Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thema's voor de maand Apr 09

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Thema's voor de maand Apr 09

    Was ik toch helemaal vergeten te stemmen Gelukkig nog op tijd gezien.

    Comment


    • #17
      Re: Thema's voor de maand Apr 09

      Oorspronkelijk geplaatst door spooky
      [*]Het begin Fotografeer iets dat in relatie staat of een creatie is van iets dat ontstaat.
      Gezien 'Het Begin' het lijkt te zullen halen bestudeerde ik de toelichting. Er lijkt te staan :


      Fotografeer iets dat
      • ofwel in relatie staat tot iets dat ontstaat
      • ofwel een creatie is van iets dat ontstaat


      Bij het eerste kan ik me iets voorstellen, maar het tweede, namelijk "een creatie van iets dat ontstaat", is een probleem: iets dat ontstaat kan moeilijk zelf al creatief zijn. Ik veronderstel dus dat er hier onbedoeld een pleonasme gebruikt is en dat eigenlijk gewoon bedoeld wordt "iets dat ontstaat" of "een creatie". De toelichting lees ik dan als "Fotografeer een creatie (iets dat ontstaat dus) of iets dat daar verband mee houdt."

      Versta ik het zo goed, spooky?
      Als er wind is, droogt de was.

      Comment


      • #18
        Re: Thema's voor de maand Apr 09

        @ LucasBols,

        Tja ik ben geen taalkundige en U zou wel eens gelijk kunnen hebben, m.a.w. U begrijpt het taalkundig waarschijnlijk wel goed.

        Alhoewel als U mijn zoon zou kennen, die beeldend kunstenaar is, zou het best mogelijk kunnen zijn dat U de tekst "ofwel een creatie is van iets dat ontstaat" in die context zou begrijpen. Hij heeft meer onafgewerkte creaties van ideeën die het begin waren van een idee dan afgewerkte producten die het einde zijn van een uitgewerkt project.
        Spookys Fotoweb
        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

        Comment


        • #19
          Re: Thema's voor de maand Apr 09

          Da's een zin die ik een aantal keer moet herlezen eer ik 'm begrijp, maar ik heb ook zo'n zoon, denk ik!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

          Comment


          • #20
            Re: Thema's voor de maand Apr 09

            is normaal LesC dat je mijn zinsbouw soms niet begrijpt. Ik denk vaak sneller dan dat ik mijn zin kan afmaken.
            Spookys Fotoweb
            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

            Comment


            • #21
              Re: Thema's voor de maand Apr 09

              Ik denk vaak sneller dan dat ik mijn zin kan afmaken
              beter zo dan vice versa
              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

              Comment


              • #22
                Re: Thema's voor de maand Apr 09

                ik heb eigelijk een vraagje ; is 't de bedoeling dat je àlle 5 thema's in één foto bewerkt,
                of mag je er 1 -of meer- uit kiezen en dan je foto maken?

                Comment


                • #23
                  Re: Thema's voor de maand Apr 09

                  Neen hoor Annelien.

                  Het volstaat om enkel het gekozen thema te behandelen.

                  Het thema voor deze maand is "Het begin".

                  Als U echter een mogelijkheid zie om meerder thema's van de april enquête in één foto te verwerken dan is dat uiteraard ook toegelaten.

                  Maar ik denk dat het thema “Het begin” op zich al voldoende moeilijk is om een goede foto te brengen.

                  Annelien ik kijk met heel veel nieuwsgierigheid uit naar je inzending.

                  Ik wens je alvast veel succes.
                  Spookys Fotoweb
                  BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                  Comment


                  • #24
                    Re: Thema's voor de maand Apr 09

                    Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
                    Annelien ik kijk met heel veel nieuwsgierigheid uit naar je inzending.
                    ik ben er ook zeer benieuwd naar heb sinds gisteren een camera & ga me meteen aan zoiets wagen , must be crazy

                    Comment


                    • #25
                      Re: Thema's voor de maand Apr 09

                      Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
                      Annelien ik kijk met heel veel nieuwsgierigheid uit naar je inzending.
                      tja......jij kan dat zien hè.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #26
                        Re: Thema's voor de maand Apr 09

                        Oorspronkelijk geplaatst door Annelien Bekijk bericht
                        ik ben er ook zeer benieuwd naar heb sinds gisteren een camera & ga me meteen aan zoiets wagen , must be crazy
                        veel succes met je nieuwe kamera en succes met je geplande deelname aan de challenge

                        het is de ideale leerschool maar je moet wel tegen kritiek kunnen in begin
                        heb door de challenge ook zeer veel geleerd
                        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Thema's voor de maand Apr 09

                          Hoi,

                          Zeker meedoen, en we zijn allen benieuwd naar je inzending. 'T is niet gemakkelijk, maar je kan er zeer veel mee leren!

                          grz
                          (btw, 'k ben ook nog op zoek naar een origineel idee hoor)
                          Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Thema's voor de maand Apr 09

                            Oorspronkelijk geplaatst door Annelien Bekijk bericht
                            ik ben er ook zeer benieuwd naar heb sinds gisteren een camera & ga me meteen aan zoiets wagen , must be crazy
                            ah zot zijn doet geen zeer!! gaan met die banaan je leert er zeer veel bij
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #29
                              Re: Thema's voor de maand Apr 09

                              Oorspronkelijk geplaatst door spooky

                              Dit maal geef ik 5 onderwerpen voor de Challenge Apr 09 met enige toelichting zonder daarom te strikt beperkend te willen zijn.
                              • Het begin Fotografeer iets dat in relatie staat of een creatie is van iets dat ontstaat.

                              • Leven ...
                              Als ik naar inzendingen tot nu toe kijk lijken er een aantal helemaal geen rekening te houden met de opdracht "in relatie staan tot iets dat ontstaat".
                              Misschien wordt het "niet te strikt beperkend willen zijn" zeer ruim opgevat, maar persoonlijk heb ik bij deze opdracht toch moeite om "iets te zien ontstaan" als men het begin van een ketting, het begin van een woldraad of het begin van een rit in pretparktattractie vastlegt.
                              Ik weet niet of er bij het valideren van de foto gekeken wordt naar de invulling van de opdracht of dat men het gewoon aan de puntengevers/commentators overlaat om daar op te reageren, maar in acht genomen dat deze inzenders zich toch enige moeite gegeven hebben om tot hun resultaat te komen lijkt het mij beter dat er iets zou gebeuren dat "beter voorkomen dan genezen" impliceert (al weet ik niet direct wat daarbij haalbaar is en/of reeds gepland is met de nieuwe software-versie + waarschijnlijk bijhorend nieuw reglement).
                              Als er wind is, droogt de was.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Thema's voor de maand Apr 09

                                Met of zonder nieuwe software/nieuwe reglement (en geloof me: de werkgroep is nog lang niet klaar!), zal interpretatie van het thema het moeilijkste blijven, niet alleen voor de deelnemers, maar voor de Challenge-moderator (Spooky), die doorgaans zeer welwillend is. Ik vrees dat we het vaak aan de beoordelers zullen moeten overlaten of een foto voldoet of niet, en het beoordelen gebeurt best (enfin, ik doe het zo) op basis van verschillende criteria. Zo kan een foto technisch zeer sterk zijn, maar weinig origineel, of volledig aan het thema beantwoorden, maar b.v. slecht gekadreerd... En op basis van die verschillende criteria geef je dan punten...
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                                Comment

                                Working...
                                X