Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thema's voor de maand Jul 09

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Thema's voor de maand Jul 09

Het inzenden van foto’s voor deelname Challenge Jun 09 wordt bij deze als afgesloten verklaard.

Uit volgende 5 onderwerpen kan het thema voor de Jul Challenge 2009 gekozen worden.

- Creatief met voeding
    - Het menselijk lichaam
    - Molens in het landschap
    - Silhouetten
    - Zomerse nachten

Tot eind Jun 09 kan men naar hartenlust zowel punten als commentaren geven op de ingezonden Challenge foto's Jun 09.
    66
    Creatief met voeding
    0%
    24
    Het menselijk lichaam
    0%
    4
    Molens in het landschap
    0%
    6
    Silhouet(ten)
    0%
    25
    Zomerse nachten
    0%
    7

The poll is expired.

Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Re: Thema's voor de maand Jul 09

Blijkbaar is het dus Silhouet(ten) geworden.

Ik had verwacht dat deze poll nog zou lopen tot het einde van de 30ste. Maar de 30ste is nog maar net begonnen en het is al gedaan.

Ik zal eerlijk zijn, ik heb op creatief met voeding gestemd.
    Daar had ik ook al een goed idee voor.

Voor deze moet ik nog even nadenken hoor. Kwestie van iets origineels te hebben
    ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Oef... gelukkig geen "creatief met voedsel". Dat had namelijk weer een meerderheid aan opgezette, (mini)studiofoto's opgeleverd. Na een maand van knutselwerk met moeren en bouten, toch iets anders nu.

Bovendien: heeft uw moeder u niet geleerd niet met voedsel te spelen?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Oef... gelukkig geen "creatief met voedsel". Dat had namelijk weer een meerderheid aan opgezette, (mini)studiofoto's opgeleverd. Na een maand van knutselwerk met moeren en bouten, toch iets anders nu.

Bovendien: heeft uw moeder u niet geleerd niet met voedsel te spelen?
        volledig akkoord, straks wint de beste knutselaar ipv de beste fotograaf in de challenge

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Greyhorse Bekijk bericht
          volledig akkoord, straks wint de beste knutselaar ipv de beste fotograaf in de challenge
          Ik dacht eerder de beste kok
          Ik knutsel graag voor mijn foto's. De een vind zijn inspiratie bij het "zien" van een bestaand onderwerp en weet dat mooi vast te leggen. Een ander (zoals ik met nog maar weinig ervaring in fotografie), ziet een onderwerp in zijn gedachten en wilt het beeld uit zijn gedachten zo op de foto krijgen. Voor mij is dit enorm leerzaam want het is niet altijd zo gemakkelijk. Ik denk dat beiden een kans moeten krijgen.
          Maar als je van het knutselwerk geen goeie foto kan maken dan geloof ik niet dat je de chalenge kan winnen.
          Nu nog rap een silouetje in elkaar knutselen
          Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Ik ben eerlijk gezegd ook blij dat het niet het thema met voeding is geworden. Ik vrees dat we dan weer overspoeld zouden zijn met opgestelde gezichtjes en vormpjes van groenten en fruit of dergelijke. Of beter nog misvormde groenten en fruit die één of andere vorm aannemen. Ik denk dat de opdracht nu wel iets moeilijker is maar dat men wel heel creatief uit de hoek kan komen.

Grtz Tigo
            To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
            Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

Comment

Grr, ik had beter op het begin gewacht met stemmen. Want ik twijfelde tussen het menselijk lichaam en creatief met voeding... Want mijn papa heeft een industriële bakkerij, en ik moet deze week toevallig foto's trekken
              (en voor het menselijk lichaam had ik anders iets met voetreflexologie gedaan, m'n mama doet dat )
              Facebook
              Flickr
              500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                Ik dacht eerder de beste kok
                Ik knutsel graag voor mijn foto's. De een vind zijn inspiratie bij het "zien" van een bestaand onderwerp en weet dat mooi vast te leggen. Een ander (zoals ik met nog maar weinig ervaring in fotografie), ziet een onderwerp in zijn gedachten en wilt het beeld uit zijn gedachten zo op de foto krijgen. Voor mij is dit enorm leerzaam want het is niet altijd zo gemakkelijk. Ik denk dat beiden een kans moeten krijgen.
                Maar als je van het knutselwerk geen goeie foto kan maken dan geloof ik niet dat je de chalenge kan winnen.
                Nu nog rap een silouetje in elkaar knutselen
                Nja, ik had ook al een mooi idee voor voedsel. 'k ga lekker nie verklappen wat het was, mss kan het nog dienen voor later... Of ik werk hem toch uit en presenteer hem hier wel eens...
                Een silhouet is idd wel wat moeilijker... Ik denk wel dat het weer een studio opname zal worden, want ik vind het gewoon super leuk om een idee eerst in mijn verstand vorm te geven, en dan een mogelijkheid te vinden om dat op foto vast te leggen... Dat is voor mij een extra uitdaging bovenop het vinden van een passend thema. Al mijn deelnames zijn tot nog toe studio-opnames. Tenzij ik eerder een mooi silhouet tegen kom op mijn pad, dat ik opmerk en waar de mogelijk bestaat om het vast te leggen...

ik kijk al uit naar jullie foto's en pijnig mijn hersenen voor de mijne...
                mvg
                Brecht
                Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Surione Bekijk bericht
                  Grr, ik had beter op het begin gewacht met stemmen. Want ik twijfelde tussen het menselijk lichaam en creatief met voeding...
                  Als je die twee nu s combineert tot 'creatief met het menselijk lichaam' om tot een mooi silhouet te komen?
                  "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

jaja, met dees verwacht ik toch veel studiofotookes.

moeilijk is't volgens mij niet maar wel een leuke
                    nikon stuff

Comment

ik denk dat er weer een heleboel pareltjes gaan tevoorschijn komen deze maand...weet niet of ik mij daaraan ga wagen...amai creatief met voedsel had ik al iets in gedachten, maar shilouetten...niet makkelijk om origineel uit de hoek te komen (voor mij toch niet :-)))

Comment

Laat ik even duidelijk wezen
                        1. Ik wil geen kritiek uiten
                        2. Ik wil geen discussie starten

Ik hoop echt dat mijn vraag goed overkomt, ik wil niet de aanstoker zijn van een discussie, daar heb ik me altijd ver van gehouden en dat wil ik zo houden.
                        Een duidelijke definitie is voldoende

Ik dacht immers dat ik duidelijk wist wat een silhouet is.
                        Echter, als ik kijk naar de ingediende foto's, dan zie ik er meerdere tussen die
                        niet in die definitie van silhouet passen. Dat zijn in mijn ogen gewoon foto's van onderwerpen en geen silhouetten.

Nu staan ze er wel in en dat wil zeggen dat ze voor de mod voldoen aan de opdracht.
                        Dan is dat voor mij ook zo.

Maar kan iemand me een duidelijke omschrijving geven van wat een silhouet in deze challenge moet/mag zijn?

Ik geef voor de gemakkelijkheid ook even mee wat ik dacht dat het was:
                        Een foto waar je de omtrek van een onderwerp/persoon ziet.
                        Dit impliceert dan voor mij dat je geen detail ziet van het onderwerp zelf, alleen de omtrek.

Spreken we nog van een silhouet als je de details van het onderwerp ziet?

Thanx,
                        Peeke
                        ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Wikipedia zegt:

Een silhouet is een schaduwbeeld, zodanig dat de persoon of het voorwerp te herkennen valt.

Spreken we nog van een silhouet als je de details van het onderwerp ziet?
                          Nee dus, maar 't is niet echt aan Mod. om dit tot in de kleinste détails te gaan controleren (= onbegonnen werk + oeverloze discussies). 't Is aan ons om hiermee rekening te houden als we de inzendingen beoordelen en punten geven
                          The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Oef, Ik dacht al dat ik de enige ging zijn waarvan de definitie silhouet anders was dan heel wat foto's die reeds verschenen zijn. In feite is't heel gemakkelijk....tot je een "goeie" silhouetfoto wilt maken. Maar we hebben nog tijd.
                            Verder sluit ik me aan bij tbilly dat het niet de taak is van de moderator om te gaan muggeziften over hoeveel detail er zichbaar mag zijn.
                            Last edited by Erven; 7 juli 2009, 22:43.
                            Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
                              Wikipedia zegt:

Een silhouet is een schaduwbeeld, zodanig dat de persoon of het voorwerp te herkennen valt.

Nee dus, maar 't is niet echt aan Mod. om dit tot in de kleinste détails te gaan controleren (= onbegonnen werk + oeverloze discussies). 't Is aan ons om hiermee rekening te houden als we de inzendingen beoordelen en punten geven
                              idd bij sommigen kan je moeilijk wan een silhouet spreken! en worden dus ook evenwaardig beoordeeld

staan wel al een paar leuke in, maar 't is nog zo vroeg.
                              nikon stuff

Comment

Working...
                              X