Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thema's voor de maand Feb 2010

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Thema's voor de maand Feb 2010

    Ben als moderator blij dat deze moeilijke te valideren Challenge kan worden afgesloten. Ondanks ik als moderator het niet eenvoudig had de foto's op hun juiste waarde te valideren, kan ik alvast vermelden dat er schitterende foto's tussen zitten. Het nieuwe Challenge jaar is meteen met een waardig mooi niveau gestart.

    De laatste foto's welke voldoen aan de Challenge Rules zijn gevalideerd.

    Al zijn er voorlopig nog enkele foto's in behandeling, het inzenden van foto’s voor deelname Challenge Jan 10 wordt bij deze als afgesloten verklaard.

    Het antwoord op de gestelde vragen voor de nog in behandeling zijnde foto's worden verwacht voor deze middag 24 Jan 10 om 12:00 uur.

    De 5 nieuwe onderwerpen voor de Challenge Feb 10 zijn.

    · Boodschappen
    · Eenvoud siert
    · Kantoormateriaal
    · Reporter voor 1 dag
    · Sleutel(s) en/of slot

    Toelichting Thema Reporter voor 1 dag

    Voor dit thema ga ik er van uit dat de Challenge deelnemer zich inbeeldt dat hij fotograaf is van een krant. De taak bestaat erin een foto in te sturen, van een gebeurtenis of een feit in Uw persoonlijke omgeving welke U als fotograaf van een krant op de voorpagina zou willen zien prijken.

    Gebruik indien nodig de description om eventueel de gebeurtenis of het feit nader toe te lichten.

    Tot eind Jan 10 kan men naar hartenlust zowel punten als commentaren geven op de ingezonden Challenge foto's Jan 10
    62
    Boodschappen
    0%
    6
    Eenvoud siert
    0%
    30
    Kantoormateriaal
    0%
    6
    Reporter voor 1 dag
    0%
    12
    Sleutel(s) en/of slot
    0%
    8

    The poll is expired.

    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Thema's voor de maand Feb 2010

    Reproter van één dag lijkt me persoonlijk een superleuke challenge, hopelijk krijgt die keuze een hele hoop meer stemmen achter zich.
    Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Thema's voor de maand Feb 2010

      Vermoedelijk zal het eenvoud siert zijn. Ik was toen geen lid van BD maar heb wel gezien dat in 2007 men ook dit onderwerp naar voor heeft gebracht. Of verwacht men toch een andere invulling van "eenvoud siert" i.p.v "eenvoud".
      Spooky?
      Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

      Comment


      • #4
        Re: Thema's voor de maand Feb 2010

        Inderdaad in Jun 07 was het thema “eenvoud” reeds eens aan de beurt. Maar niets belet dat na een tijd een thema voor de Challenge wordt herhaalt.
        Het hernemen van een “thema” laat toe aan de deelnemers:
        · die reeds aan de Challenge met dit thema deelnamen, hun vordering in de fotografie aan te tonen of te bewijzen.
        · Dat aan zij die dit thema nog niet hebben behandeld, ook de kans wordt geboden dit onderwerp op hun manier uit te werken. Ook hier kan men zien, dat bij deze fotografen een hoger niveau wordt bereikt en ze zich kunnen meten met de meer ervaren fotografen.

        We mogen in het algemeen stellen dat de bereikte niveaus in het fotografisch gebeuren, kan toegeschreven worden aan meer inzicht in de fotografie, mogelijk door een meer doorgedreven inzet en streven naar beeldende perfectie. We mogen ook niet vergeten dat de meer gesofisticeerde toestellen ook helpen tot meer en diepgaander mogelijkheden. Vandaar dat een hernemen van een reeds behandeld onderwerp kan bijdragen tot vergelijk van het fotografisch kunnen.
        Het onderwerp “eenvoud” en “eenvoud siert”liggen zo dicht bij elkaar dat het huidig thema in grote lijnen op een zelfde manier kan worden benadert, als toen in 2007.
        Doch de Challengers kennende, kan ik er van uit gaan dat juist de toevoeging van het woordje “siert” een meerwaarde kan geven aan een deelnemende foto.
        Hiermee bedoel ik dat men een eenvoudig iets beeldend kan vastleggen, maar de toegevoegde waarde van “siert” net dat ietsje meer moet zijn om de foto mooi te maken, te verfraaien zodat de ingezonden foto je tot eer strekt.
        Spookys Fotoweb
        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

        Comment


        • #5
          Re: Thema's voor de maand Feb 2010

          Het thema deeltje eenvoud lijkt me eenvoudig maar ik denk dat de invulling van "siert" de lat toch heel wat hoger legt. Dit zal toch iets zijn waar ik rekening mee houd bij het beoordelen.

          Reporter voor 1dag lijkt mij ook leuk, (krijgen we dan een perskaart?), maar vrees een beetje dat de foto's meer zullen beoordeeld worden op het nieuwsfeit zelf, dan op de kwaliteit van de foto. En als je dan nog in een boeregat woont waar nooit iets te beleven valt. Neen ik denk niet dat "boer plant prei" een hit zou worden.

          Maar persoonlijk zou ik liever gaan voor boodschappen, lijkt me leuk om doen tussen de rekken van den A**di, liggen loeren om de perfecte foto te maken. Trouwens der zit nog een schoon modelleke aan de kassa ook.
          Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

          Comment


          • #6
            Re: Thema's voor de maand Feb 2010

            Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
            En als je dan nog in een boeregat woont waar nooit iets te beleven valt
            nou....nou, mag toch wel wat minder hoor.
            grt bouk. (een boere(n)gat bewoner)
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Thema's voor de maand Feb 2010

              En als je dan nog in een boeregat woont waar nooit iets te beleven valt
              Het "nooit iets te beleven" vastleggen op foto ... dat zou pas een Challenge zijn
              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

              Comment


              • #8
                Re: Thema's voor de maand Feb 2010

                Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
                Het "nooit iets te beleven" vastleggen op foto ... dat zou pas een Challenge zijn

                Misschien brengen we Spooky wel op gedachten voor de volgende keer. : Maak een zo spannend mogelijke foto van een zo saai mogelijk onderwerp.
                Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                Comment


                • #9
                  Re: Thema's voor de maand Feb 2010

                  Ik heb van de gedane voorstellen notitie genomen.

                  Vooral dat schoon modelleke aan de kassa interesseert me wel.
                  Spookys Fotoweb
                  BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                  Comment

                  Working...
                  X