Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groen-Letterlijk of figuurlijk.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by Act

Tussen haakjes (ik heb geen grasmat)
    Is er geen voetbalveld in de buurt?
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Volg de discussie met interesse, maar ik mis nog iets. Een beetje bijzondere foto (moeilijk in te passen in de opdracht bijv.) kan zelfs nog wat worden met een goede titel. Natuurlijk kun je daarmee niet alles goedmaken, maar de manier waarop de foto wordt bekeken en beoordeeld verandert er wel door, soms dramatisch. Het overkomt mij wel dat ik de kunst van de foto pas zie als ik weet van de omstandigheden en de bedoeling van de fotograaf.

Comment

Ted ik heb heel lang nodig gehad om een antwoord hier op te geven.
        Ik ben van dezelfde mening als jij. Ik heb heel veel aan uitleg van de poster. Toch merk ik dat er mensen bij zijn die daar niet over nadenken, die er anders over denken.

Comment

Voor mij is de challenge een beetje weer zoals de jury's van vroeger.
          Een opdracht krijgen en daar je visie op verwoorden.
          Ik probeer soms met tekst het beeld te versterken, het voorbeeld van 'greenpeas' van deze challenge vind ik daar een goed voorbeeld van.
          Ik ben er echt wel mee bezig (als ontspanning!)en een foto (of ontwerp) ontstaat eerst in mijn hoofd (het idee, de structuren, de opbouw) om daarna zo goed mogelijk technisch gerealiseerd te worden.
          Er zijn zeer zeker foto's die geen uitleg nodig hebben, die sprekend zijn an sich, maar die hebben geen 'wedstrijdje' nodig om een goede beoordeling te krijgen. (een voorbeeld daarvan vind ik bv de Z/W foto van emjeke(http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=42095).
          Ik volg dus helemaal hetgeen TedvandenBergh schrijft.
          Maar het blijft een hobby, dus niet te zwaar tillen aan die eentjes, die wegen niet op tegen het maken van de foto zelf.
          lijn
          canon eos 350d

Comment

Originally posted by Act
            Hoe zit het nu met de interpretatie.
            Bij groen denken we allemaal aan de kleur groen.
            Maar ik probeer altijd wat dieper te gaan.
            Hoe zit het met foto's met heel veel kleur maar letterlijke groen?
            Hoe gaan die beoordeeld worden?
            Oké ik weet het, de mensen die hier zitten horen niet bij de ééngevers, maar toch.
            Ik denk dat daar juist het probleem zit dat mensen veel te strikt kijken en niet naar de figuurlijke kant van de zaak kijken.

Als je ziet waar mijn foto in de rangschikking geëindigd is (36e plaats, terwijl ik toch een top 10-plaatsje verwachtte), is het duidelijk dat je niet te veel moet nadenken bij de foto's voor de challenge. Ik denk dat dat voor sommigen iets te moeilijk is en foto's een laag cijfer geven gewoon omdat ze ze niet begrijpen. Dit wordt nog maar eens extra duidelijk als je ziet wat er op de tiende plaats staat.

seppuku.

Comment

Mijn doelstelling was om deze keer de meeste 'eentjes' te vangen, en daar ben ik perfect in geslaagd
              Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Originally posted by bingel
                Mijn doelstelling was om deze keer de meeste 'eentjes' te vangen, en daar ben ik perfect in geslaagd
                Dat was mijn doel ook, maar gezien de heel positieve reacties die er bij mijn foto geplaatst zijn, begrijp ik helemaal niet dat er 2 ééntjes bijstaan, en een tweetje
                Ik denk dat er een paar bijzitten die zichzelf een 10 geven, en al de rest een 1, in de hoop zo hoger in het klassement te komen.
                En die worden misschien nog aangemoedigd door een positieve reactie, die bij de foto geplaatst is, omdat ze dan vrezen voor de concurrentie. Ik beweer nu niet dat mijn inzending perfect was, maar als ik zelf punten geef aan een foto die scherp is, en binnen de opdracht valt, dan zal ik niet gemakkelijk minder dan 5 punten geven. Dus er zitten er een paar bij die op die manier de boel verzieken .
                En daardoor neemt mijn motivatie wel sterk af, om nog te zoeken naar een gepaste foto voor de volgende challenges .
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Laat je niet ontmoedigen door die 2 eentjes. Ik vind je foto goed. Mijn commentaar was en is dan ook gemeent. Dit betekend daarom nog niet dat ik je een 10 heb gegeven. Maar een ééntje voor deze foto vind ik ook beneden peil. Ik probeer (met mijn weinig fotografische kennis) de beoordeling zo oprecht mogelijk te geven zodat de maker van de foto daar is positiefs mee kan aanvangen. Na de uitslag vergelijk ik dan altijd mijn gegeven punten. Ik ben dan blij als mijn beoordeling het gemiddelde van de algemene beoordeling haalt. Dus je niet laten ontmoedigen.
                  Spookys Fotoweb
                  BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Comment

Originally posted by Black B@ndit
                    Dat was mijn doel ook, maar gezien de heel positieve reacties die er bij mijn foto geplaatst zijn, begrijp ik helemaal niet dat er 2 ééntjes bijstaan, en een tweetje
                    Die discussie is hier al heel dikwijls gevoerd (om niet te zeggen maandelijks). Ondanks het feit dat er bij het punten geven duidelijk wordt aangegeven wat de betekenis is van 1 en van 10 en ondanks het feit dat er in het reglement staat dat het niet de bedoeling is dat je enkel aan de 10 beste foto's punten geeft (van 1 tot 10 dus), worden er toch nog rare scores gegeven. Ik zou mij er niet druk in maken, en er zeker de moed niet voor opgeven om deel te nemen. Als je foto in de smaak valt zal die sowieso toch een goed gemiddelde halen ondanks enkele negatieve uitschieters in je gekregen scores. Anderzijds is het natuurlijk ook niet de bedoeling dat iedereen 10'en krijgt, zo goed zijn alle foto's nu ook weer niet ...
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

3 keer een 1, 3 keer een 2, 3 keer een 3 en 7 keer een 4. Dat is wat ik krijg voor een foto die elders enorm positief onthaald werd...

En daardoor neemt mijn motivatie wel sterk af, om nog te zoeken naar een gepaste foto voor de volgende challenges .
                      Hier van 't zelfde. Momenteel heb ik ook geen zin meer om nog deel te nemen. Maar ik laat het gewoon even rusten. Binnen een weekje of zo zal de drang toch weer onweerstaanbaar groot worden.

seppuku.

Comment

Working...
                      X