Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogelijke thema's voor de maand februari 2014

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mogelijke thema's voor de maand februari 2014

    Ziezo, de Challenge voor de maand januari is vannacht afgesloten, wat betekent dat ik alweer drie nieuwe mogelijke opdrachten mag presenteren.
    Voor februari had ik gedacht aan:
    1. Hand(en)
    2. Trap(pen)
    3. Panta rhei

    De twee eerste opdrachten behoeven wellicht geen nadere verklaring. Zowel enkelvoud (één hand) als meervoud (een hele reeks trappen…) zijn toegelaten.
    Met het derde thema zal ik je wellicht niet leren fotograferen, maar weer een term uit een vreemde taal bijbrengen. Terwijl 'pars pro toto' uit het Latijn kwam, komt 'panta rhei' uit het oud-Grieks. Het betekent zoveel als 'alles vloeit, alles stroomt, alles beweegt…' Met een dergelijk thema kun je toch vele kanten op, zou ik denken?

    Nu, de opdracht die de meeste scores krijgt, wordt natuurlijk het thema voor februari. Je hebt tot de laatste dag van de maand om je keuze te maken.
    Je kunt de lopende Challenge-foto's ook nog beoordelen tot de laatste dag van de maand.
    En mag ik voor de laatste keer ook de aandacht vestigen op een lopende enquête over de wenselijkheid (of niet) van een jaarklassement. Er deden deze maand driemaal zoveel mensen mee met de Challenge als er totnogtoe stemmen werden uitgebracht, en dat valt ons toch een beetje tegen. Mocht je die enquête nog niet gezien hebben, je vindt het hier: http://forum.belgiumdigital.com/f13/...ng-478363.html

    Zo, dan wens ik iedereen nog een fijne laatste week van januari toe.
    30
    Hand(en)
    0%
    5
    Trap(pen)
    0%
    7
    Panta Rhei (alles vloeit…)
    0%
    18

    The poll is expired.

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

  • #2
    Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2014

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC
    Ziezo, de Challenge voor de maand januari is vannacht afgesloten, wat betekent dat ik alweer drie nieuwe mogelijke opdrachten mag presenteren.
    Voor februari had ik gedacht aan:
    1. Hand(en)
    2. Trap(pen)
    3. Panta rhei

    De twee eerste opdrachten behoeven wellicht geen nadere verklaring. Zowel enkelvoud (één hand) als meervoud (een hele reeks trappen…) zijn toegelaten.
    Met het derde thema zal ik je wellicht niet leren fotograferen, maar weer een term uit een vreemde taal bijbrengen. Terwijl 'pars pro toto' uit het Latijn kwam, komt 'panta rhei' uit het oud-Grieks. Het betekent zoveel als 'alles vloeit, alles stroomt, alles beweegt…' Met een dergelijk thema kun je toch vele kanten op, zou ik denken?

    Nu, de opdracht die de meeste scores krijgt, wordt natuurlijk het thema voor februari. Je hebt tot de laatste dag van de maand om je keuze te maken.
    Je kunt de lopende Challenge-foto's ook nog beoordelen tot de laatste dag van de maand.
    En mag ik voor de laatste keer ook de aandacht vestigen op een lopende enquête over de wenselijkheid (of niet) van een jaarklassement. Er deden deze maand driemaal zoveel mensen mee met de Challenge als er totnogtoe stemmen werden uitgebracht, en dat valt ons toch een beetje tegen. Mocht je die enquête nog niet gezien hebben, je vindt het hier: http://forum.belgiumdigital.com/f13/...ng-478363.html

    Zo, dan wens ik iedereen nog een fijne laatste week van januari toe.
    als ik goed gelezen heb en begrepen heb betekend Panta Rhei: riviermomenten(stromend water, alles in beweging)
    dus stromend water in een rivier of beek als er geen rivier in de buurt is
    of andere dingen in beweging in de vorm van een stroom
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

    Comment


    • #3
      Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2014

      Als het maar vloeit of stroomt, nooit hetzelfde blijft, maar telkens van vorm (of van richting) verandert. Zoals een regendruppel op het vensterraam, of …. Je hebt het begrepen, Liliane!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

      Comment


      • #4
        Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2014

        Met de zwarte achtergrond ingesteld, zie je geen tekst staan in het witte vlak "bekijk resultaten enquête" bovenaan het topic??

        Comment


        • #5
          Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2014

          Oorspronkelijk geplaatst door Divad Bekijk bericht
          Met de zwarte achtergrond ingesteld, zie je geen tekst staan in het witte vlak "bekijk resultaten enquête" bovenaan het topic??
          dan kijk je toch niet goed.
          heb het net getest op de zwarte bg en goed leesbaar..?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2014

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            dan kijk je toch niet goed.
            heb het net getest op de zwarte bg en goed leesbaar..?
            grt,bouk.
            Nee hoor bouk, Divad heeft gelijk.
            Ik zie het wel met de BD-classic achtergrond.
            Mvg.

            Comment


            • #7
              Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2014

              Oorspronkelijk geplaatst door vosse Bekijk bericht
              Nee hoor bouk, Divad heeft gelijk.
              Ik zie het wel met de BD-classic achtergrond.
              Mvg.
              misschien omdat jij al gestemd hebt.
              ik heb nl nog niet gestemd..?
              ik stem zo laat mogenlijk met reden...?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2014

                Nee ik ook nog niet.

                Comment


                • #9
                  Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2014

                  Moderator Note: Ik merk het nu ook dat je met de zwarte achtergrond niets van de vraagstelling ziet. Ik geef dit door aan onze IT-ers, maar kan niet beloven dat er iets aan te doen valt.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2014

                    Moderator Note: Doorgegeven, en nu al opgelost! Wat een service, hé, gasten!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2014

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Als het maar vloeit of stroomt, nooit hetzelfde blijft, maar telkens van vorm (of van richting) verandert. Zoals een regendruppel op het vensterraam, of …. Je hebt het begrepen, Liliane!
                      Moet toch niet noodzakelijk water zijn? Wegwaaiend zand, wolken, zwerm vogels, peloton renners ...
                      Lijkt in ieder geval een leuke uitdaging!

                      grtn Luc
                      verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2014

                        Oorspronkelijk geplaatst door LLuc Bekijk bericht
                        Moet toch niet noodzakelijk water zijn? Wegwaaiend zand, wolken, zwerm vogels, peloton renners ...
                        Lijkt in ieder geval een leuke uitdaging!

                        grtn Luc
                        Heel juist, Luc: altijd anders, nooit meer hetzelfde…
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2014

                          vloeiend mijn stem uitgebracht.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2014

                            En vloeiend is het resultaat.
                            Panta Rhei (alles vloeit, alles stroomt…) wordt het thema voor februari 2014. Ik ben blij dat deze opdracht (op het eerste gezicht vreselijk moeilijk, met die Griekse filosofische termen) zo enthousiast onthaald is.
                            Begin alvast na te denken, maar wacht met de ontspanknop in te drukken tot middernacht vandaag.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2014

                              Hallokes,

                              Zonet mijn punten uitgedeeld aan de deelnemers van januari. Zelf heb ik wegens gebrek aan tijd niet kunnen meedoen deze keer.
                              Volop aan het solliciteren, mijn eindwerk voor de avondschool fotografie moeten afwerken, het is een drukke maand geweest.
                              Hopelijk vind ik in februari wel even de tijd om tot een goeie inzending te komen, alvast een heel leuk thema om rond te werken.

                              Ook de diverse polls zijn aan mij voorbij gegaan, mijn excuses. Maar ik sluit mij aan bij de meerderheid, de fotografie heeft het gehaald van de competitiegeest .

                              Grtjs,
                              Edje C
                              Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                              Comment

                              Working...
                              X