te scrollen dan krijg je ze niet in volgorde. Soms kom je een foto tegen die je al eens gezien hebt en op het einde blijkt dan dat er een hele hoop zijn die de revue niet gepasseerd zijn.
    Ten eerste is het daardoor goed mogelijk dat sommige foto's daardoor geen punten krijgen, anderzijds kan ik me goed inbeelden dat sommigen afhaken als ze merken dat ze al voor de tweede of derde keer de zelfde foto zien, en dan een deel niet.
    Dit is ook wel de reden dat ik de laatste maanden ook geen punten gegeven heb. Vroeger kon je rap eens alle foto's overlopen en punten geven maar dit is er op die manier niet bij, je moet altijd gaan zoeken naar de overgeslagen foto's.
    Hoe komt dit eigenlijk?
    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
      Zopas eens de inzendingen overlopen en punten gegeven.
      Wat me erg ergert is de manier waarop de software de foto's aanbied. Het is te zeggen, als je de inzendingen 1 voor 1 overloopt door vooruit te scrollen dan krijg je ze niet in volgorde. Soms kom je een foto tegen die je al eens gezien hebt en op het einde blijkt dan dat er een hele hoop zijn die de revue niet gepasseerd zijn.
      Ten eerste is het daardoor goed mogelijk dat sommige foto's daardoor geen punten krijgen, anderzijds kan ik me goed inbeelden dat sommigen afhaken als ze merken dat ze al voor de tweede of derde keer de zelfde foto zien, en dan een deel niet.
      Dit is ook wel de reden dat ik de laatste maanden ook geen punten gegeven heb. Vroeger kon je rap eens alle foto's overlopen en punten geven maar dit is er op die manier niet bij, je moet altijd gaan zoeken naar de overgeslagen foto's.
      Hoe komt dit eigenlijk?
      Idem hier... redelijk ergerlijk als je effe snel tijdens je middagpauze nog wat foto's wil beoordelen.

IZ.
      For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

Comment

Heb geen idee wat de mogelijke oorzaak is, maar even een ideetje: omdat ik bij binnenkomst en gunstige validatie alle bestanden hernoem naar (voor deze maand) JAN16-001, enz., is het niet mogelijk de foto's te rangschikken op bestandsnaam en er dan door te gaan?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Je kan toch sorteren op datum van inzending.

Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Dat zou plusminus hetzelfde moeten opleveren...

Comment

Het rangschikken is geen probleem maar enkel wanneer je de foto's dan een voor een met de vooruit of achteruitpijltjes (zie afbeelding) dan worden er soms foto's, of een hele reeks foto's overgeslagen.
              Bij mij toch alleszins.

Comment

Het rangschikken is geen probleem maar enkel wanneer je de foto's dan een voor een met de vooruit of achteruitpijltjes (zie afbeelding) dan worden er soms foto's, of een hele reeks foto's overgeslagen.
                Bij mij toch alleszins.
                Eerst sorteren en dan met pijltjestoetsen lukt perfect. Althans bij mij.
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Eerst sorteren op datum en je hebt geen probleem.

Soms staan de beelden echter in volgorde van de totaal toegekende punten, als je dan punten geeft kan die foto in de rangschikking verspringen met het gevolg dat Erven aanhaalt.
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                    Eerst sorteren op datum en je hebt geen probleem.

Soms staan de beelden echter in volgorde van de totaal toegekende punten, als je dan punten geeft kan die foto in de rangschikking verspringen met het gevolg dat Erven aanhaalt.
                    Dan zou je dus weten welke foto, op ogenblik dat jij punten aan het geven bent, reeds het meeste punten gekregen heeft ????
                    Of zie ik dat verkeerd ????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Dan zou je dus weten welke foto, op ogenblik dat jij punten aan het geven bent, reeds het meeste punten gekregen heeft ????
                      Of zie ik dat verkeerd ????
                      Nee, je ziet het juist. Je kan dat ook nog anders zien, als je naar de Challenge van de vorige maand gaat en sorteert daar de foto's van hoge naar lage punten. Dan ga je naar deze maand en dan zie je de Foto's in volgorde van de reeds verkregen punten.
                      Last edited by Guest22; 30 januari 2016, 12:01. Reden: stukje bijgevoegd

Comment

Er zit een fout in de software, waar we niks aan kunnen doen. Ik weet niet of het echt opportuun is dat hier nogmaals in kleuren en geuren te beschrijven.

Enfin: voor februari wordt het thema: Hangen. Begin alvast na te denken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Er zit een fout in de software, waar we niks aan kunnen doen. Ik weet niet of het echt opportuun is dat hier nogmaals in kleuren en geuren te beschrijven.

Enfin: voor februari wordt het thema: Hangen. Begin alvast na te denken!
                          Nee, helemaal niet nodig, maar het is wel een foutje dat oneerlijk gemanipuleer in de hand zou kunnen werken.
                          Bvb. een foto die aan de leiding staat weinig punten geven, eentje dat achteraan bengelt, veel punten geven... enz.
                          Maar soit, ik ga er maar van uit dat niemand dat doet, en je weet (normaal gezien ) toch niet van wie de foto(s) is (zijn).

Comment

Ik weet ondertussen hoe ik waarschijnlijk kan voorkomen dat ik geen foto's meer mis tijdens het scrollen.
                            Ik heb ook een en ander extra's bijgeleerd.

Zou het niet goed zijn als moderator om de posts die eventuele manipulatie van de uitslag kunnen bewerkstelligen te verwijderen?
                            Het is een spel, maar weet heel goed dat er in verleden toch (nu volg ik het zo niet meer) personen waren die het spel niet zo eerlijk speelden.
                            Kwestie van onwetenden niet op slechte gedachten te brengen?

Comment

Ik weet ondertussen hoe ik waarschijnlijk kan voorkomen dat ik geen foto's meer mis tijdens het scrollen.
                              Ik heb ook een en ander extra's bijgeleerd.

Zou het niet goed zijn als moderator om de posts die eventuele manipulatie van de uitslag kunnen bewerkstelligen te verwijderen?
                              Het is een spel, maar weet heel goed dat er in verleden toch (nu volg ik het zo niet meer) personen waren die het spel niet zo eerlijk speelden.
                              Kwestie van onwetenden niet op slechte gedachten te brengen?
                              Dacht je dan echt dat het hier allemaal domoren zijn, dat ze eerst iets moeten lezen om iets te weten !?
                              Er kan ook nog altijd afgesproken worden door een hoopje vrienden om bepaalde foto's hoge scores te geven niet !?
                              Dat is dan geen softwarefout, maar hoe gaat U dat dan oplossen ?
                              Er zijn zoveel mogelijkheden om het spel niet eerlijk te spelen in dergelijke 'puntengeefsystemen', daarom ook dat ik er ook slechts af en toe aan deel neem.
                              Ik zie wat ik zie, en stel vast wat ik vaststel hé, en vele anderen met mij .
                              Last edited by Guest17; 30 januari 2016, 15:46.

Comment

Working...
                              X