Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thema's voor de maand Mei 2010

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Thema's voor de maand Mei 2010

    De laatste foto’s ingezonden foto’s zijn gevalideerd.

    Bij deze wordt de Challenge inzendingen Apr 10 als afgesloten verklaard.

    De 3 nieuwe aangeboden onderwerpen voor de Challenge Mei 10 zijn.

    Ditmaal heb ik bied ik 3 thema’s aan waar ik de deelnemende fotograaf de opdracht geef om een voorwerp in beeld te brengen.

    1. Juwelen en/of sieraden

    Het is een beetje vanzelfsprekend dat dit onderwerp vooral in de smaak zal vallen wie graag werkt in een studio of graag de ministudio bovenhaalt. Niets houd de deelnemer tegen om de opnames buiten in openlucht te maken. De juwelen of sierraden mogen samen met de drager van de juwelen of sieraden samen in beeld gebracht worden. Hoe meer de aandacht gelegd wordt op het juweel of sieraad hoe beter de foto zal beantwoorden aan de opdracht.

    2. Keukengereedschap

    Ook dit is een onderwerp die zich leent voor studio of ministudio.
    Terug dezelfde opmerking ook hier mag indien gewenst het keukengereedschap samen met de kok of kokkin in beeld gebracht worden. Ook hier is het keukengereedschap het hoofdonderwerp en is de kok of kokkin ondergeschikt aan het gereedschap.


    3. Een zitbank

    Maak een foto van een zitbank in een mooie omgeving. Probeer een foto van een zitbank te maken waar een zekere romantiek is in terug te vinden.

    Wens je goede commentaren en punten, zorg er dan voor dat de voorwerpen in de foto de meeste aandacht krijgen.

    Deze enquête wordt afgesloten op 30 Apr 10

    Tot eind Apr 10 kan men naar hartenlust zowel punten als commentaren geven op de ingezonden Challenge foto's Apr 10
    60
    Juwelen en/of sieraden
    0%
    12
    Keukengereedschap
    0%
    22
    Een zitbank
    0%
    26

    The poll is expired.

    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Thema's voor de maand Mei 2010

    De eerste twee zijn haalbaar. De derde. Ik denk bij dit onderwerp dat er veel mensen met een aanhangwagen met zetel erop door de natuur trekken.
    Spooky, mag het ook gewoon geen voorwerp zijn waar men op kan zitten vb stoel, tafel, poef enz..... in de natuur
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

    Comment


    • #3
      Re: Thema's voor de maand Mei 2010

      KOM KOM Dimiella niet zeveren he.

      1. Is het bij jullie in Uw dorp, gemeente of stad zo triestig gesteld dat er in het park, langs de straat door de gemeente geen banken werden geplaatst waar wandelaars kunnen verpozen.

      2. Ik heb niet gezegd dat men expliciet naar buiten moet. Als Uw interieur waar er een bank, zitbank staat en Uw tuin zelfs living een mooie omgeving is dan voldoet dit ook aan de voorwaarden.

      3. Ja het mag ook een stoel, een poef enz... zijn.
      Last edited by spooky; 23 april 2010, 10:25.
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #4
        Re: Thema's voor de maand Mei 2010

        het was maar een grapje, he. Sorry
        Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

        Comment


        • #5
          Re: Thema's voor de maand Mei 2010

          Oorspronkelijk geplaatst door Dimiella Bekijk bericht
          De eerste twee zijn haalbaar. De derde. Ik denk bij dit onderwerp dat er veel mensen met een aanhangwagen met zetel erop door de natuur trekken.
          Spooky, mag het ook gewoon geen voorwerp zijn waar men op kan zitten vb stoel, tafel, poef enz..... in de natuur

          Oei Oei en ik die dacht dat met deze onderwerpen er geen discutie zou kunnen zijn over interpretatie. Maar als ik het woord "tafel" zie staan onder de zitbanken.
          Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

          Comment


          • #6
            Re: Thema's voor de maand Mei 2010

            Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
            Oei Oei en ik die dacht dat met deze onderwerpen er geen discutie zou kunnen zijn over interpretatie. Maar als ik het woord "tafel" zie staan onder de zitbanken.
            neen, maar ze kunnen nu wel het woord "romantiek" verschillend interpreteren. Vb: o nee, dit vind ik helemaal niet romantisch. Daarom is mijn keuze gevallen op een ander thema.
            Het zou fijn zijn moesten we allemaal kunnen afspreken om tijdens de challenge van mei hierop geen commentaar te geven. Enkel en alleen de fototechnische kant becommentariëren.
            Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

            Comment


            • #7
              Re: Thema's voor de maand Mei 2010

              Ik hoop dat het zeker niet zitbank zal zijn,want dan zal 80%van de inzendingen een foto zijn genomen in het een of ander park (boring)
              What you see is what you get

              Comment


              • #8
                Re: Thema's voor de maand Mei 2010

                Oorspronkelijk geplaatst door Dimiella Bekijk bericht
                ...
                Het zou fijn zijn moesten we allemaal kunnen afspreken om tijdens de challenge van mei hierop geen commentaar te geven. Enkel en alleen de fototechnische kant becommentariëren.
                Ok, dan stuur ik een technisch perfecte foto in van een deur en leg in de desription uit dat het de voordeur van een "bank" is
                Of ik laat iets in een vloeistof vallen en verklaar dat het voorwerp van een "bank" is gevallen

                Door een duidelijk omlijnde opdracht krijg je enerzijds misschien meer foto's met hetzelfde onderwerp, maar tegelijkertijd word je zo qua creativiteit en technisch kunnen nóg harder uitgedaagd om jouw foto er te laten uitspringen.

                Anders ligt de enige creativiteit in het zoeken naar een description om de foto binnen de challenge te laten passen ...

                Misschien denk ik teveel

                Greetz
                de Fille
                -= Functionless art is simply tolerated vandalism =-
                -= We are the vandals =-

                Comment


                • #9
                  Re: Thema's voor de maand Mei 2010

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dimiella Bekijk bericht
                  n.......
                  Het zou fijn zijn moesten we allemaal kunnen afspreken om tijdens de challenge van mei hierop geen commentaar te geven. Enkel en alleen de fototechnische kant becommentariëren.
                  Raar om deze vraag net van jou te krijgen. Jij bent er meestal als de eerste bij om te zeggen dat de foto niet bij het thema past

                  .... zelfkennis is het begin van alle wijsheid

                  Grtz Tigo
                  To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                  Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Thema's voor de maand Mei 2010

                    De eerste twee zijn meer (mini)studio of binnenshuis gericht, dat kan ook in de winter. Met de lente in het land liever iets waar we een frisse neus kunnen halen
                    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                    "Casu Consulto - Modo Fac"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Thema's voor de maand Mei 2010

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
                      Raar om deze vraag net van jou te krijgen. Jij bent er meestal als de eerste bij om te zeggen dat de foto niet bij het thema past

                      .... zelfkennis is het begin van alle wijsheid

                      Grtz Tigo
                      Ach ja Tigo. Niemand is perfect. Ben de laatste tijd toch al wat rustiger, hé. Soms is het toch nog wat sterker dan mezelf. Het zal wel roesten.
                      Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

                      Comment

                      Working...
                      X