Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thema's voor de maand Dec 09

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Thema's voor de maand Dec 09

    Het inzenden van foto’s voor deelname Challenge Nov 09 wordt bij deze als afgesloten verklaard. Alhoewel er nog 3 foto’s voor validatie in behandeling zijn, die indien ze voldoen aan de Challenge voorschriften in de loop van vandaag 23 Nov 09 zullen worden gevalideerd.

    Uit volgende 5 onderwerpen kan het thema voor de Dec Challenge 2009 gekozen worden.

    - Het veranderlijk weer
    - Oog voor detail
    - Textuur
    - Van binnen naar buiten
    - Zwart – wit kleurenfoto

    Tot eind Nov 09 kan men naar hartenlust zowel punten als commentaren geven op de ingezonden Challenge foto's Nov 09.

    Alle interpretaties zijn vrij interpreteerbaar.

    Opgepast met zwart – wit kleuren foto wordt niet bedoeld een kleurenfoto welke wordt omgezet naar zwart wit. Hier wordt wel bedoeld dat er een kleurenfoto wordt aangeboden waar de kleuren zwart en wit primeren. Met andere woorden de inzending is dus een kleuren foto waar vooral de kleuren zwart en wit de bovenhand halen.
    76
    Het veranderlijk weer
    0%
    8
    Oog voor detail
    0%
    26
    Textuur
    0%
    7
    Van binnen naar buiten
    0%
    7
    Zwart - Wit kleurenfoto
    0%
    28

    The poll is expired.

    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Thema's voor de maand Dec 09

    Zien er leuke themas uit als afsluiter van het jaar. Kan mij in elk van deze wel vinden. Hopelijk vind ik deze maand wat meer tijd om iets moois van te maken.
    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

    Comment


    • #3
      Re: Thema's voor de maand Dec 09

      Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
      Zien er leuke themas uit als afsluiter van het jaar. Kan mij in elk van deze wel vinden. Hopelijk vind ik deze maand wat meer tijd om iets moois van te maken.
      Hetzelfde hier
      Using the camera to defeat the habit of not seeing

      Comment


      • #4
        Re: Thema's voor de maand Dec 09

        Wat moet ik mij voorstellen met een zwart-wit kleurenfoto?

        Comment


        • #5
          Re: Thema's voor de maand Dec 09

          Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
          Wat moet ik mij voorstellen met een zwart-wit kleurenfoto?
          Even de openingspost goed lezen.
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: Thema's voor de maand Dec 09

            Lees niet graag, zeker niet teveel

            Comment


            • #7
              Re: Thema's voor de maand Dec 09

              Ik typ niet graag tekst welke niet wordt gelezen.
              Spookys Fotoweb
              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

              Comment


              • #8
                Re: Thema's voor de maand Dec 09

                Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
                Ik typ niet graag tekst welke niet wordt gelezen.
                al goed dat we allemaal graag foto's trekken
                To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Thema's voor de maand Dec 09

                  thema's voor de maand November

                  Comment


                  • #10
                    Re: Thema's voor de maand Dec 09

                    micka

                    thema's voor de maand November
                    Moet natuur lijk voor de maand december zijn
                    Spookys Fotoweb
                    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                    Comment


                    • #11
                      Re: Thema's voor de maand Dec 09

                      Wat wordt er eigenlijk bedoeld met "oog voor detail". Moet men dan een groter geheel in beeld brengen waarin een detail verwerkt is (vb met een kleine DOF), gaat het over bv fijne gedetailleerde structuren of zo die men in beeld moet brengen, of wordt moet er gefocust worden op een detail van iets. (ik denk dan direct aan macro's).
                      Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Thema's voor de maand Dec 09

                        Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                        Wat wordt er eigenlijk bedoeld met "oog voor detail". Moet men dan een groter geheel in beeld brengen waarin een detail verwerkt is (vb met een kleine DOF), gaat het over bv fijne gedetailleerde structuren of zo die men in beeld moet brengen, of wordt moet er gefocust worden op een detail van iets. (ik denk dan direct aan macro's).
                        aan u denk de interpretatie ervan.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Thema's voor de maand Dec 09

                          Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                          Wat wordt er eigenlijk bedoeld met "oog voor detail". Moet men dan een groter geheel in beeld brengen waarin een detail verwerkt is (vb met een kleine DOF), gaat het over bv fijne gedetailleerde structuren of zo die men in beeld moet brengen, of wordt moet er gefocust worden op een detail van iets. (ik denk dan direct aan macro's).
                          Er is in het verleden reeds een opdracht "detail" geweest, waar elk van uw voorstellen eigenlijk aan beantwoordt. In dit geval staat er echter "oog voor detail", wat m.i. komt van de uitdrukking "oog voor detail hebben" en dat komt dus eerder overeen met een onderwerp waarbij een persoon iets doet (of gedaan heeft) met veel zorg voor afwerking tot in de puntjes. Ik maak mij echter geen illusies: het merendeel der inzendingen zal waarschijnlijk gewoon "iets" met detail te maken hebben want men heeft op deze challenge weinig zin in discussies over "voldoet dit aan de opdracht" en pas als men bij een inzending helemaal geen verband kan zien met de opdracht is er ook een vertaling daarvan in de score te zien. Vind ik persoonlijk een beetje jammer maar er zijn daarover al genoeg discussies geweest en de "ruime" interpretatie van de opdracht lijkt toch meest aanhangers te hebben.
                          Als er wind is, droogt de was.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Thema's voor de maand Dec 09

                            ik denk dat de uitdaging voor zwart-wit kleuren foto groter is dan voor "oog voor detail"
                            maak maar eens een wit-zwart foto zonder deze om te zetten naar wit-zwart
                            om de kleur dan mooi in balans te houden
                            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Thema's voor de maand Dec 09

                              Ach, onzin. Wedden dat er iemand zo "creatief" () is om dan af te komen met een schaakbord? Zoiets wordt hier gewaardeerd, zie je.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 17.6.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                              Comment

                              Working...
                              X