Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een uit de hand gelopen Challenge beoordeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Een uit de hand gelopen Challenge beoordeling

    Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
    5 aan elke kant is misschien wat veel, maar de uitersten weglaten is zeker geen slechte optie.
    en als ik nu iedereen het zelfde getal geef welke laten ze dan weg
    die bij de foto's die volgen het gemiddelde dan op de eerste vijf plaatsen staan en de laatste vijf
    vind dit dan ook niet zo een goed idee hoor
    vond het beoordelen van de challenge oktober al moeilijk
    waren er nog veel die het in de close up hadden gezocht
    had hier gehoopt op meer landschapsfoto's
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

    Comment


    • #47
      Re: Een uit de hand gelopen Challenge beoordeling

      Nee nee, er wordt per foto gekeken naar de gegeven punten en daar de uitersten weggelaten, niet per stemmer.
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #48
        Re: Een uit de hand gelopen Challenge beoordeling

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Hier wil ik Spooky's gedachte eens horen, maar ik geloof het niet. Spooky zal wel elke foto valideren (wat voor een stuk een technische zaak is), of ie daarbij echt oordeelt of een foto beantwoordt aan het opgelegde thema, dat geloof ik niet.
        ben hier toch wel zeker van dat spooky dit doet hoor al is het niet altijd even makkelijk om te oordelen of het geen studio fotografie is zoals de afgelopen challenge bij sommige had ik ook mijn twijfels
        dan is het gewoon geloven wat ze ons zeggen zeker
        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

        Comment


        • #49
          Re: Een uit de hand gelopen Challenge beoordeling

          Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
          Nee nee, er wordt per foto gekeken naar de gegeven punten en daar de uitersten weggelaten, niet per stemmer.
          a oké dat lijkt er meer op
          dan denk ik dat dit nog niet zo slecht is
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

          Comment


          • #50
            Re: Een uit de hand gelopen Challenge beoordeling

            heb het even druk met het valideren van de inzendingen. Maar ik beloof in de loop van deze dagen als het hier wat rustiger is op bepaalde gedachtenwisselingen mijn respons hierop te geven.

            Tot later.
            Spookys Fotoweb
            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

            Comment


            • #51
              Re: Een uit de hand gelopen Challenge beoordeling

              Zoals beloofd even mijn antwoord over heel wat aspecten die hier in dit topic aan bod kwamen.

              Ik zal uiteraard niet alle gedachtewisselingen gaan analyseren en weerleggen. Dit zou te omslachtig worden. Daarbij bijna alle aspecten en zelf heel wat voorstellen welke hier werden aangehaald aangaande het punten systeem, het geven van commentaren en beoordelingen, de anonimiteit, wel of niet EXIF werden door de kleine Challenge werkgroep bestaande uit, GALLOSH, Tigo, LesC en ik zelf uitvoerig besproken en uitgewerkt. Zelfs mocht ik van filipo’s weinige vrije tijd gebruik maken, om raadgevend suggesties en voorstellen op de ideeën van de Challenge werkgroep te vragen. Filipo stuurde ons meestal in de goede richting.

              Uiteraard willen wij als Challenge werkgroep niet pretenderen dat wij de waarheid in pacht hebben. We hopen op het eind van dit jaar onze uitgewerkte voorstellen en aanpassingen aan het Challenge Reglement voor te kunnen leggen aan de RVB. Het komt de RVB toe om te beslissen of onze voorstellen kunnen aanvaard worden en/of ze technisch in de praktijk kunnen worden omgezet.

              Terugkerend op enkele voorstellen die hier werden aangehaald kan ik alleen maar beamen dat de digitale evolutie ons noodzaakt om met de reglementering mee te evolueren naar een toestand waar de meerderheid zich in kan vinden. Dat een reglement nooit volledig en voor iedereen perfect kan zijn moeten we ook voor ogen durven te houden.

              Ik ga er steeds van uit dat in feite iedereen steeds een beetje gelijk heeft. Dat het noodzakelijk is, dat de voorschriften de leidraad moeten zijn regels in goede en gelijkgestemde banen te sturen. Zo beperkt men het ongenoegen van heel wat deelnemers.

              Wat het huidig punten systeem betreft (buiten de vervelende onrechtmatige eentjes en tienen) kan ik alleen maar beamen dat ik persoonlijk mij meestal in grote lijnen kan vinden in de einduitslag van de Challenge. Dit is naar mijn gevoel een beetje logisch gezien, de vele en in grote getale gegeven ratings waardoor de inpakt van extreme puntengevers minimaal blijft. Doch moet het mogelijk zijn, dat een meer doorgedreven puntensysteem in staat moet zijn om de misleidende en beïnvloedende puntengevers in hun kwalijke bedoelingen te beperken.

              Citaat planet 13 en repliek LesC

              Citaat:
              Oorspronkelijk geplaatst door Planet13
              Uiteraard hou ik wel rekening met het thema ... maar dat doet de moderator eigenlijk al

              Hier wil ik Spooky's gedachte eens horen, maar ik geloof het niet. Spooky zal wel elke foto valideren (wat voor een stuk een technische zaak is), of ie daarbij echt oordeelt of een foto beantwoordt aan het opgelegde thema, dat geloof ik niet.
              Inderdaad bij het valideren gaat hoofdzakelijk mijn aandacht naar de technische zaak. Wat niet belet dat ik ook naga of een onderwerp binnen de lijn van de opdracht valt. Zonder daarom eng en strikt beperkend te willen zijn. Van zodra enige lijn in de richting van de opdracht te vinden is moet ik naar mijn gevoel de inzender volgen. Tenslotte zal de eindbeoordeling al dan niet gestaafd met de aanvullende commentaren in de Challenge de foto welke te ver afwijkt van het opgelege thema automatisch hierop afgestraft worden. Denk maar niet dat ik nooit een foto weiger, zo heb ik op dit ogenblik dat ik dit hier schrijf voor deze Challenge 6 foto’s kunnen valideren die voldoen aan de voorschriften, maar moest er reeds 10 weigeren omdat ze op één of meerdere vlakken niet voldeden aan de voorschriften.

              Citaat planet13 en repliek filipo

              Citaat:
              Oorspronkelijk geplaatst door Planet13
              De oktober-challenge was duidelijk bedoelt om de mensen buiten te krijgen. Gewoon even tussen de lijnen lezen en dat wordt (zeer) duidelijk . Toch blijven er enorm veel "studio"opnamen tussen zitten ...

              Ik vond het eigenlijk enorm goed meevallen. Hangt er wel vanaf wat je onder "studio opname" verstaat... veel binnenopnames zaten er toch niet tussen ?
              Inderdaad lag het voor de Challenge Okt 09 in mijn bedoeling eens het onderwerp zoveel mogelijk buiten de studio te laten plaats grijpen. Doch wie tussen de regels van het topic Thema's voor de maand Okt 09” permalink13 las kon uitmaken dat een mini of studiowerk niet helemaal uitgesloten was zie mijn citaat hieronder:

              Ik citeer een mezelf

              lilybie jij hebt het blijkbaar door dat ik ditmaal probeer de Challengers naar buiten te lokken, om ze ditmaal even van hun ministudio weg te halen. Al is het niet ondenkbaar dat er hier fervente studio fotograven zijn die erin zullen slagen om foto's te brengen, genomen in een studio (mini of niet) en die toch beantwoorden aan het opgelegde thema.
              Waarmee het duidelijk is dat de Challenge voor mij zoveel mogelijk toegankelijk moet blijven voor alle categorieën van fotografie. Soms was het niet altijd duidelijk of bepaalde foto’s dienden te worden geplaatst onder studiowerk. Bij twijfel stelde ik de inzender de vraag naar meer uitleg. Blijft mijn twijfel dan krijgt de inzender het voordeel van de twijfel.


              Gelieve mijn relaas nu niet te gaan beschouwen als zijnde de waarheid maar eerder hoe ik het evalueren van de inzendingen zie.


              Van bekvechten wordt ik O zo moe, dat ik er niet kan van slapen!
              Spookys Fotoweb
              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

              Comment


              • #52
                Re: Een uit de hand gelopen Challenge beoordeling

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Hier wil ik Spooky's gedachte eens horen, maar ik geloof het niet. Spooky zal wel elke foto valideren (wat voor een stuk een technische zaak is), of ie daarbij echt oordeelt of een foto beantwoordt aan het opgelegde thema, dat geloof ik niet.
                Ik kan je zeggen dat die dat wel doet Les. Zo heb ik al een weigering voor een inzending gehad waar "voldoet niet aan thema" als reden bijstond.
                Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.

                Comment

                Working...
                X