Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

februari challange

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: februari challange

Je kan de foto na de challenge ook aanpassen en in een forum plaatsen

Comment

@ tigo...dan kan je na de challenge de commentaren eens toepassen op je foto en dan kan die daarna besproken worden in dees forumpje? onder het onderwerp' aangepaste foto's ??

Comment

Commentaar of niet ?
        Ik vind commentaar spannend , als ik een foto heb geplaatst ga ik dagelijks eens kijken of er al iets van commentaar bij staat , moets er helemaal geen commentaar mogen gegeven worden zou ik helemaal niet meer gaan kijken en misschien ook niet meer mee doen.
        Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
        Web-Albums

Comment

Ga ik mee akkoord, de comments maken het inderdaad leuk

Comment

Net de challenge bekeken ,en kan mij iemand uitleggen vat het verschil is tussen bokeh en dof en dit niet technisch maar zoals je het beoordeelt in een challenge.
            Last edited by micka; 8 februari 2009, 13:48.

Comment

bohek is de "vorm" die verschijnt op lichten en lichtere punten in de wazige achtergrond.
              de DOF is hoe groot het scherpe gebied is in de foto.
              met een f1.4 zal dit zeer klein zijn en bij een f10 en hoger zal nagenoeg de ganse foto scherp zijn.

een voorbeeld van bohek manipulatie: klik
              heb hier zelf geen ervaring mee.
              nikon stuff

Comment

Even op wijzen dat het niet BOHEK is maar BOKEH
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ook ik erger mij extreem aan het kinderlijke gedrag van sommigen (zelfs ervaren) fotografen.
                  Ik heb mij hierbij ook laten gaan bij 1 foto (donkere tak met blauwe lucht) waarbij ik het gewoon een schande vind hoe die (sorry guys) domme reacties afbraak doen aan een foto die m.i. perfect aan de Challenge voldoet.
                  Ik heb mijzelf ook altijd (ondanks mijn opleiding) als amateur beschouwd omdat ik na mijn opleiding nooit veel gedaan heb. Ik kan mij echter druk maken in onzinne commentaar van mensen die gewoon niet verder kijken dan 'scherp', 'horizon' en 'het ziet er goed uit'.

Lieven de Vlaminck is inderdaad een toonbeeld van stommiteit maar ik schrok ook van t.billy die zich ook laat meevloeien (niet zijn gewoonte).
                  .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                  ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Dat je eerst de commentaren van anderen kan lezen of niet ... als je eerlijk punten geeft (en da's toch de bedoeling zeker) dan maakt het niet uit wat anderen ervan vinden ... geef gewoon je eigen mening (lees punten)!
                    Dat niet iedereen dezelfde foto's mooi vindt is ook normaal, anders zou er maar een iemand punten moeten geven.

Iedereen mag een mening hebben en die neerpennen, als het maar eerlijk is en dus gegrond. Het enige is dat de ene het al wat vriendelijker overbrengt dan de andere.
                    Het is niet de bedoeling mensen echt af te breken maar daarom moet je natuurlijk niemand de hemel in prijzen om die een pleziertje te doen.

Men moet het zeker niet met elkaar eens zijn maar daar iedereen zijn mening mag geven zou ook eenieder andermans mening moeten respecteren.
                    Als iemand bij de allerslechtste foto schrijft dat hij dit een magnifieke foto vindt dan is dit in zijn ogen misschien ook wel zo, net als wanneer iemand een betere foto als afschuwelijk aanziet.

Als iedereen het een beetje deftig verwoordt en andermans beoordeling respecteert, dat die nu goed of slecht is, dan kan het heus niet zo verkeerd lopen als het nu soms is.

Voor de rest is het wel leuk om andermans werken te bekijken en te beoordelen maar het is even leuk om andere meningen te kunnen lezen en te zien welke opmerkingen er komen over punten dat je zelf niet opgemerkt hebt ... ook hier kan je uit bijleren.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ik zou het niet beter kunnen zeggen VerSeg!

Wat ik wel graag zou weten eigenlijk. Als ik een 1-tje krijg van mensen, waarom ze dat geven. Wat vinden ze niet goed, wat kan beter? 't Is om uit te leren
                      Misschien hebben ze gewoon schrik van de bangelijk goede foto en willen ze dat de foto minder goed scoort?

Comment

Wat die "ééntjes" betreft ben ik het volledig eens met Sannepoes !
                        Zij die ééntjes geven zouden zich daar voor moeten verantwoorden of anders moeten ze uitgesloten worden .
                        Eigenlijk begin ik de kandidaten die geen "ééntjes" krijgen al te verdenken.
                        De winnaar van deze challenge heeft ook vier "ééntjes" , ik zelf heb er "vijf" en Sannepoes heeft er vier , ik vind ook dat daar meer uitleg bij mag.
                        Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                        Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
                          Wat die "ééntjes" betreft ben ik het volledig eens met Sannepoes !
                          Zij die ééntjes geven zouden zich daar voor moeten verantwoorden of anders moeten ze uitgesloten worden .
                          Eigenlijk begin ik de kandidaten die geen "ééntjes" krijgen al te verdenken.
                          De winnaar van deze challenge heeft ook vier "ééntjes" , ik zelf heb er "vijf" en Sannepoes heeft er vier , ik vind ook dat daar meer uitleg bij mag.
                          Die uitleg kan je alleen maar verplicht maken als het systeem zo zou kunnen worden ingesteld dat je enkel een neg. score kan geven wanneer je er uitleg bijplaatst.

Nog idealer zou zijn bovenstaand systeem te combineren met de optie waarbij de andere reacties pas zichtbaar wordt na het geven van je score/reactie.
                          Last edited by Ticor; 10 februari 2009, 23:23.
                          Mvg Tim

Comment

Eigenlijk ben ik vrij nieuw op de site en nog totaal amateur maar toch vind ik de challenge enorm boeiend om zien.
                            Mijn mening over de commentaren is zeker dat ze heel nuttig zijn zolang ze opbouwend blijven, en het zal zeker een feit zijn dat elke fotograaf (amateur of prof) een foto bekijkt vanuit zijn eigen invalshoek. Ook in het punten geven zal het onderwerp van een foto een sterke rol spelen, immers iemand met een uitgesproken interesse voor bvb sportfotografie zal geneigd zijn positiever naar een sportfoto te kijken, mss ook veel kritischer dan naar bvb een macro-opname.
                            Voor mij zijn de commentaren vooral belangrijk om te kunnen lezen waar er soms foutjes in foto's zitten die mezelf niet direct opvielen en op die manier is het zeker ook leerrijk.
                            Een beoordeling (vorige maand de eerste keer) geef ik pas op het einde van de challenge en dan ook voor alle foto's ;-)
                            Mss ooit stuur ik ook wel eens een foto binnen ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                              Die uitleg kan je alleen maar verplicht maken als het systeem zo zou kunnen worden ingesteld dat je enkel een neg. score kan geven wanneer je er uitleg bijplaatst.
                              Maar dit heeft dan weer een invloed op wraakacties.
                              Ik kan me zo al voorstellen dat als iemand een eentje krijgt en weet van wie dat komt hij in het vervolg er wel zal voor zorgen dat die andere ook ergens negatieve kritiek krijgt ... is het niet in de challenge dan is het weer ergens anders.
                              Lage punten geven en er voor uitkomen is misschien niet altijd evident maar deze punten ook aanvaarden als je ze krijgt blijkt dikwijls een nog groter struikelblok te zijn.
                              Iets goed doen voor iedereen is zo moeilijk.
                              En om deftig punten te kunnen geven zou er een heel ander systeem opgezet moeten worden wat op een forum als dit bijna niet haalbaar is ... dan zou het al bijna door een jury moeten gedaan worden maar dan heb je weer een ander struikelblok ... is die jury wel correct?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Maar dit heeft dan weer een invloed op wraakacties.
                                Ik kan me zo al voorstellen dat als iemand een eentje krijgt en weet van wie dat komt hij in het vervolg er wel zal voor zorgen dat die andere ook ergens negatieve kritiek krijgt ...
                                Daar had ik niet aan gedacht.
                                Ik dacht misschien te positief.
                                Mvg Tim

Comment

Working...
                                X