Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel discussies over de maand april

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Veel discussies over de maand april

    Oorspronkelijk geplaatst door Planet13 Bekijk bericht
    Persoonlijk vind ik de omschrijvingen meer dan duidelijk genoeg.
    Ik dacht ook dat de opdrachten duidelijk waren, maar ik lees blijkbaar niet hetzelfde...
    De opdracht : "Op het uur van de dag
    Maak een foto op een door U gekozen uur van de dag. Met als doel dat het gebrachte beeld voldoende klaarheid schept voor de kijker, om zonder enige toelichting uit te maken op welk tijdstip van de dag de foto werd genomen."


    Hierin zie ik toch niet staan dat er geen uurwerk of klok mag gebruikt worden om het tijdsgevoel te versterken.
    Tandenpoetsen, douchen, ... : doe je dat continu de hele dag door ? Nee, dat doe je op welbepaalde momenten/uren van de dag. De fotograaf mag voor de opdracht kiezen welk moment hij in beeld brengt...


    Ik ben wel akkoord dat een inzending zonder uitleg ook al voor zich moet spreken en dat de uitleg niet noodzakelijk mag zijn om zich binnen het kader van de opdracht te kunnen "wringen".
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • #32
      Re: Veel discussies over de maand april

      Graag even het argument van filipo ter staving aanvullen.

      In het Topic Thema's voor de maand Apr 2010” (permalink 4) maakte plaatwerker de volgende opmerking ik citeer plaatwerker:
      Wanneer daarbij tevens een uurwerk in beeld wordt gebracht wordt de opdracht wellicht wel erg makkelijk.
      In permalink 7 reageerde ik op de opmerking van plaatwerker als volgt ik citeer mezelf:
      Inderdaad een foto brengen met een klok in beeld lijkt, de opdracht "Op het uur van de dag" zoals plaatwerker beweert, te vergemakkelijken. Maar de moeilijkheid ligt, nog in veel andere facetten verscholen, zoals originaliteit, creativiteit, compositie, kleur of zwart wit, gebruik of geen gebruik van DOF enz...
      Erven stelde in permalink 35 een bijkomende vraag ik citeer Erven:
      Klein vraagje: het thema luid "uur van de dag" maar in de omschrijving staat "......die een bepaald tijdstip weergeeft" .Ik vermoed dat het vooral gaat om een tijdstip (ochtend ,avond, bedtijd, enz... ) en niet dat je er een bepaald uur moet in zien?
      Kwestie van niet verkeerd te oordelen. (veroordelen)

      Als antwoord op de gestelde vraag van Erven was ik In permalink 36 nog duidelijker wat betreft of in de foto een klok mag voorkomen. Ik citeer mezelf:
      De interpretatie van Erven klopt en Erven ziet de opgave perfect in de goede context..

      Niets belet dat men iets in elkaar steekt die een illusie creëert, waardoor men door het aangeboden beeld zich waant op een bepaald tijdstip van de dag. Met andere woorden het tijdstip welke voorkomt in de EXIF is NIET de referentie van het beoogde doel. Niets belet natuurlijk voor zij die het willen dat men in het gebrachte beeld een klok of uurwerk opneemt of verwerkt.


      Uit mijn antwoord kon men niet alleen afleiden dat een klok in beeld toegelaten was, ik verduidelijkte zelfs dat men ook een illusie mocht wekken.

      Uit bovenstaande is het duidelijk dat de toelichting van filipo helemaal terecht is wanneer hij zegt ik citeer
      Hierin zie ik toch niet staan dat er geen uurwerk of klok mag gebruikt worden om het tijdsgevoel te versterken.
      Tandenpoetsen, douchen, ... : doe je dat continu de hele dag door ? Nee, dat doe je op welbepaalde momenten/uren van de dag. De fotograaf mag voor de opdracht kiezen welk moment hij in beeld brengt...
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #33
        Re: Veel discussies over de maand april

        Spijtig genoeg heb ik ( door een groot tijdsgebrek ) deze topic veel te laat gezien. Ik hoop alvast dat Filipo toch nog de moed heeft gevonden om toch nog deel te nemen. Ik weet dat het soms wat moeilijker is en dat er bepaalde situaties zijn waardoor je soms de moed laat zakken. Weet in ieder geval dat er ook heel wat mensen wel achter je staan en je waarderen voor wie je bent.

        Mijn mening over het al dan niet voldoen van een foto aan de opdracht ligt eigenlijk vrij rechtlijnig in de zin van eigen interpretatie. Als de foto echt niet voldoet aan de opdracht is het aan de moderator ( Spooky ) om deze te weigeren. Wat niet wil zeggen dat deze foto daarom in de ogen van een andere deelnemer wel voldoende voldoet aan de opdracht. In dit geval vind ik dat deze persoon, mits opbouwende kritiek wel voor zijn mening mag uitkomen via comments. Liever zo dan iemand die niets zegt en de foto door middel van zijn punten helemaal afbreekt. In het geval van het geven van een comment, kan de inzender zijn foto of de doelstelling van zijn foto wel verdedigen, of zelfs in sommige gevallen een verbetering aanbrengen. Als men niets zegt en het enkel laat merken in de punten heeft de deelnemer zijn doelstelling niet kunnen verdedigen of verbeteren en heeft hij er ook niets uit geleerd.

        Het is natuurlijk niet de bedoeling om de foto onterecht te gaan afbreken om de andere deelnemers te beïnvloeden. Daarom is het niet voldoende om enkel te zeggen dat hij niet goed is. Je moet dan ook zeggen wat er specifiek volgens jou mening niet goed aan is en wat eventueel zou kunnen helpen om hem te verbeteren. Opbouwende kritiek !!!!!!

        Wat ik ook ten zeerste betreur in deze topic is, dat Bouk zich weeral voor de zoveelste keer heeft laten kennen om de situatie te misbruiken om zijn oude conservatieve, niets beduidende en onterechte mening over het weg laten van de comments op de challenge naar voor te brengen. Elke gelegenheid is precies goed genoeg om jezelf elke keer op te dringen. Deze o zo negatieve en achterbakse houding brengt telkens weer een donkere wolk boven heel het challenge gebeuren en maakt het er niet gemakkelijker op voor de mensen die er iets leuk van willen maken. Het is niet omdat je de tijd hebt om 75000 berichten te sturen, dat je het recht hebt om telkens te proberen de boel op stelten te zetten of te verzieken. Stop hier aub mee. Je maakt het de mensen beu!!!! ( of is dat je bedoeling ???? )
        En ga nu weer niet schermen met "Flameware" of dergelijke. Dit is geen persoonlijke belediging naar u toe, maar wel het opkomen van "mijn" mening over uw gedrag. Jij komt ook altijd op voor jou mening, dus .....
        To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
        Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

        Comment


        • #34
          Re: Veel discussies over de maand april

          @tigo : thx, maar heb deze maandopdracht toch maar links laten liggen...
          Voor volgende maand zien we nog wel....


          Misschien nog dit (ivm je laatste paragraaf) : ik weet dat het soms sterker is dan jezelf en dat je graag man en paard noemt maar als iemand graag paardrijdt, dan laat je hem maar rijden, je moet er niet altijd zelf gaan op zitten (op dat (stok)paard) want voor je het weet val je er af... en dat zou jammer zijn.
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #35
            Re: Veel discussies over de maand april

            Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht

            Mijn mening over het al dan niet voldoen van een foto aan de opdracht ligt eigenlijk vrij rechtlijnig in de zin van eigen interpretatie.
            en ik zou mijn mening niet mogen geven.....kom nou.
            wat jij hier doet is duidelijk op de man spelen, iets wat ik niet doe.
            heb respect voor ieders mening en dat verwacht ik ook van anderen.
            woorden als: onterechte, oude conservatieve, negatieve, achterbakse bewoordingen en dat ik hier de boel op stelten zou willen zetten gaat me toch te ver.
            van mij geen last meer in Challenge en zal me ook verder van punten toe kennen in Challenge weerhouden, wat ik altijd met veel plezier en aan IEDERE inzender heb gedaan.
            succes verder aan alle deelnemers aan Challenge voor nu en in de toekomst.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment

            Working...
            X