Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proficiat Zibro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Proficiat Zibro

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    In theorie zou je een ex aequo kunnen krijgen, hoewel (en dat hebben we een tijdje geleden nagegaan) het system tot vier cijfers na de komma gaat kijken of het ene getal niet hoger is dan het andere...
    In de eerste plaats gefeliciteerd aan Zibro en de rest van de top 12!
    Over dat ex aequo kan ik meespreken, ik dacht een gedeelde 1e plaats te hebben samen met Erven bij de challange "kunstig met keukenmateriaal" (maart 2011)
    Maar toen bleek er inderdaad een eind na de komma toch een klein verschil te zitten.

    Comment


    • #17
      Re: Proficiat Zibro

      Oorspronkelijk geplaatst door Woody04 Bekijk bericht
      In de eerste plaats gefeliciteerd aan Zibro en de rest van de top 12!
      Over dat ex aequo kan ik meespreken, ik dacht een gedeelde 1e plaats te hebben samen met Erven bij de challange "kunstig met keukenmateriaal" (maart 2011)
      Maar toen bleek er inderdaad een eind na de komma toch een klein verschil te zitten.
      Wij hebben er later nog eentje gehad, en dat was misschien nog erger. Frakske had de 12de plaats en tantine de 13de (ook een geval van 4 cijfers na de komma), maar misschien enkel daardoor al verloor tantine haar eerste plaats in de jaarrangschikking. Nu... die jaarrangschikking is definitief van de baan, maar zo zie je maar.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

      Comment


      • #18
        Re: Proficiat Zibro

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Wij hebben er later nog eentje gehad, en dat was misschien nog erger. Frakske had de 12de plaats en tantine de 13de (ook een geval van 4 cijfers na de komma), maar misschien enkel daardoor al verloor tantine haar eerste plaats in de jaarrangschikking. Nu... die jaarrangschikking is definitief van de baan, maar zo zie je maar.
        Waarom dan nog werken met een gemiddelde? Een gemiddelde is naar mijn gevoel te beïnvloedbaar. Met de 1 punt antistem kan je het gemiddelde sterk beïnvloeden. Ook kan men met slechts 1 tien stem op de eerste stek belanden. Een som van de punten lijkt mij relevanter.
        Als het systeem zo blijft mij ook goed. Door de challenge heb ik een onderwerp om mij met fotografie bezig te houden. Wat voor mij nog het voornaamste is.

        grtjs Marc
        Perfectie is niet van deze wereld. We kunnen het hooguit benaderen.

        Comment


        • #19
          Re: Proficiat Zibro

          Oorspronkelijk geplaatst door M... Bekijk bericht
          ...Door de challenge heb ik een onderwerp om mij met fotografie bezig te houden. Wat voor mij nog het voornaamste is.

          grtjs Marc
          Voor mij is dat de enige en echte reden waarom ik voor jullie de Challenge Mod wil zijn.

          Een aantal jaren geleden, toen mijn voorganger Spooky nog de Challenge Mod was, werd er een werkgroep opgericht die zich boog over voor- en nadelen van de bestaande systemen, en voorstellen ter verbetering probeerde te formuleren. Je moet ook weten dat het vorige systeem nog 'custom-made' was, dus echt geschreven zoals BD het toen wilde, met programmeurs die intussen niet meer tot de organisatie behoorden, of wat dan ook...
          Uit die werkgroep ben ik uiteindelijk nog de enige survivor (hier bij BD, bedoel ik). Er zijn zaken die ik ook graag anders zou willen, maar --en ik heb zelf vroeger in software-ontwikkeling gestaan, zij het als eindgebruiker-- ik besef maar al te goed dat software vandaag de dag niet custom-made mag zijn, maar 'off-the-shelf', gezien de veel te snelle ontwikkelingen van hardware en systeemsoftware.

          Genoeg technospeak: het huidige systeem is wat we momenteel hebben. Elke maand probeer ik iets nieuws voor te schotelen, liefst met jullie inbreng (hetzij via multiple-choice, hetzij via persoonlijk contact). Maar voor mij is echt de enige bedoeling: elke maand diegenen die willen even op weg helpen: dit is het onderwerp, of de techniek, of wat dan ook; doe daar iets mee. Doe je liever wat anders: even goed voor mij, je hoeft niet mee te doen.
          Dus het is niet de wedstrijd die voor mij telt (en vandaar dus ook geen: het onderwerp is regen, ik heb in het jaar stillekes iets met regen gefotografeerd, dus ik stuur dat even in), maar zoals het Engelse woord het zegt: de Challenge, de Uitdaging dus...

          Zo, maar nu ben ik echt wel bijna weg hoor.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

          Comment


          • #20
            Re: Proficiat Zibro

            Bedankt Les voor de uitleg en softwaregeschiedenis van de challenge.
            Geniet verder nog van je vakantie.

            grtjs Marc
            Perfectie is niet van deze wereld. We kunnen het hooguit benaderen.

            Comment


            • #21
              Re: Proficiat Zibro

              Gefeliciteerd, Zibro, die niet alleen de BD-Challenge van mei 2014 wint, maar met die foto ook de Hall of Fame van week 23 haalt (KLIK). Niet zo evident, hoor; je moet weten, als Challenge Moderator draag ik de maandelijkse winnaar voor, maar het is aan degene die de eindselectie maakt om te beslissen of de winnende Challenge foto ook de HoF in kan. Ditmaal dus wel, en ook dat mag een aanmoediging zijn voor iedereen die meedoet aan onze BD Challenge!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

              Comment


              • #22
                Re: Proficiat Zibro

                Zibro, proficiat met je HOF!
                Touch the Earth...Gently
                www.passionsenfrance.com

                Comment


                • #23
                  Re: Proficiat Zibro

                  Gezien in de hof. Proficiat met deze knappe foto!!
                  K-T

                  Comment


                  • #24
                    Re: Proficiat Zibro

                    Leuk om met deze ook in de hof te staan.
                    Ook grappig hoeveel tegengestelde reacties ik op deze foto krijg.
                    Veel mensen vinden het maar niets en anderen zijn dan weer vol lof.
                    Bedankt voor de felicitaties.
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment


                    • #25
                      Re: Proficiat Zibro

                      Oorspronkelijk geplaatst door M... Bekijk bericht
                      ... Door de challenge heb ik een onderwerp om mij met fotografie bezig te houden.....
                      jammer...?
                      er zouden toch meerdere reden moeten zijn.
                      maar tis een begin.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment

                      Working...
                      X