Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Originaliteit! Zoek het op in het woordenboek!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Kijk eens naar het aantal waarderingen en dat aantal kan bij later geposte foto's best wel hoger uitkomen.


    jacques.

    Comment


    • #47
      Jochen (en anderen)...

      Ik heb eens naar de site dpchallenge gekeken en moet zeggen die zit wel knap in elkaar, om nu direct het hele concept hier om te slaan dat is wat anders.

      Ik begrijp dat er mensen zoals Stef of Jacques anders zien dan ik dat doe en wat dat betreft zal de crew alles wel wat beter vastleggen.

      Misschien moeten we de challenge opsplitsen in twee delen: één met een uitdaging waarbij je een nieuwe foto moet maken. En een ander deel dat we dan Your Best kunnen noemen.

      Enfin ik ga eens nadenken en voorstellen formuleren aan de crew, andere forumleden kunnen misschien hetzelfde doen in dit forum. Hou er wel rekening mee dat ik niet op een maand tijd iets nieuw kan in elkaar knutselen (misschien is dit ook niet nodig). Tenzij we natuurlijk de foto's beginnen verkopen , dan wil ik mits een percentje full time Challenge ontwikkelaar worden .
      Christian D.

      Comment


      • #48
        Waarom het niet houden zoals het is. Nergens staat er toch dat de foto deze maand moet genomen worden. Het is gewoon een idee dat 1 maand een onderwerp vastlegd en dan zend je maar een foto in die jij denkt die de moeite is. Wat is dan het probleem of die vandaag of vorig jaar genomen is?

        Jochen zegt dat het niet echt origineel is, maar als je nu op een gegeven moment een gegeven beeld ziet en je legt dat vast en je merkt dat het mooi is en later pas komt zo een onderwerp in de challenge dan is het toch goed om die in te zenden?

        Er wordt ook gezegd dat er niet echt originele bijzitten, die zomaar genomen zijn, niet voor de challenge. Ligt dat niet gewoon aan de keuze van de zender? Als iemand die niet goed vind, niet "passend" voor de challenge, kan het niet zijn dat de zender dan gewoon een verkeerde foto heeft gekozen voor in te zenden, of dat hij/zij dacht dat het wel een goede foto zou zijn? Is het niet een persoonlijke mening?
        http://www.yonaweb.be/passero
        Flickr Photostream

        Comment


        • #49
          Het staat misschien nergens beschreven, maar de intentie van de challenge was inderdaad (bij de oprichting ervan) dat de foto moest genomen worden in de maand van de challenge. In ieder geval, tegen de volgende challenge zal er meer duidelijkheid geschept worden; ofwel MOET de foto genomen worden in de maand van de challenge, ofwel NIET . Enige extra richtlijnen lijken noodzakelijk. Besef wel dat Rome ook niet op één dag werd gebouwd, zullen we maar zeggen

          Hou er aub rekening mee dat de BD crew met zeer veel verschillende zaken bezig is, en dat vrije tijd voor iedereen, ook voor de crew; zeer schaars is. Wij doen ons uiterste best om alles in kannen en kruiken te gieten, maar dat wisten jullie al zeker???
          --
          Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

          Comment


          • #50
            Ik denk dat er idd. een "behoefte" is naar duidelijkere "spelregels".

            Comment


            • #51
              Laat ons toch ophouden met heel de fun te verzieken...In plaats van blij te zijn met wat ons wordt aangereikt doen we niks anders meer dan kankeren. Moet héél leuk zijn voor de crew die in dit forum al hun energie en vrije tijd stoppen!

              Ter overdenking het volgende:
              "Dus u denkt dat u 'n mislukkeling bent? Nou dan heeft u waarschijnlijk gelijk. Maar wat geeft dat nou? In de eerste plaats moet u er, als u niet helemaal stapelgek bent, er langzamerhand wel achtergekomen zijn dat we onze triomfen even duur betalen als onze nederlagen. Ga voort met mislukken. Maar misluk met verstand, misluk met gratie, misluk met stijl. 'n Middelmatige mislukking is even ondraaglijk als 'n middelmatige sukses. Omhels de mislukking. Streef ernaar. Leer ervan te houden. Dat is wellicht de enige manier waarop iemand van ons ooit vrij kan zijn"
              (Tom Robbins)
              hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
              member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
              visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

              Comment


              • #52
                DE GROTE VAKANTIEFOTO WEDSTRIJD! WIN EEN REIS! (*)

                Voor wie enkel de ingezonden foto's wil bekijken, voor het wedstrijdalbum moet je HIER KLIKKEN.
                Er zijn al 132 inzendingen (laatste update 29 april)!


                En voor wie meer wil weten: hier staan de spelregels:


                WAT IS HET ONDERWERP?

                “Op reis”. Meer moet dat niet zijn. Laat je mooiste reisfoto zien. Panorama of gewoon, BW of kleur, kader of geen kader, met of zonder blote borsten, PS bewerking of geen PS bewerking, met of zonder verhaaltje erbij, een recente foto of eentje van 10 jaar geleden…alles is toegestaan! No limits! Verbaas ons! Verblijd ons! Ontroer ons! Wind ons op! Geef ons kippenvel! Duik nu in uw foto-archief en zoek die ultieme foto!


                WIE MAG DEELNEMEN?

                Ieder member van het BD forum. Dat betekent dus ook alle BD crew members! Dit is uniek in de geschiedenis van BD! Crewleden, ditmaal ontsnappen jullie niet! Gedaan met de hautaine blikken à la “wij kunnen en weten het véél beter”! Laat maar eens zien wat je kunt!


                WIE MAG NIET DEELNEMEN?

                -Personen die onrechtmatige oorlog van US tegen Irak goedkeuren. Hey, het is mijn wedstrijd, dus ik bepaal de regels.
                -Mijn gebuur. Hij moet maar niet zoveel plastiek verbranden in zijn tonneke achteraan in zijn tuin. De kl00tzak!


                HOE DEELNEMEN?

                Post je foto hier in deze thread, met of zonder direct link. Simpeler kan het niet! Ja, meerdere fotos per deelnemer mag ook!


                WIE DOET DE JURERING?

                Uit alle inzendingen zullen door mij en door GiantPat elk 5 foto's worden weerhouden. Uit deze 10 zullen onze respectievelijke vrouwtjes één winnaar kiezen. Indien zij niet tot een consensus kunnen komen wordt de beslissing genomen dmv. een moddergevecht. Neen, U mag daarbij niet aanwezig zijn, maar we beloven foto’s te nemen.


                WAAR ZIJN DE INZENDINGEN TE BEKIJKEN?

                Alle inzendingen zullen ook worden verzameld in dit fotoalbum. Het album zal op regelmatige basis worden bijgewerkt. Dus ook al wordt deze thread onoverzichtelijk, je kan alle foto’s steeds vinden in het bovenvermeld fotoalbum.


                TOT WANNEER LOOPT DE WEDSTRIJD?

                Uiterste datum van inzending is 30 april.


                WANNEER IS DE WINNAAR BEKEND?

                Op maandag 5 mei. De winnaar wordt bekend gemaakt in deze thread!


                HOE WORDT DE PRIJS OVERHANDIGD?

                De prijs wordt overhandigd aan de winnaar op de BD dag in Gent. Bij afwezigheid van de winnaar wordt hij overhandigd aan Jaja. Hopelijk krijg je hem én je prijs te zien op een volgende BD dag. Indien niet; tough luck! Het staat Jaja vrij de cheque zelf te gebruiken. Je moest maar sneller zijn!


                LET THE GAMES BEGIN!





                (*) “De kleine lettertjes”

                Win een reis… of toch alvast de eerste 25€! De hoofdprijs is namelijk een reischeque ter waarde van 25€, U aangeboden door touroperator “Evasion”. U dacht een volledige reis te winnen? Hey, als Uw reis maar 25€ kost is dat toch gelukt, of niet soms? Toch ontgoocheld? Wel, leer er mee te leven. Dit is de 21e eeuw. Niets is wat het lijkt. U mag al enorm tevreden zijn dat ik de cheque zelf niet kan gebruiken…

                De cheque is geldig bij reservatie van een hotelverblijf van minimum 2 nachten in een 2-persoonskamer, op alle arrangementen gebundeld in de brochure “Evasion Italië, klassieke collecte citytrips 2002-2003”. De cheque is geldig tot 31/10/2003, en dient te worden uitgegeven in het reisbureau “Maretours” (Kerkstraat 4, 9300 Aalst).

                De cheque wordt samen met de eerder genoemde brochure overhandigd aan de winnaar.

                wat een gezeik is me dat hier, je bent zelf een regelneef, jochen. we komen wel van de zelfde planeet hoor,

                groetjes van
                een oilsjterse voil jeannet

                Comment


                • #53
                  om te loten zing dak nen echten oiljsteneer ben: verboeden te zaugen, te kreften en te memmen:



                  ni beginnen zjieveren teigen moi hein, kammeroot

                  Comment


                  • #54
                    awel hustler, ik ontdekte nu pas deze ganse thread, en ik kan je alleen maar bijtreden.
                    Gewoon content zijn dat de kans hier geboden wordt om zelf creatief (proberen) te zijn, en niet zagen, ... soit, gij had het al gezegd.

                    embee ::: nikon stuff

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by the hustler
                      DE GROTE VAKANTIEFOTO WEDSTRIJD! WIN EEN REIS! (*)

                      Voor wie enkel de ingezonden foto's wil bekijken, voor het wedstrijdalbum moet je HIER KLIKKEN.
                      Er zijn al 132 inzendingen (laatste update 29 april)!


                      En voor wie meer wil weten: hier staan de spelregels:


                      WAT IS HET ONDERWERP?

                      “Op reis”. Meer moet dat niet zijn. Laat je mooiste reisfoto zien. Panorama of gewoon, BW of kleur, kader of geen kader, met of zonder blote borsten, PS bewerking of geen PS bewerking, met of zonder verhaaltje erbij, een recente foto of eentje van 10 jaar geleden…alles is toegestaan! No limits! Verbaas ons! Verblijd ons! Ontroer ons! Wind ons op! Geef ons kippenvel! Duik nu in uw foto-archief en zoek die ultieme foto!


                      WIE MAG DEELNEMEN?

                      Ieder member van het BD forum. Dat betekent dus ook alle BD crew members! Dit is uniek in de geschiedenis van BD! Crewleden, ditmaal ontsnappen jullie niet! Gedaan met de hautaine blikken à la “wij kunnen en weten het véél beter”! Laat maar eens zien wat je kunt!


                      WIE MAG NIET DEELNEMEN?

                      -Personen die onrechtmatige oorlog van US tegen Irak goedkeuren. Hey, het is mijn wedstrijd, dus ik bepaal de regels.
                      -Mijn gebuur. Hij moet maar niet zoveel plastiek verbranden in zijn tonneke achteraan in zijn tuin. De kl00tzak!


                      HOE DEELNEMEN?

                      Post je foto hier in deze thread, met of zonder direct link. Simpeler kan het niet! Ja, meerdere fotos per deelnemer mag ook!


                      WIE DOET DE JURERING?

                      Uit alle inzendingen zullen door mij en door GiantPat elk 5 foto's worden weerhouden. Uit deze 10 zullen onze respectievelijke vrouwtjes één winnaar kiezen. Indien zij niet tot een consensus kunnen komen wordt de beslissing genomen dmv. een moddergevecht. Neen, U mag daarbij niet aanwezig zijn, maar we beloven foto’s te nemen.


                      WAAR ZIJN DE INZENDINGEN TE BEKIJKEN?

                      Alle inzendingen zullen ook worden verzameld in dit fotoalbum. Het album zal op regelmatige basis worden bijgewerkt. Dus ook al wordt deze thread onoverzichtelijk, je kan alle foto’s steeds vinden in het bovenvermeld fotoalbum.


                      TOT WANNEER LOOPT DE WEDSTRIJD?

                      Uiterste datum van inzending is 30 april.


                      WANNEER IS DE WINNAAR BEKEND?

                      Op maandag 5 mei. De winnaar wordt bekend gemaakt in deze thread!


                      HOE WORDT DE PRIJS OVERHANDIGD?

                      De prijs wordt overhandigd aan de winnaar op de BD dag in Gent. Bij afwezigheid van de winnaar wordt hij overhandigd aan Jaja. Hopelijk krijg je hem én je prijs te zien op een volgende BD dag. Indien niet; tough luck! Het staat Jaja vrij de cheque zelf te gebruiken. Je moest maar sneller zijn!


                      LET THE GAMES BEGIN!





                      (*) “De kleine lettertjes”

                      Win een reis… of toch alvast de eerste 25€! De hoofdprijs is namelijk een reischeque ter waarde van 25€, U aangeboden door touroperator “Evasion”. U dacht een volledige reis te winnen? Hey, als Uw reis maar 25€ kost is dat toch gelukt, of niet soms? Toch ontgoocheld? Wel, leer er mee te leven. Dit is de 21e eeuw. Niets is wat het lijkt. U mag al enorm tevreden zijn dat ik de cheque zelf niet kan gebruiken…

                      De cheque is geldig bij reservatie van een hotelverblijf van minimum 2 nachten in een 2-persoonskamer, op alle arrangementen gebundeld in de brochure “Evasion Italië, klassieke collecte citytrips 2002-2003”. De cheque is geldig tot 31/10/2003, en dient te worden uitgegeven in het reisbureau “Maretours” (Kerkstraat 4, 9300 Aalst).

                      De cheque wordt samen met de eerder genoemde brochure overhandigd aan de winnaar.

                      wat een gezeik is me dat hier, je bent zelf een regelneef, jochen. we komen wel van de zelfde planeet hoor,

                      groetjes van
                      een oilsjterse voil jeannet

                      Grapjas!

                      Sebiet neemt iedereen die de bovenstaande regels leest het nog serieus op ook!

                      Vooral de regel:

                      "WIE MAG NIET DEELNEMEN?

                      -Personen die onrechtmatige oorlog van US tegen Irak goedkeuren. Hey, het is mijn wedstrijd, dus ik bepaal de regels."


                      Geef toe; was goed gevonden hee?
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by gerda
                        Laat ons toch ophouden met heel de fun te verzieken...In plaats van blij te zijn met wat ons wordt aangereikt doen we niks anders meer dan kankeren. Moet héél leuk zijn voor de crew die in dit forum al hun energie en vrije tijd stoppen!

                        Ter overdenking het volgende:
                        "Dus u denkt dat u 'n mislukkeling bent? Nou dan heeft u waarschijnlijk gelijk. Maar wat geeft dat nou? In de eerste plaats moet u er, als u niet helemaal stapelgek bent, er langzamerhand wel achtergekomen zijn dat we onze triomfen even duur betalen als onze nederlagen. Ga voort met mislukken. Maar misluk met verstand, misluk met gratie, misluk met stijl. 'n Middelmatige mislukking is even ondraaglijk als 'n middelmatige sukses. Omhels de mislukking. Streef ernaar. Leer ervan te houden. Dat is wellicht de enige manier waarop iemand van ons ooit vrij kan zijn"
                        (Tom Robbins)
                        Gerda meiske,

                        Ik kanker niet hee. De challenge is meestal OK. Maar mijn punt is; door de populariteit van BD en door het ontbreken van regels gaat de kwaliteit erop achteruit. "Wat ons wordt aangereikt" wordt nu net gebruikt óm de boel te verzieken, en om de fun eruit te halen.

                        Uit deze thread is al gebleken:
                        -Dat de oprichter van de wedstrijd ook vindt dat de kwaliteit erop achteruit gaat
                        -Dat de forum admin ook vindt dat het de bedoeling is dat je je foto neemt NADAT de nieuwe challenge is bekend gemaakt
                        -Dat vele andere BD-crewmembers, doorwinterde BD-leden én nieuwe BD leden ook bovenstaande meningen zijn toegedaan.

                        Ik denk dus dat mijn opmerking gerechtigd was.

                        Ik vermoed ook dat er een-en-ander gaat veranderen aan de challenge ...om ervoor te zorgen dat ze eerlijk, verfrissend, leerrijk en vooral PURE FUN blijft.
                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • #57
                          [QUOTE] Originally posted by Jochen
                          Originally posted by gerda

                          Gerda meiske,
                          Ik kanker niet hee. De challenge is meestal OK. Maar mijn punt is; door de populariteit van BD en door het ontbreken van regels gaat de kwaliteit erop achteruit. "Wat ons wordt aangereikt" wordt nu net gebruikt óm de boel te verzieken, en om de fun eruit te halen.
                          Jochen, je zal wel een beetje (of veel) gelijk hebben.
                          Toch blijf ik erbij dat we het allemaal met een korreltje zout (wat zég ik, een hele zak vol ) moeten nemen. Ik begrijp best je frustratie hoor, je bent ook al lang op BD om te zien dat door het overweldigende suk6 het allemaal een beetje uit de hand dreigt te lopen. Maar de crew is druk aan het werk deze community volledig te herzien (met de oprichting van de vzw, de restyling van het forum) en ik geloof dat we toch eerst een beetje de kat uit de boom moeten kijken (of het kieken, al naar gelang )
                          Groetjes, Gerda
                          hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
                          member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
                          visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

                          Comment


                          • #58


                            "Ik ga het kieken uit de ren kijken"

                            Klinkt goed!
                            http://www.theafricabug.com

                            Comment


                            • #59
                              Jochen, wat zeg je van dit:

                              Ik weet van mezelf dat ik absoluut geen goede fotograaf ben, ik ben maar een amateurtje die veel foto's neemt, ik let wel op wat ik doe en probeer mooie foto's te maken. De mooiste hou ik allemaal. Nu moet het lukken dat ik meestal een foto vind die ik volwaardig vind voor de challenge, de foto is dan meestal enkele maanden ofzo geleden genomen. Als ze nu gaan controleren wanneer de foto genomen is dan zullen mijn foto's er zeker niet meer bij zitten omdat ik er eigenlijk van overtuigd ben dat wanneer ik gericht ga gaan fotograferen, mijn foto's nog minder mooier gaan zijn en als ik die dan op de challenge zet dan gaat de kwaliteit achteruit voor de foto's die ik neem. creeëre je zo geen grotere kloof tussen de echte fotografen en de amateurtjes zoals ik, die niet echt gericht kunnen fotograferen? Of is dat ook de bedoeling van de challenge? Het gaat toch eigenlijk om de foto en niet om de persoon? En als je het tijdstip in acht neemt dan denk ik dat je ook meer de persoon punten gaat geven omdat niet iedereen een foto kan trekken als het hem gevraagd word.
                              http://www.yonaweb.be/passero
                              Flickr Photostream

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Passero
                                Jochen, wat zeg je van dit:

                                Ik weet van mezelf dat ik absoluut geen goede fotograaf ben, ik ben maar een amateurtje die veel foto's neemt, ik let wel op wat ik doe en probeer mooie foto's te maken. De mooiste hou ik allemaal. Nu moet het lukken dat ik meestal een foto vind die ik volwaardig vind voor de challenge, de foto is dan meestal enkele maanden ofzo geleden genomen. Als ze nu gaan controleren wanneer de foto genomen is dan zullen mijn foto's er zeker niet meer bij zitten omdat ik er eigenlijk van overtuigd ben dat wanneer ik gericht ga gaan fotograferen, mijn foto's nog minder mooier gaan zijn en als ik die dan op de challenge zet dan gaat de kwaliteit achteruit voor de foto's die ik neem. creeëre je zo geen grotere kloof tussen de echte fotografen en de amateurtjes zoals ik, die niet echt gericht kunnen fotograferen? Of is dat ook de bedoeling van de challenge? Het gaat toch eigenlijk om de foto en niet om de persoon? En als je het tijdstip in acht neemt dan denk ik dat je ook meer de persoon punten gaat geven omdat niet iedereen een foto kan trekken als het hem gevraagd word.
                                Who cares of je wint of niet? Dat is toch niet belangrijk? En de gemiddelde kwaliteit van de wedstrijd is toch ook niet belangrijk?

                                Het belangrijkste is IETS BIJLEREN. De challenge is wat ze is: een uitdaging. Je krijgt een onderwerp, je denkt erover na, je neemt een beslissing, je probeert je idee te verwezenlijken. En in héél dit proces leer je bij; je leert de mogelijkheden van je camera kennen, je denkt na over compositie en framing, je leert werken in PS, enz...

                                En hopelijk maak je zo'nn vooruitgang dat het verschil tussen jou en een pro verwaarloosbaar wordt.

                                Je vergelijking pro vs. amateur houdt trouwens geen steek. Trouwens, als jij uit je archief je mooiste foto mag gaan kiezen, dan mag een pro dat ook. Straffer nog: een pro is al langer bezig met zijn hobby, of is er méér uren per dag mee bezig, dus zijn "archief" is véél groter dan dat van jou. En er is veel kans dat zijn pic beter is, dus eindig je (volgens jouw denkwijze) evengoed achteraan in het peloton.

                                Dan kies ik toch om iets bij te leren: dat kan in het begin frustrerend zijn, maar uiteindelijk werpt het zijn vruchten af. Als je foto slechte punten krijgt ga je immers ook dáárover nadenken, wat op zich weer een verrijkend proces is.

                                Trouwens, de praktijk wijst uit dat je met je visie op de BD wedstrijd er compleet naast zit:
                                - de winnaars zijn zelden pro's
                                - ...en dat komt trouwens omdat er bijna geen pro's deelnemen. BD is een site waar amateurfotografen samenscholen, geen pro's.

                                http://www.theafricabug.com

                                Comment

                                Working...
                                X