Dit is gedaan met twee technieken. Namelijk het stroboscopisch flitsen en het beel-in-beeld wat in de camera ingebouwd zit. De laatste foto komt dus als RAW bestand uit de camera.
Stroboscopischflitsen: 1. Men kan de sterkte aanpasen vb 1/64
2. Aantal: Hoeveelheid flitsen die men kan instellen en is afhankelijk van de sluitertijd die men gebruikt en de sterkte van het flitsen.
3. Frequentie: Is het aantal flitsen per seconden en word uitgedrukt in Hertz
Ik heb hier 6 flitsen gebruikt en een sluitertijd van 2 sec. De frequentie heb ik dus ingesteld op 3 hertz= want 6:3=2.
Een bijna ontzichtbaar touwtje aan detulp vastgemaakt. Scherpgesteld op de tulp in stilstaande fase. Daarna lens op M gezet zodat de lens de scherpstelling bleef behouden. Aan de tulp getrokken in positie en met afstandsbediening de camera laten flitsen. Op dat moment geleidelijk de tulp losgelaten in een vloeiende beweging.
Daarna touwtje voorzichtig weggeknipt en terug een foto gemaakt van de tulp in eindpositie zonder stroboscopisch flitsen
Daarna met beeld-in beeld de twee foto's in elkaar gezet en klaar is kees.
Deze bewerking heeft de zesde plaats opgeleverd. dank jullie wel
Stroboscopischflitsen: 1. Men kan de sterkte aanpasen vb 1/64
2. Aantal: Hoeveelheid flitsen die men kan instellen en is afhankelijk van de sluitertijd die men gebruikt en de sterkte van het flitsen.
3. Frequentie: Is het aantal flitsen per seconden en word uitgedrukt in Hertz
Ik heb hier 6 flitsen gebruikt en een sluitertijd van 2 sec. De frequentie heb ik dus ingesteld op 3 hertz= want 6:3=2.
Een bijna ontzichtbaar touwtje aan detulp vastgemaakt. Scherpgesteld op de tulp in stilstaande fase. Daarna lens op M gezet zodat de lens de scherpstelling bleef behouden. Aan de tulp getrokken in positie en met afstandsbediening de camera laten flitsen. Op dat moment geleidelijk de tulp losgelaten in een vloeiende beweging.
Daarna touwtje voorzichtig weggeknipt en terug een foto gemaakt van de tulp in eindpositie zonder stroboscopisch flitsen
Daarna met beeld-in beeld de twee foto's in elkaar gezet en klaar is kees.
Deze bewerking heeft de zesde plaats opgeleverd. dank jullie wel
Comment