Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is er nog interesse voor een Challenge jaarrangschikking?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Is er nog interesse voor een Challenge jaarrangschikking?

    Moeilijk te kiezen. In de huidige vorm zou ik nee stemmen, maar in een andere vorm van de jaarrangschikking zou ik JA stemmen. Dus heb ook Ja gestemd. Het huidige systeem is wel voordelig voor mij geweest. Ben in 2013 geen enkele keer gewonnen maar toch als eerste geëindigd. Is niet de juiste weergave van de werkelijkheid.
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

    Comment


    • #17
      Re: Is er nog interesse voor een Challenge jaarrangschikking?

      Bedankt, Dirk. Nu het gebeurt meer dat een 'regelmatige' renner hoger eindigt dan een ritwinnaar, maar het is duidelijk dat het jaarklassement in zijn huidige vorm onhoudbaar is.
      Onze ijverige cijferaar (en misschien jullie al wie het is) is in de gegevens van de afgelopen jaren gedoken en heeft wat simulaties gedaan, op basis van de meeste punten voor de winnaar van de maand, en telkens één punt minder voor de tweede, enz. En dan hetzelfde, maar dan telkens met twee punten. 2011 was een jaar met 12 opdrachten, en in deze Excel spreadsheet zijn de acht beste resultaten weerhouden.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #18
        Re: Is er nog interesse voor een Challenge jaarrangschikking?

        Dan gaat je score meer afhangen van het aantal deelnemers dan van de kwaliteit van de foto.

        Persoonlijk zou ik iedereen die minstens 6x heeft deelgenomen als 'finale' een bijkomende opdracht geven (over 2mnd), waar zij alleen mogen aan deelnemen maar waar zij dan wel niet mogen stemmen.

        Misschien ook een bijkomende motivatie om wat vaker deel te nemen ?
        D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

        Comment


        • #19
          Re: Is er nog interesse voor een Challenge jaarrangschikking?

          Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
          Dan gaat je score meer afhangen van het aantal deelnemers dan van de kwaliteit van de foto.

          Persoonlijk zou ik iedereen die minstens 6x heeft deelgenomen als 'finale' een bijkomende opdracht geven (over 2mnd), waar zij alleen mogen aan deelnemen maar waar zij dan wel niet mogen stemmen.

          Misschien ook een bijkomende motivatie om wat vaker deel te nemen ?
          Challenge is een uitdaging en geen wedstrijd.
          dat vergeet men nog wel eens.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Is er nog interesse voor een Challenge jaarrangschikking?

            Da's ook waar, bouk, en da's tevens mijn persoonlijke visie. Alleen is een zekere competitiedrang blijkbaar eigen aan een aantal deelnemers. Terwijl anderen graag met cijfers jongleren.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #21
              Re: Is er nog interesse voor een Challenge jaarrangschikking?

              Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
              Persoonlijk zou ik iedereen die minstens 6x heeft deelgenomen als 'finale' een bijkomende opdracht geven (over 2mnd), waar zij alleen mogen aan deelnemen maar waar zij dan wel niet mogen stemmen.
              Op deze wijze neem je voor de 12 'normale' challenges toch een groot deel van de reden weg om abnormale scores te geven (geen jaarlijks classement meer).
              In de finale is er dan wel het competitie element en kunnen (voor één keer) de deelnemers zelf niet stemmen, zo krijg je ook weer minder abnormale stemmen. Misschien kan je voor deze finale ook veel meer mensen motiveren om eens punten te geven. Zo middelen abnormale stemmen veel meer uit en wordt ook weer wat promotie gemaakt voor de maandelijkse challenge.
              Prijs : de eer en blz1, 2, 3 in het jaarboek ?

              De challenge moet in de eerste plaats de maandelijkse uitdaging blijven met als doel zo veel mogelijk mensen te motiveren. Maar blijkbaar hebben sommigen toch graag ook wat competitie.
              Last edited by cojon; 24 januari 2014, 09:48.
              D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

              Comment


              • #22
                Re: Is er nog interesse voor een Challenge jaarrangschikking?

                Jammer genoeg is er geen jaarboek meer…
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #23
                  Re: Is er nog interesse voor een Challenge jaarrangschikking?

                  Dan blijft het belangrijkste over : de eer (en de oneer voor al de anderen -'t ja deelnemen heeft ook een risico )
                  D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                  Comment


                  • #24
                    Re: Is er nog interesse voor een Challenge jaarrangschikking?

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Jammer genoeg is er geen jaarboek meer…
                    maar nog wel:
                    Willekeurige Album Beelden, boven aan de BD pagina.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #25
                      Re: Is er nog interesse voor een Challenge jaarrangschikking?

                      Ik heb NEE gestemd.

                      Wie belang hecht aan het jaarklassement zal sowieso op zekerheid spelen met zijn inzending om zeker in de smaak te vallen van zo veel mogelijk stemmers.
                      Creativiteit en vooral innovatie worden hierdoor beknot. Het wordt minder een challenge om iets anders dan anders te proberen.

                      En punten laten afhangen van het aantal deelnemers zorgt er voor dat als je goed wil scoren je best altijd meedoet,
                      ook al tellen er maar 6 challenges mee, je weet maar nooit dat je beter kan scoren omdat er gewoon meer deelnemers zijn...
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Is er nog interesse voor een Challenge jaarrangschikking?

                        Hele goeie argumenten, filipo! Ik vind ook dat als er een nieuw jaarklassement zou komen (maar momenteel lijkt er geen meerderheid voor gevonden te zijn), dat punten voor 1ste, 2de, 3de, enz. ongeacht het aantal deelnemers gelijk moet blijven. Zoals ik al eens heb aangehaald, hier of elders: enkel de twintig eerste en de eerste ofwel 20 (ofwel 40 geven, voor extra 'afscheiding'), de tweede 19 (of 38)...
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Is er nog interesse voor een Challenge jaarrangschikking?

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          maar nog wel:
                          Willekeurige Album Beelden, boven aan de BD pagina.
                          grt,bouk.
                          Dat is nog niet zo'n slecht gedacht
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Is er nog interesse voor een Challenge jaarrangschikking?

                            ik heb ook nee gestemd ,ik doe nog niet zo lang mee ,en voor mij is het plezier iedere maand iets anders (trachten) te doen dan hetgeen je gewoon bent ,dat is telkens een uitdaging om daar eens goed over na te denken hoe je het weer zal aanpakken ,ik zie het niet als een wedstrijd al tracht ik mijn foto zo goed mogelijk te presenteren ,ik vind het daarom zeker niet nodig om iedere jaar daar een optelsom van te maken ,iedere maand moet los van elkaar staan ,het mag ook geen verplichting zijn om telkens mee te doen ,als je geen tijd hebt of de inspiratie is er niet ,dan presteer je toch maar ondermaats

                            Comment


                            • #29
                              Re: Is er nog interesse voor een Challenge jaarrangschikking?

                              Bedankt nog voor je reacties. Intussen is de enquête afgesloten, en daarmee (met een lichte meerderheid TEGEN) wordt ook het jaarklassement opgeborgen.
                              Dank aan ieder die heeft willen meedenken en beslissen, maar daarbij ook mijn speciale dank aan die persoon die zijn diensten (om de rangschikking qua cijferwerk en administratie… voort te zetten) vrijwillig had aangeboden. Misschien is hij wel teleurgesteld, maar het positieve is dat hij nu iets anders kan doen met zijn vrije tijd!
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X