Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thema's voor de maand Dec 09

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Thema's voor de maand Dec 09

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Ach, onzin. Wedden dat er iemand zo "creatief" () is om dan af te komen met een schaakbord? Zoiets wordt hier gewaardeerd, zie je.
    Of de tekst "ZWART-WIT" maar dan in gekleurde letters?
    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

    Comment


    • #17
      Re: Thema's voor de maand Dec 09

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Ach, onzin. Wedden dat er iemand zo "creatief" () is om dan af te komen met een schaakbord? Zoiets wordt hier gewaardeerd, zie je.
      Of een reeks pianotoetsen
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #18
        Re: Thema's voor de maand Dec 09

        tja, daar gaan al mijn ideeën, gelukkig heb ik mijn gestreepte boevenpak nog.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #19
          Re: Thema's voor de maand Dec 09

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          tja, daar gaan al mijn ideeën, gelukkig heb ik mijn gestreepte boevenpak nog.
          grt,bouk.
          Dat gaat een mooie prent opleveren!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

          Comment


          • #20
            Re: Thema's voor de maand Dec 09

            Oog voor detail betekent iets creatiefs vinden. Het merendeel met een macro lens zal wel een macro opname posten. Bij mij zal het totaal iets anders zijn vermits ik niet over een macrolens beschik. Heb al verschillende ideeën maar nu nog de uitvoering.
            Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

            Comment


            • #21
              Re: Thema's voor de maand Dec 09

              spannende stand hoor, maarrrr gelukkig heb ik nog een stem achter de hand.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: Thema's voor de maand Dec 09

                @ Dimiella Wie een macro wil posten zal dat sowieso doen, ongeacht of het z/w is of niet. Was er trouwens deze maand geen z/w macro? Oog voor detail is niet noodzakelijk creatiever dan iets anders.

                @ bouk: ook wij houden onze stemmen nog eventjes achter de hand. Mijn idee: liever iets anders dan die twee, maar 't zal daartussen gaan, vrees ik.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                Comment


                • #23
                  Re: Thema's voor de maand Dec 09

                  Dat van die voorbeelden dat aangehaald worden waar iemand mee zou kunnen afkomen vind ik persoonlijk er ver over! Zoiets hoort hier niet thuis zolang de opdracht niet afgelopen is.
                  Om dezelfde voorbeelden maar aan te halen ... als iemand nu een schaakbord, pianotoetsen, zwart-wit in gekleurde letters, boevenpak, enz. perfect in beeld kan brengen dan is dat toch zijn recht dit te doen? Nu wordt deze mogelijkheid al afgebroken voordat de challenge van start gaat!
                  Elke keer is het weer raak dat mensen beperkingen gaan opleggen aan anderen alhoewel een challenge steeds eigen interpretatie is rond de opdracht.
                  Het topic waar gekozen moet worden voor de challenge van volgende maand kan wat mij betreft beter een gesloten topic blijven waar je naast je keuze niets kan posten zodat voor iedereen elk onderwerp open blijft!
                  En nog een kleine tip ... zet er ook bij tot wanneer men kan stemmen voor de nieuwe opdracht.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Thema's voor de maand Dec 09

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    En nog een kleine tip ... zet er ook bij tot wanneer men kan stemmen voor de nieuwe opdracht.
                    stond erbij hoor, daarom tot de 30ste gewacht.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #25
                      Re: Thema's voor de maand Dec 09

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      stond erbij hoor, daarom tot de 30ste gewacht.
                      grt,bouk.
                      En laat de 30ste net te laat zijn!

                      (30 november 0:00 uur)
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Thema's voor de maand Dec 09

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        En laat de 30ste net te laat zijn!

                        (30 november 0:00 uur)
                        TOT de 30ste gewacht.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: Thema's voor de maand Dec 09

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          ...
                          Om dezelfde voorbeelden maar aan te halen ... als iemand nu een schaakbord, pianotoetsen, zwart-wit in gekleurde letters, boevenpak, enz. perfect in beeld kan brengen dan is dat toch zijn recht dit te doen? Nu wordt deze mogelijkheid al afgebroken voordat de challenge van start gaat!...
                          Natuurlijk is het ieders goed recht om af te komen met wat-ie wil. Alleen duiken die genoemde voorbeelden (buiten bouks boevenpak ) mijns inziens wat te veel op in de maandelijkse Challenge. Vooral het thema in letters weergeven stoort me, al heb ik het ditmaal niet als voorbeeld aangehaald.
                          Maar men is inderdaad vrij...
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Thema's voor de maand Dec 09

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Natuurlijk is het ieders goed recht om af te komen met wat-ie wil. Alleen duiken die genoemde voorbeelden (buiten bouks boevenpak ) mijns inziens wat te veel op in de maandelijkse Challenge. Vooral het thema in letters weergeven stoort me, al heb ik het ditmaal niet als voorbeeld aangehaald.
                            Maar men is inderdaad vrij...
                            Misschien komt een en ander wel regelmatig terug, net als sommigen een opdracht gaan linken aan zwart/witte foto's.
                            De nieuwe opdracht is iets anders maar stel dat je bij een andere opdracht vooraf al gaat zeggen van "kom niet af met een zwart/wit omzetting hé want er zijn er al zoveel geweest", da's net hetzelfde.
                            Het is eenieders keuze zoals je zelf aanhaalt, maar stel je in de plaats van iemand dat iets met een piano in gedachten heeft en dan hier komt lezen dat dit wat te veel zal zijn.
                            Alles wat ooit al eens aan bod is geweest kan door anderen op een andere manier en vanuit een heel ander standpunt in beeld worden gebracht zodat het toch iets anders is.
                            Het is nu niet zo, maar mocht ik in deze situatie zijn zou ik me door dergelijke commentaar al verloren vinden op voorhand en niet meer posten wat ik van plan was.
                            Ik blijf bij het standpunt dat men iedereen een volwaardige kans moet bieden en geen zaken vooraf moet gaan afkeuren.
                            Als je iets niet wil, leg die regel dan enkel jezelf op!

                            Stel dat je met Kerst iemand uitnodigt om te komen eten en die zegt op voorhand "hopelijk geen vlees" ... die blokkeert u al voor de helft van wat in jouw gedachten omging.
                            Het is dan ook geen verbod om het wel te doen maar het geeft je vooraf al aan dat het niet goed genoeg zal zijn.

                            Ik reageer nu op uw post maar dit is zekers niet persoonlijk bedoeld hé LesC!

                            En laat de 30ste net te laat zijn!
                            Inderdaad, was net middernacht en gedaan.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Thema's voor de maand Dec 09

                              zo te zien wordt en een Zwart-Witte maand voor December
                              eigenlijk niet mijn eerste keuze,dat was oog voor detail
                              maar bij nader inzien had ik dit liever(zwart-wit) maar kon mijn stem niet meer veranderen
                              insperatie is er genoeg voor zwart-wit nu alleen nog maar omzetten in beeld
                              dus op naar een mooie challenge voor het afsluiten van het jaar 2009
                              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                              Comment

                              Working...
                              X