Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

februari challange

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: februari challange

    Goh, ik heb er zelf geen problemen mee als iemand negatieve punten geeft. 'k Zou er nog niet aan denken om een "wraakactie" te starten, heb ik helemaal geen tijd voor
    'k Zou echt gewoon graag weten waarom, wat er in die persoon zijn ogen beter kan, of wat er totaal is misgelopen

    Comment


    • #47
      Re: februari challange

      moet nu elke dag kijken of er naar aanleiding van de gegeven comments op de inzendingen, er niet weer wat aan de opname is veranderd/verbetert.
      mijn reeds gegeven punten verdwijnen bij zo,n verandering, zeer frustrerend.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #48
        Re: februari challange

        Gewoon de laatste dag van de challenge punten geven Bouk Doe ik ook.

        Comment


        • #49
          Re: februari challange

          Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
          Gewoon de laatste dag van de challenge punten geven Bouk Doe ik ook.
          das geen doen met 80@100 inzendingen, als je de opnamen tenminste serieus wil beoordelen.
          nee...ik blijf het onzin vinden, om op aanraden van anderen je ingezonden opname zo te veranderen, dat je eigenlijk niet meer kan spreken van een eerlijke inzending.
          nl: anderen hebben je geholpen met je opname beter/anders te maken, dan je in eerste instantie zelf voor ogen had.
          en lang niet iedere inzender krijgt tips van derde om een beter eindresultaat te bekomen, wat ook weer oneerlijke concurrentie is.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #50
            Re: februari challange

            Aha, ik zie dat er hier ook al flink geroddeld wordt. Kleingeestigheid kan toch zo amusant zijn. Misschien moeten we es een populariteitswedstrijd houden. Ik stem alvast op Decapix!

            Ben ik een ervaren, 'goede' fotograaf? Absoluut niet. Maar zoals reeds eerder gezegd: dat hoeft ook helemaal niet. Als en wanneer ik hier een foto plaats, dan heb ik het meeste aan negatieve kritiek, da's de beste leerschool. Maar gezien mijn populariteit hier, zal negatieve kritiek alleszins geen probleem zijn, denk ik

            Ga ik soms te kort door de bocht? Zeer zeker, dat geef ik grif toe. Misschien ligt mijn aaibaarheidsgehalte iets te laag. Verbetering is mogelijks op komst!

            L.
            http://lievendevlaminck.wordpress.com/

            Comment


            • #51
              Re: februari challange

              schaf die eentjes af en laat 3 het minimum zijn .
              Ik verklaar dat door een foto die volgens mij mening niets met het onderwerp te maken geeft ,zoals je weet worden dubieuze inzendingen doorgelaten en gelukkig maar ,kan op verschillende punten toch punten verdienen want het systeem van punten geven is volgens mij verdeelt in 3 onderdelen :de volmaaktheid=totaal beeld
              de technische kant en het opvolgen van de opgave .Dus minstens drie enen .
              Het geven van enen is volgens mij door niemand te verdedigen ,.
              En daarboven haalt het het algemeen gemiddelde onverantwoord omlaag.
              En zoals bouk reeds schreef is het ondoenbaar 80 a 100 foto's objectief te beoordelen na elkaar.Daarom geef ik geen geen reaktie meer op foto's ,dwz ik beperk me zoveel mogelijk tot het geven van mijn visie op een aktie of foto .
              Maar diegene die echt een beoordeling willen kunnen dat na de challenge gewoon vragen .

              Comment


              • #52
                Re: februari challange

                eentje gaan voor mij vooral naar herposts!!
                dat zijn groepswerken!!! anders ga ik nooit onder de 3! iedereen steekt werk en tijd in zijn foto's!
                nikon stuff

                Comment


                • #53
                  Re: februari challange

                  Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                  schaf die eentjes af en laat 3 het minimum zijn .
                  Het geven van enen is volgens mij door niemand te verdedigen ,.
                  Da's hetzelfde voor een 10 ... niets is perfect en altijd kan er ergens iets beter.
                  In een systeem waar eenieder punten kan en mag geven moet men gewoon respecteren wat een ander geeft van punten.
                  Trouwens hoe meer mensen punten geven hoe minder een (bewust) ongepaste score invloed heeft op het geheel. De beste foto krijgt toch het hoogste gemiddelde, ik heb nog niet veel gezien dat een perfecte foto laatst eindigde of dat een slechte foto gewonnen heeft.
                  Zolang iedereen maar op een eerlijke manier punten geeft, da's wat telt!

                  Het beste zou zijn om op het einde van de challenge gewoon de gemiddelden te geven dat elke foto gekregen heeft en niet het detail, zo kan iedereen alleen maar de volgorde respecteren dat hier uit voortvloeit en niet beginnen discussiëren dat iemand anders andere punten gegeven heeft dan wat hij wou zien. Eventueel het detail nog beschikbaar maken voor de inzender zelf van zijn eigen foto maar niet dat van anderen.
                  Als je niet kan zien dat A zoveel eentjes kreeg en B meer of minder, dan wordt er ook niet over gezeurd.
                  Het komt er dus eigenlijk op neer dat men hier veel discussies kan voorkomen door iets minder te laten zien dan nu. Veel simpelder dan heel het systeem te herzien waarna toch nog steeds discussie zal ontstaan.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: februari challange

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
                    Aha, ik zie dat er hier ook al flink geroddeld wordt. Kleingeestigheid kan toch zo amusant zijn. Misschien moeten we es een populariteitswedstrijd houden. Ik stem alvast op Decapix!

                    Ben ik een ervaren, 'goede' fotograaf? Absoluut niet. Maar zoals reeds eerder gezegd: dat hoeft ook helemaal niet. Als en wanneer ik hier een foto plaats, dan heb ik het meeste aan negatieve kritiek, da's de beste leerschool. Maar gezien mijn populariteit hier, zal negatieve kritiek alleszins geen probleem zijn, denk ik

                    Ga ik soms te kort door de bocht? Zeer zeker, dat geef ik grif toe. Misschien ligt mijn aaibaarheidsgehalte iets te laag. Verbetering is mogelijks op komst!

                    L.
                    Het gaat hier niet over populariteit maar over 'redelijkheid'. Zoals je zelf aangeeft ben je nog onervaren, maar toch blijf je commentaren geven 'als een prof'.
                    Hierbij moet je echter beseffen dat fotografie veel meer is dan alleen maar 'scherp en recht'.
                    Commentaren zoals: "Je hebt helemaal geen kennis of ervaring nodig om te snappen dat je dergelijke foto''s beter niet instuurt. Een beetje smaak volstaat."zijn echt wel beneden elk niveau. De betrokken foto voldoet voor 100% aan de Challenge en is absoluut niet zo slecht als jij doet uitschijnen.
                    .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                    ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                    Comment


                    • #55
                      Re: februari challange

                      Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
                      Het gaat hier niet over populariteit maar over 'redelijkheid'. Zoals je zelf aangeeft ben je nog onervaren, maar toch blijf je commentaren geven 'als een prof'.
                      Hierbij moet je echter beseffen dat fotografie veel meer is dan alleen maar 'scherp en recht'.
                      Commentaren zoals: "Je hebt helemaal geen kennis of ervaring nodig om te snappen dat je dergelijke foto''s beter niet instuurt. Een beetje smaak volstaat."zijn echt wel beneden elk niveau. De betrokken foto voldoet voor 100% aan de Challenge en is absoluut niet zo slecht als jij doet uitschijnen.
                      moet dat nou hier, ga effe lekker PMen met elkaar.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #56
                        Re: februari challange

                        Decapix, toch enkele verduidelijkingen ivm mijn comm. op bewuste Challenge foto

                        - ook ik vind comm. zoals
                        Je hebt helemaal geen kennis of ervaring nodig om te snappen dat je dergelijke foto''s beter niet instuurt. Een beetje smaak volstaat.
                        er ver over en totaal overbodig maar je hebt wel laten "opwinden" en in je daaropvolgende commentaren laten leiden door je emoties t.o.v. Lieven.

                        Volgende zinnetjes uit je comm. spreken zich toch enigzins tegen:
                        Deze foto is STERK door 2 aspecten.
                        Het sublieme van deze foto is
                        Het is geen blikvanger
                        Maar uiteindelijk geef je toe dat je heftig reageert op Lieven i.p.v. de foto objectief te beoordelen
                        Dat ik deze foto verdedig (terwijl ik dit normaal waarschijnlijk niet zou doen) is inderdaad omdat ik die onzinnige kinderpraat van velen niet kan verdragen
                        Wel, heel af en toe, laat ik mij ook leiden door mijn emoties en het "sublieme aan deze foto" vond ik echt geen objectieve comm. meer. Een emo-antwoord was het gevolg. Verkeerd dus van mij ...

                        Het zou niet de eerste BD'er zijn die via comm. andere BD'ers uit hun tent probeert te lokken om tot een algemene tumult te komen. Ik hoop dat Lieven niet tot die categorie behoort ... Time will tell

                        In ieder geval ben ik al tevreden dat de discussie zich nu hier voert en niet meer onder die bewuste foto want dat verdient de inzender helemaal niet. Als ik een fout maakte was het door ook op de kar te springen en onder bewuste foto 1 comm. te geven en me te mengen in de discussie die in feite hier moet gevoerd worden. Mijn excuses hiervoor aan de foto-inzender, wie je ook moge zijn.

                        t.billy

                        PS om de discussie extra pit te geven: mijn echte naam is William De Vlaminck. Ik ken Lieven van haar noch pluimen, maar wie gelooft dat nu nog
                        The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                        Comment


                        • #57
                          Re: februari challange

                          Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
                          ...
                          In ieder geval ben ik al tevreden dat de discussie zich nu hier voert en niet meer onder die bewuste foto want dat verdient de inzender helemaal niet. Als ik een fout maakte was het door ook op de kar te springen en onder bewuste foto 1 comm. te geven en me te mengen in de discussie die in feite hier moet gevoerd worden. Mijn excuses hiervoor aan de foto-inzender, wie je ook moge zijn.

                          t.billy

                          PS om de discussie extra pit te geven: mijn echte naam is William De Vlaminck. Ik ken Lieven van haar noch pluimen, maar wie gelooft dat nu nog
                          Tja .. Mijn verdediging was er misschien een beetje over maar ik vind deze daarom niet onterecht. De betrokken foto heeft een juiste scherpstelling alsook een mooie DOF. De lichtinval had misschien wat beter gemogen om ook door andere beter aanvaard te worden ... zonder twijfel. Ook het 2de punt welk ik aanhaal is een sterk punt in die opname .. maar hoort misschien niet in de combinatie met de rest van de foto.

                          Ik laat mij inderdaad vlot meeslepen Sorry hiervoor.
                          Ik kan het echter niet hebben dat de minder sterken verdrukt worden door andere minder sterken die zich extreem sterk voelen. Door dergelijke domme dingen krijg je:
                          1- oorlog,
                          2- economische crisis
                          3- domme discussies

                          Enne .. William, ik vond jou reactie inderdaad ook al raar. Die lag zeker niet in jou aard Ik vond het echter echt wel jammer voor de TS, omdat deze toch wel een goede poging ondernomen had die veel meer verdiend dan de commentaar die eronder staat.
                          .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                          ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                          Comment


                          • #58
                            Re: februari challange

                            @ decapix,

                            Mag ik vragen het onzinnige en de meer en meer ophitsende discussie tussen Lieven De Vlaminck en U zelf te stoppen. Ik heb reeds heel wat tijd gestoken via PM – berichten om Lieven De Vlaminck te wijzen op de fout welke hij maakte bij het geven van zijn commentaar. Na enkele PM-berichten tussen Lieven De Vlaminck en mezelf zijn we tot een overeenkomst gekomen waarin Lieven De Vlaminck zich kan vinden om zijn commentaren naar zijn gevoel verder te uiten maar dan in meer zorgvuldig en minder kwetsende woorden. Nu stel ik vast dat hier in het forum U Lieven De Vlaminck blijft verder aanvallen op zijn gemaakte fout waardoor U hem dwingt scherp op Uw argumenten te reageren.

                            Mag ik dan ook met drang vragen deze tot niets leidende discussie te stoppen.
                            Spookys Fotoweb
                            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                            Comment


                            • #59
                              Re: februari challange

                              idd volg spooky, geen du-iscussie's over commentaar die al dan niet "erover" is.

                              over het thema en de invulling ervan: hoe meer hoe liever!!!

                              btw. iemand al es een costum bokeh geprobeerd? zo eventueel een extra dimmentie kunnen geven aan den challenge

                              dank bij voorbaat
                              nikon stuff

                              Comment


                              • #60
                                Re: februari challange

                                Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
                                @ decapix,

                                Mag ik vragen het onzinnige en de meer en meer ophitsende discussie tussen Lieven De Vlaminck en U zelf te stoppen. Ik heb reeds heel wat tijd gestoken via PM – berichten om Lieven De Vlaminck te wijzen op de fout welke hij maakte bij het geven van zijn commentaar. Na enkele PM-berichten tussen Lieven De Vlaminck en mezelf zijn we tot een overeenkomst gekomen waarin Lieven De Vlaminck zich kan vinden om zijn commentaren naar zijn gevoel verder te uiten maar dan in meer zorgvuldig en minder kwetsende woorden. Nu stel ik vast dat hier in het forum U Lieven De Vlaminck blijft verder aanvallen op zijn gemaakte fout waardoor U hem dwingt scherp op Uw argumenten te reageren.

                                Mag ik dan ook met drang vragen deze tot niets leidende discussie te stoppen.

                                Terecht ... Ik maak zelf immers de fout die ik van een ander moeilijk kan verdragen
                                Mijn excuses aan allen (inclusief Lieven).
                                .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                                ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                                Comment

                                Working...
                                X