Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Originaliteit! Zoek het op in het woordenboek!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Passero, hier sta ik wel volledig achter Jochen hoor.
    Het gaat gewoon om het leren.
    Eerst nadenken, hoe kan ik dat thema het beste naar voor laten komen en dan.... er gewoon op uit trekken.
    Maar... pas op dat je niet doet zoals ik.
    Ik heb 429 foto's van deuren ik kan gewoon niet kiezen
    En ik denk ook inderdaad dat de meesten amateurs zijn, maar ik geef wel toe, sommige amateurs hebben wel andere camera's dan wij
    Het gaat gewoon om de fun.
    Maar ook met een gewone camera kan je bij de eersten zijn hoor, dat hebben er al verschillenden bewezen, waaronder ik.
    Dat geeft wel een heel goed gevoel.
    Dus... trek erop uit en laat zien, je leert enorm bij.

    Comment


    • #62
      Ja hier moet ik Jochen weer helemaal bij treden, volledig mee akkoord.
      En nu hoop ik maar dat Christian bij de challenge foto's voor iedere foto, die genomen is voor de begindatum van de Challenge, dezelfde opmerking maakt. Anders zou dit niet eerlijk zijn, tegenover degenen die daaromtrent al wel een opmerking kregen.

      Comment


      • #63
        Ik zal u dan maar gelijk geven... Ik had niet stil gestaan bij het feit dat je zo veel meer bijleert dan wanneer je zomaar een foto uit je archief neemt. Op die manier is het idd beter om een "nieuwe" foto te maken. Kunnen we er dan gewoon geen ongeschreven regel van maken? Een beetje eerlijkheid van de spelers zelf? Nu dat ik zo deze topic gevolgd hebt en jouw commentaar op mijn reactie heb doornomen denk ik toch maar dat ik voortaan voor de komende challenges nieuwe foto's ga maken. Dat lijkt me het eerlijkst en ook het leerrijkst zoals je zegt.
        http://www.yonaweb.be/passero
        Flickr Photostream

        Comment


        • #64
          Even mijn mening;

          na elke challenge is er gezeik, over de puntentelling, over dat er ene in zijn gat is gebeten door veel lage punten, over de 'originaliteit', en elke keer over wat wel mag en niet mag.

          Daarom doe ik dus al maanden niet meer mee, noch geef ik punten. En ik ben bijlange niet de enige.

          Maar als je werkelijk iets wil veranderen, stop dan eerst het geklaag.

          Voor een challenge stuur je je BESTE foto in, niet je 'beste-na-het-
          lezen-van-de-nieuwe-challenge'..
          en dit in twee categorieën verdelen, maakt het nog potsierlijker imho.

          En jacques heeft gelijk, is het zo "origineel" om een foto te gaan maken aan de hand van de opdracht ??
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #65
            Originally posted by tom314
            En jacques heeft gelijk, is het zo "origineel" om een foto te gaan maken aan de hand van de opdracht ??
            Origineel, ik weet het niet... het is zeker niet minder origineel dan er één uit je archief te plukken.
            Voor mij draait het trouwens daar niet om, het is wel zo dat als je werkt met een specifieke opdracht de moeilijkheidsgraad enorm stijgt.
            Christian D.

            Comment


            • #66
              ik weet ook wel dat de challenge je uitdaagt, vandaar "challenge" en niet contest, om een nieuwe foto te maken,

              maar mensen zijn toch eerder geneigd om hun beste foto te posten, en niet de recentste van het onderwerp.

              wat maakt het in feite uit, mensen die in hun archief gaan hooien, worden misschien niet "gechallenged" door de opgave, so what. in feite hebben ze er alleen zelf minder lol aan.
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • #67
                Originally posted by tom314

                wat maakt het in feite uit, mensen die in hun archief gaan hooien, worden misschien niet "gechallenged" door de opgave, so what. in feite hebben ze er alleen zelf minder lol aan.
                idd Tom, ik heb voor deze challenge 80 km moeten rijden om een foto te maken van iets wat ik enkele jaren geleden gezien had en me nog herinnerde. Dus lekker de moto op gestapt en de kodak mee om daar nu een foto van gaan te maken. Dus ik doe mee met een foto die deze maand is genomen en heb er nog een fijne uitstap aan beleefd.
                Imo kan ik Jochen wel begrijpen en zou je de foto moeten maken na het bekend maken van de challenge, maar ik maak er geen punt uit. Als ik die maand geen tijd heb of geen idee, doe ik niet mee. De keren dat ik wel mee doe maak ik de foto dus nadat de challenge bekend wordt gemaakt.
                mvg,
                Geronimo
                www.geronimosite.net

                Comment


                • #68
                  voila, dat is mijn punt ook Geronimo.

                  als je verliest van een betere foto moet je niet vitten op de datum ervan. aan de andere kant, winnen met een foto waar je enkel je schuif voor hebt moeten opendoen, is niet echt challenge, en is maar een "platte" overwinning.

                  't is alleen maar klote als je 187stste bent, en er is geen nr. 188
                  dat vind ik nu een reden om je schoenen op te vreten zie..
                  ToM.___ //Fuji s602.
                  www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                  It goes to 11 you know? 1 louder.

                  Comment

                  Working...
                  X