Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogelijke thema's voor de maand april 2015

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mogelijke thema's voor de maand april 2015

    Met net geen 70 inzendingen is de maart Challenge vannacht afgesloten. Scoren en becommentariëren kan nog tot het einde van de maand, maar ik moet alvast beginnen nadenken over nieuwe opdrachten voor de maand april.
    Hoewel ik een lijstje met mogelijke kandidaten heb, kreeg ik toevallig vanmorgen twee nieuwe aangereikt, en ik ga er dankbaar gebruik van maken omdat ze enkel volgende maand van toepassing zijn. Ik voeg er zelf een derde opdracht bij, die eveneens met de letter A begint...

    Voor april 2015 stel ik voor:
    1. Aprivis
    Hoewel dat thema zich ogenschijnlijk beperkt tot de eerste dag van de volgende maand, geef ik je de kans om er iets meer dan drie weken (!) mee aan de slag te gaan. De gekker, de beter...

    2. Aprilse grillen
    Nogmaals een 'buitenthema', maar in april kunnen we alle weertypes verwachten.

    3. Armoede
    En tenslotte een sociaal en ernstig thema, maar bijzonder actueel.

    Kiezen voor de aprilopdracht kan tot de 30ste maart, rond deze tijd.
    41
    Aprilvis
    0%
    9
    Aprilse grillen
    0%
    11
    Armoede
    0%
    21

    The poll is expired.

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Mogelijke thema's voor de maand april 2015

    Ik zou voor de aprilvissen gaan...
    omdat we dat in de rest van het jaar niet meer kunnen doen,
    omdat het heel leuk kan worden,
    en misschien kunnen we de kijkers laten raden waar de 'grap' verborgen zit?

    groeten en laat je zelf niet beetnemen ;-)

    Luc
    verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

    Comment


    • #3
      Re: Mogelijke thema's voor de maand april 2015

      D'er moeten toch nog wat stemmen bijkomen hoor! Momenteel leidt thema 3 met evenveel punten als 1+2 tezamen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Mogelijke thema's voor de maand april 2015

        Mijn stem is gegeven.

        Comment


        • #5
          Re: Mogelijke thema's voor de maand april 2015

          Ook gestemd, de gele lijn nog wat langer gemaakt.
          Ben benieuwd wat het gaat worden .
          Last edited by Guest17; 29 maart 2015, 23:07. Reden: Tweede zinnetje toegevoegd

          Comment


          • #6
            Re: Mogelijke thema's voor de maand april 2015

            Weer goede thema's, toch was het voor mij niet moeilijk om voor nummer 3 te stemmen.

            Comment


            • #7
              Re: Mogelijke thema's voor de maand april 2015

              Nummer 3 it is voor mij... na een maand met een nieuwe spruit in de familie en de nodige levens-aanpassingen daaromtrent, denk ik dat ik nu wel weer tijd heb voor de challenge! ^^

              IZ.
              For Greater Good - Ambient Music for the Masses

              Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

              Comment


              • #8
                Re: Mogelijke thema's voor de maand april 2015

                Nummer 3 is helemaal mijn ding niet, niet zozeer uit technisch oogpunt maar het is eerder een soort fotografie die mij tegen de borst stuit !
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Mogelijke thema's voor de maand april 2015

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  Nummer 3 is helemaal mijn ding niet, niet zozeer uit technisch oogpunt maar het is eerder een soort fotografie die mij tegen de borst stuit !
                  Er is inderdaad een moeilijkheid door de geladenheid van een (helaas bestaand) maatschappelijk thema...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mogelijke thema's voor de maand april 2015

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                    Nummer 3 is helemaal mijn ding niet, niet zozeer uit technisch oogpunt maar het is eerder een soort fotografie die mij tegen de borst stuit !
                    Hoeft niet, en denk dat je dat in gedachte hebt, over personen te gaan. Er zijn andere mogelijkheden om armoede in beeld te brengen, of niet?
                    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mogelijke thema's voor de maand april 2015

                      Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                      Er is inderdaad een moeilijkheid door de geladenheid van een (helaas bestaand) maatschappelijk thema...
                      Ik heb er wel voor gekozen omdat hier bij ons redelijk wat "armoede" te vinden is.
                      Maar of het gaat realiseerbaar zijn, begin ik nu toch wat te twijfelen.
                      Ik kan moeilijk de drempel overgaan om aan mensen te vragen of ik ze mag fotograferen, ook in het geniep durf ik het bijna niet.
                      En hun leefomstandigheden is ook al iets wat gevoelig ligt denk ik.
                      Benieuwd welke foto's we hier gaan te zien krijgen.
                      Touch the Earth...Gently
                      www.passionsenfrance.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mogelijke thema's voor de maand april 2015

                        Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                        Hoeft niet, en denk dat je dat in gedachte hebt, over personen te gaan. Er zijn andere mogelijkheden om armoede in beeld te brengen, of niet?
                        Was helemaal mijn idee....

                        IZ.
                        For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                        Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mogelijke thema's voor de maand april 2015

                          Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
                          Was helemaal mijn idee....

                          IZ.
                          ik was ook in die richting aan het denken, alleen nog vinden ;-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mogelijke thema's voor de maand april 2015

                            Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                            Hoeft niet, en denk dat je dat in gedachte hebt, over personen te gaan. Er zijn andere mogelijkheden om armoede in beeld te brengen, of niet?

                            Bedankt voor de tip Louis, ik kan misschien een uittreksel van mijn bankrekening fotograferen
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mogelijke thema's voor de maand april 2015

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                              Bedankt voor de tip Louis, ik kan misschien een uittreksel van mijn bankrekening fotograferen
                              Dat is voor de opdracht van volgende maand ... rijkdom .

                              Comment

                              Working...
                              X