Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thema's voor de maand Apr 09

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Thema's voor de maand Apr 09

    Het inzenden van foto’s voor deelname Challenge Mar 09 wordt bij deze als afgesloten verklaard.

    De vorige Challenge werden 5 thema’s zonder enige beperking opgegeven waar men door middel van keuze zijn voorkeur kon laten gelden.



    Dit maal geef ik 5 onderwerpen voor de Challenge Apr 09 met enige toelichting zonder daarom te strikt beperkend te willen zijn.
    • Het begin Fotografeer iets dat in relatie staat of een creatie is van iets dat ontstaat.

    • Leven Maak een foto van iets dat leeft.

    • Geluk Probeer een foto te maken dat geluk uitstraalt.

    • Transparant Maak een foto waarin een doorzichtig voorwerp zich bevindt tussen een object, voorwerp of individu en de lens van Uw fototoestel

    • Verpersoonlijking Breng een foto van een niet levend voorwerp waar met enige fantasie in het gefotografeerd niet levend wezen een levend wezen kan in gaan herkennen.
    Tot eind Mar 09 kan men naar hartenlust zowel punten als commentaren geven op de ingezonden Challenge foto's Mar 09.
    86
    Het Begin
    0%
    36
    Leven
    0%
    5
    Geluk
    0%
    14
    Transparant
    0%
    20
    Verpersoonlijking
    0%
    11

    The poll is expired.

    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Thema's voor de maand Apr 09

    Sta mij toe om te zeggen... HOLY CRAP
    Nu heb ik veel fantasie en inlevingsvermogen en kan mij bij bijna alles onmiddellijk een plan, een voorwerp of een idee voorstellen, maar nu moet ik toch even slikken bij sommige onderwerpen
    Tijd om met mijzelf te brainstormen.

    Comment


    • #3
      Re: Thema's voor de maand Apr 09

      Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
      Sta mij toe om te zeggen... HOLY CRAP
      Nu heb ik veel fantasie en inlevingsvermogen en kan mij bij bijna alles onmiddellijk een plan, een voorwerp of een idee voorstellen, maar nu moet ik toch even slikken bij sommige onderwerpen
      Tijd om met mijzelf te brainstormen.
      Jouw Engels versta ik perfect!
      Volmondig met je eens, maar vooraleer ik ga hersenstormen, ga ik even de kat uit de boom kijken en zien welke richting ie uitgaat. Kan me bij bepaalde onderwerpen toch direct iets voorstellen (1, 2 en 3 tegelijk zijn mogelijk met die buik van mijn schoondochter , waarmee ik meteen een kans prijs geef)
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

      Comment


      • #4
        Re: Thema's voor de maand Apr 09

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Kan me bij bepaalde onderwerpen toch direct iets voorstellen (1, 2 en 3 tegelijk zijn mogelijk met die buik van mijn schoondochter , waarmee ik meteen een kans prijs geef)
        Oh oh, bij mij op werk lopen er zo 3 collega's rond in verschillende "stadia"

        Comment


        • #5
          Re: Thema's voor de maand Apr 09

          En zet nog een sterke lamp achter die buik, en misschien heb je thema #4 (transparant) ook mee !
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

          Comment


          • #6
            Re: Thema's voor de maand Apr 09


            Ge moet nu wel niet al uw ideeën gaan weggeven!

            Comment


            • #7
              Re: Thema's voor de maand Apr 09

              sannepoes dat eerste is toch niet moeilijk voor ons...
              gooi wat kosteloos materiaal samen en voila...er onstaat iets
              laat die gastjes maar experimenteren
              groejtes aline
              groetjes aline

              Comment


              • #8
                Re: Thema's voor de maand Apr 09

                hihi de eerste drie krijg ik zeker ingevuld,
                den transparant zal ook wel lukken,
                de laatste, hmmm das een ander paar mouwen
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Thema's voor de maand Apr 09

                  yep hier moet je diep gaan nadenken
                  al bij al denk ik dat drie "geluk" en vijf "verpersoonlijking" nog het moeilijkste zijn de rest valt nog mee
                  Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                  Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Thema's voor de maand Apr 09

                    Moet toegeven,

                    Drie keer het lijstje van onder naar boven gelezen en toch ...
                    lastige keuze deze keer, mag van mij best allemaal
                    Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

                    Comment


                    • #11
                      Re: Thema's voor de maand Apr 09

                      Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
                      sannepoes dat eerste is toch niet moeilijk voor ons...
                      gooi wat kosteloos materiaal samen en voila...er onstaat iets
                      laat die gastjes maar experimenteren
                      groejtes aline
                      oh oh oh! Er begint wat the kronkelen in de grijze massa

                      Comment


                      • #12
                        Re: Thema's voor de maand Apr 09

                        Ja lap, 'k heb zo hard mijn tanden stuk gebeten op de thema's dat er net een vulling uitgevallen is

                        Comment


                        • #13
                          Re: Thema's voor de maand Apr 09

                          Een voorbeeld van het begin van het leven komt in mijn gedacht.
                          Wat een geluk, het is een héél transparant gedacht en komt zeker ten goede aan mijn verpersoonlijking . . . nu nog een foto . . .
                          Grts Maddy
                          zero

                          Comment


                          • #14
                            Re: Thema's voor de maand Apr 09

                            Eigenlijk zou er een verbod moeten komen om over een nieuw thema iets te posten.
                            Er worden al vooraf gedachten gegeven over wat mogelijk zou zijn en als er daarna iemand met zoiets afkomt in de challenge krijgt die steevast de opmerking "dit was mijn idee", "had ik het niet gedacht" of "niet echt origineel meer".
                            Als je wil meedoen met de challenge, stuur dan uw foto binnen maar laat anderen de kans hun idee uit te werken.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Thema's voor de maand Apr 09

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Eigenlijk zou er een verbod moeten komen om over een nieuw thema iets te posten.
                              Er worden al vooraf gedachten gegeven over wat mogelijk zou zijn en als er daarna iemand met zoiets afkomt in de challenge krijgt die steevast de opmerking "dit was mijn idee", "had ik het niet gedacht" of "niet echt origineel meer".
                              Als je wil meedoen met de challenge, stuur dan uw foto binnen maar laat anderen de kans hun idee uit te werken.
                              Graag enkele voorbeelden hiervan.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                              Comment

                              Working...
                              X