Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2x2 - 1x3 - 6x4 - 11x5 ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 2x2 - 1x3 - 6x4 - 11x5 ....

    een 1 of een 10 maakt mij niet uit.
    vind het veel interessanter te kijken hoeveel stemmen iemand krijgt.
    voor de rest lekker zo laten als het is.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: 2x2 - 1x3 - 6x4 - 11x5 ....

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      een 1 of een 10 maakt mij niet uit.
      vind het veel interessanter te kijken hoeveel stemmen iemand krijgt.
      voor de rest lekker zo laten als het is.
      grt,bouk.

      Ik volg Bouk hierin . . .
      Maar mij valt wel op dat niet iedereen die meedoet aan de challenge , ook werkelijk punten geeft aan alle andere deelnemers ( of de moeite niet neemt )

      ( ts haakjes , eigenlijk had ik nog geen klagen met géén enkel eentje maar wél een 10 !!! , en die heb ik mezelf niet gegeven hoor ]

      grts maddy
      zero

      Comment


      • #18
        Re: 2x2 - 1x3 - 6x4 - 11x5 ....

        Oorspronkelijk geplaatst door rooman Bekijk bericht
        . . .
        Maar mij valt wel op dat niet iedereen die meedoet aan de challenge , ook werkelijk punten geeft aan alle andere deelnemers....
        hoe weet je dat..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #19
          Re: 2x2 - 1x3 - 6x4 - 11x5 ....

          dat aantal stemmers heeft ook veel te maken met het moment waarop een beeld gepost werd hoor bouk, da's ook niet zo objectief
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #20
            Re: 2x2 - 1x3 - 6x4 - 11x5 ....

            Zelf geef ik pas punten als de challenge is afgesloten en er dus geen foto's meer bijkomen.
            Vroeg of laat een foto posten maakt voor mij in elk geval niets uit.
            Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
            BD0993BE
            Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

            Comment


            • #21
              Re: 2x2 - 1x3 - 6x4 - 11x5 ....

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              hoe weet je dat..?
              grt,bouk.
              @ bouk : aan the "Number of ratings" zie ik toch hoe velen er punten gegeven hebben
              grts maddy
              zero

              Comment


              • #22
                Re: 2x2 - 1x3 - 6x4 - 11x5 ....

                Oorspronkelijk geplaatst door rooman Bekijk bericht
                @ bouk : aan the "Number of ratings" zie ik toch hoe velen er punten gegeven hebben
                grts maddy
                OK, maar je kan toch niet zien, of dat ook deelnemers waren/zijn.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: 2x2 - 1x3 - 6x4 - 11x5 ....

                  Tja, het is niet simpel punten te geven:
                  Is het puur technisch?
                  Is het omdat een bepaald onderwerp/opstelling mij aanspreekt?
                  Wat is goed, wat is slecht?
                  Als ik een foto niet aan mijn muur zou willen hebben hangen, kan ik er dan goede punten aan geven?
                  Het blijft subjectief, punten geven, en iedereen vult de manier waarop ze punten geven anders in. Misschien moet je het systeem omgooien, genre eurovisie songfestival: zo kan je de beste 10 inzendingen punten geven, de rest geef je geen punten (om niet beschuldigd te worden van "een pik" op iemand te hebben of express altijd lage punten te geven)? Maar zelfs dat systeem is natuurlijk niet waterdicht, zoals we jaarlijks kunnen zien.
                  Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

                  Comment


                  • #24
                    Re: 2x2 - 1x3 - 6x4 - 11x5 ....

                    gewoon punten geven van 5 tot 10.
                    kan er niemand een 1-2-3 of een 4 geven.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #25
                      Re: 2x2 - 1x3 - 6x4 - 11x5 ....

                      Ook hier: geen foto's plaatsen is geen punten geven beginnen toepassen, net zoals in de fotohoeken, wie zelf niets post moet geen kritiek geven op anderen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: 2x2 - 1x3 - 6x4 - 11x5 ....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                        Ook hier: geen foto's plaatsen is geen punten geven beginnen toepassen, net zoals in de fotohoeken, wie zelf niets post moet geen kritiek geven op anderen.
                        En diegene die meedoen maar geen punten geven ook niet laten meetellen in het klassement zodat iedereen evenveel qouteringen krijgt.
                        Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

                        Comment


                        • #27
                          Re: 2x2 - 1x3 - 6x4 - 11x5 ....

                          Ach, d'er is inderdaad al zoveel geschreven over het punten geven, en dus nu ook weer. D'er is zelfs ooit een Werkgroep BD-Challenge geweest waartoe ik behoorde en waarover ik ooit bericht heb. Ik ga dus niet meer herhalen wat ik vroeger ooit geschreven heb, alleen dat mijn conclusies, en die van de werkgroep onveranderd gebleven zijn.
                          Persoonlijk doe ik niet meer mee tot er met dat werk wat gebeurt.
                          Een paar zaken:
                          - voor de werkgroep was een 1 even valabel als een 10 (alleen, het aantal eentjes was even beperkt als het aantal tientjes)
                          - ik heb er geen probleem mee dat na de Challenge de namen bekend worden. Ook die van degenen die zich onder andere accounts zichzelf (de hoogste?) punten geven en andere mededingers de laagste.
                          - misschien wordt zelfs best de hele anonimiteit afgeschaft, want ik twijfel ook aan mededingende en niet-mededingende familieleden.
                          Ook in deze discussie zijn bepaalde in het verleden op fraude betrapte mededingers aanwezig.

                          Ik vind dat erg.
                          Last edited by LesC; 5 maart 2012, 19:00.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #28
                            Re: 2x2 - 1x3 - 6x4 - 11x5 ....

                            Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                            Ook hier: geen foto's plaatsen is geen punten geven beginnen toepassen, net zoals in de fotohoeken, wie zelf niets post moet geen kritiek geven op anderen.
                            Oorspronkelijk geplaatst door dirkfotografie Bekijk bericht
                            En diegene die meedoen maar geen punten geven ook niet laten meetellen in het klassement zodat iedereen evenveel qouteringen krijgt.
                            Helemaal niet mee eens.
                            Vind dit helemaal niet normaal dat je als deelnemer op je eigen werk en dit van je concurrenten kan stemmen.
                            Eens kijken naar andere fora hoe ze dit daar oplossen.
                            In een vorige post heb ik al eens een voorstel gedaan.

                            @ LesC
                            lucv.be - instagram - facebook

                            Comment


                            • #29
                              Re: 2x2 - 1x3 - 6x4 - 11x5 ....

                              Ik vind dat iemand die mee doet aan de challenge geen punten zou mogen geven. Niet aan zichzelf en niet aan anderen. Zo zou hij/zij door anderen lage scores te geven zijn eigen werk niet kunnen omhoog duwen.

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment


                              • #30
                                Re: 2x2 - 1x3 - 6x4 - 11x5 ....

                                Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                                Ik vind dat iemand die mee doet aan de challenge geen punten zou mogen geven. Niet aan zichzelf en niet aan anderen. Zo zou hij/zij door anderen lage scores te geven zijn eigen werk niet kunnen omhoog duwen.

                                mir
                                Eigenlijk vind ik dit wel een goed voorstel. Het maakt meteen een einde aan al de discussies over goede punten aan eigen werk en slechte aan anderen.

                                Maar eerlijk gezegd, ik leer meer uit de commentaren op een foto dan uit de punten die gegeven worden. Wat zegt uiteindelijk een 10 of een 1 ?? Een technisch perfecte foto kan een 1 krijgen omdat iemand ze niet "mooi" vindt of de compo hem niet aanstaat, en een technisch mindere foto kan een 10 krijgen omdat ze toch heel wat sfeer uitstraalt, ....
                                Wat is voor iemand een mooie foto??? daar is helaas geen definitie van.
                                Een picasso is dan wel wereldtop, ik wil het niet in mijn kamer hebben hangen....
                                It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

                                Comment

                                Working...
                                X