Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

februari challange

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: februari challange

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

...commentaren enkel zichtbaar voor eigenaar, maar na Challenge zichtbaar voor iedereen....
    Dit lijkt mij ook een heel interessante oplossing.

Oorspronkelijk geplaatst door Calympus Bekijk bericht
    Wat de opmerkingen over "harde kritiek" betreft, volgens mij is dat iets wat hier op BD ontbreekt, eerlijke en bijgevolg soms harde kritiek.
    In de beginnershoek en fotobeoordeling ben ik er volledig mee akkoord dat er opbouwende kritiek wordt gegeven, maar het lijkt mij vrij normaal dat de lat in Showcase en ook de Challenge iets hoger mag liggen.
    Ik ga hier volledig mee akkoord, maar er is nog steeds een verschil tussen 'harde' kritiek en 'kwetsende' kritiek. Enkel een 'Oh my god' bijvoorbeeld is kwetsende kritiek. Een kritiek in de aard van ' Ik vind deze foto totaal niet goed om die en die reden' is harde kritiek volgens mij.

Just my two cents...
    Last edited by Orcanick; 5 februari 2009, 19:54.
    Nico Greetz u !!! :-)

Jaja ik heb nu een A77II en vind hem super !!!

Comment

Ik ga een beetje advocaat van de duivel spelen hier.

Als je commentaren onzichtbaar maakt, uitgezonderd voor de eigenaar, is er nog steeds hetzelfde "groepswerk-effect" zoals gezegd in een berichtje een beetje hoger. Iemand zegt wat er slecht is, beter kan en de eigenaar doet dit. Met dat verschil dat nu iedereen weet wat er gezegd is en door wie en waarom er van foto is veranderd. Als je de commentaar weg doet, met uitzondering van de eigenaar, weet niemand het. Daar komt nog bij dat je ook achteraf de oorspronkelijke commentaar niet meer gaat kunnen zien want die verdwijnt met de nieuwe foto. Zo weet je niet hoe men tot het uiteindelijke resultaat is gekomen.
      Straffer nog, je zult achteraf discussies gaan hebben en mensen die zeggen dat de uitslag niet fair is omdat mensen te veel geholpen gaan zijn. Iedereen gaat vrijer zijn in het commentaar geven, goed en slecht, omdat het toch pas achteraf is geweten als het niet meer van belang is, als de uitslag vast staat.

Ofwel alle commentaar voor iedereen zichtbaar altijd, ofwel geen commentaar zichtbaar voor niemand (ook niet voor de eigenaar van de foto) tot de uitslag bekend is.

Ik ben eigenlijk van mening. Als je een foto plaatst, denk erover na. Geen tweede, derde, vierde kans, maar één inzending en daar blijft het bij. Geen wijzigingen na commentaar/tips van anderen.

Oh ja, kritiek mag voor mij, hoe meer hoe liever, goed of slecht, maar wel zinnige... En discussies horen niet thuis in de challenge imo.
      Last edited by Sannepoes; 5 februari 2009, 20:39.

Comment

ik ben ook te vinden voor't idee dat je enkel 1foto post en daarmee gedaan!!
        uit de comments leer je maar JE PAST JE INZENDING NIET AAN das ermee lachen!

comments: tjah aan de mods om er iets op te vinden! zou ook zeggen enkel comments op uw eigen inzending zien en op't eind die van iedereen. lijkt me het best!
        je kan je altijd nog verdedigen door zelf een verduidelijking te zetten!

maar toch het meest voorstander voor: geen aanpassingen mogelijk!
        nikon stuff

Comment

Hey juppekes

Ik ben ook voorstander voor 1 foto

De commentaar lees ik nooit voor ik punten heb gegeven, om zo mijn stemgedrag niet te beďnvloeden
          Bootjes

Comment

is het niet mogelijk om het systeem zo te maken
            dat je eerst je rating moet geven, alvorens je de comments te zien krijgt?

dat zou ik positief vinden!

maarten.
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              ik ben ook te vinden voor't idee dat je enkel 1foto post en daarmee gedaan!!
              uit de comments leer je maar JE PAST JE INZENDING NIET AAN das ermee lachen!

comments: tjah aan de mods om er iets op te vinden! zou ook zeggen enkel comments op uw eigen inzending zien en op't eind die van iedereen. lijkt me het best!
              je kan je altijd nog verdedigen door zelf een verduidelijking te zetten!

maar toch het meest voorstander voor: geen aanpassingen mogelijk!
              voledig mee eens

Eens je foto geplaats niet meer aanpassen.
              Daar ben ik voor te vinden
              Voor de maand januari heb ik ook dergelijke comments gekregen wat beter kom mijn dank daarvoor .
              Heb het dan ook geprobeerd aan te passen maar is uiteindelijk toch de eerste foto gebleven wist dat het geen hoogvliegen was maar ben toch te vrede met mijn behaalde plaats.
              Eens gepost voor de hele maand gepost.
              Zo ga je beter nadenken wat je inzending zal zijn.
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

gaan we weer opnieuw beginnen!!
                dit is al bijna een jaar oud?
                grt,bouk.
                --------------------------------------------------------------------------------

Met deze topic wil ik niet zozeer het voor of tegen bespreken tot het geven van commentaren op de Challenge foto’s.

Mij is opgevallen dat er de laatste tijd wat hapert met het geven van commentaren. Deze maand ben ik reeds tweemaal moeten tussen komen omdat deelnemers tengevolge van de commentaren zich wilden terug trekken uit de lopende Challenge.

Er van uitgaande dat de oorspronkelijke doelstelling van de Challenge was en is om amateur fotograven de kans te geven doormiddel van een gelijkgestemd thema zich te vervolmaken in de digitale fotografie werd om deze doelstelling na te komen bij het oprichten van de Challenge beslist dat commentaren een barometer konden hoe een foto overkomt. Aan de hand van deze commetnaren kunnen er indien nodig tips gegeven worden hoe een foto kan verbeterd worden.

Om de Challenge spannend en boeiend te maken werd ook de mogelijkheid gegeven om anoniem aan de foto’s een waarde toe te kennen waardoor op het eind een rangschikking kan worden opgesteld.

In het verleden werden al heel veel discussies gevoerd over het geven van punten. Momenteel lijkt thans dit probleem min of meer onderdrukt te zijn. Maar nu doet zich nieuw fenomeen voor, namelijk men gaat in de Challenge de commentaren commentariëren en dit lijkt me niet zo erg gezond.

Ieder ervaart een foto op zijn manier. De een zal een foto eerder beoordelen op het technisch vlak, een ander zal eerder geneigd zijn om een foto gevoelsmatig te gaan bespreken. Anderen zullen dan mogelijk af en toe een komische noot verwerken in hun commentaar.

Voor zover de commentaren beleefd, niet aanvallend en kritisch opbouwend zijn
                zijn, zou ik vragen om geen commentaar te geven op een commentaar. Dit wil niet zeggen dat men geen aanvullend commentaar kan en mag geven op een reeds gegeven commentaar. Maar wees dan heel voorzichtig in de bewoordingen. Gelukkig bestaat nu reeds de mogelijkheid dat een inzender anoniem kan reageren op een commentaar indien de inzender dit nodig acht. Indien men oordeeld dat een commentaar niet beantwoord aan een goed commentaar kan men steeds mij per PM-bericht hierop wijzen. Indien nodig kan ik gepast tussen komen.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht

dat zou ik positief vinden!

maarten.
                  dat lijkt mij een goed voorstel...ik weet niet of te doen is voor de moderatoren?? maar goed voorstel hoor

Comment

Weer een aantal interessant invalshoeken, die we zeker zullen meenemen en bespreken.
                    @Bouk: het klopt dat een en ander vroeger reeds bediscussieerd is. Maar nu is er na de vorige AV in Antwerpen een specifieke Werkgroep Challenge opgericht die zich over een (eventuele?) verbetering van de Challenge buigt. Geef ons echter de nodige tijd. Tussen haakjes: van wie is die tekst die je citeert? Indien niet van jou: graag de auteur vermelden, aub.

@Allen: er is voor en tegen commentaar. Voor en tegen een foto vervangen. Maar zolang de huidige reglementen het toelaten, mag men commentaar geven (houd het aub netjes en beschaafd), en mag een foto, zelfs tot meermaals toe, vervangen worden. Wie daar niet mee kan leven, zal de Challenge links moeten laten liggen tot na een (eventuele) aanpassing.
                    Persoonlijk blijf ik wel voor commentaar. Tenslotte speelt de Challenge een educatieve rol, en zou ik (tenminste voor mezelf) willen weten waarom een bepaalde bijdrage van mij nu aanslaat of niet. Zelfs met het huidige systeem is dat niet altijd duidelijk.

TOEGEVOEGD: oh ja, nog één ding. Hoewel ik tot de werkgroep Challenge behoor, ben ik (of een andere medewerker) niet de officiële spreekbuis van de werkgroep, maar vertolk ik louter mijn persoonlijke mening, die uiteraard kan verschillen van die van andere medewerkers.
                    Last edited by LesC; 6 februari 2009, 12:31.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      @Bouk: Tussen haakjes: van wie is die tekst die je citeert? Indien niet van jou: graag de auteur vermelden, aub.
                      van ons aller Spooky.
                      grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                        Gevolg is dan wel dat je nadien (om welke reden dan ook) geen scores meer zal kunnen aanpassen.
                        Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                          Gevolg is dan wel dat je nadien (om welke reden dan ook) geen scores meer zal kunnen aanpassen.
                          en dan hebben we pas een echte Challange.
                          grt,bouk.

Comment

hier volg ik bouk!!
                            nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              en dan hebben we pas een echte Challange.
                              grt,bouk.
                              Let wel , de meeste ( ook ik ) leren uit hun fouten dóór de comments. Als deze niet meer zichtbaar zijn, of als je de foto niet opnieuw kan inzenden, kan je jezelf ook niet verbeteren.

Er op een leuke manier iets van leren is toch wel het hoofddoel. De enige prijs die hier te winnen valt is een schat aan kennis en ervaring.

grtz Tigo
                              To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                              Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
                                Let wel , de meeste ( ook ik ) leren uit hun fouten dóór de comments. Als deze niet meer zichtbaar zijn, of als je de foto niet opnieuw kan inzenden, kan je jezelf ook niet verbeteren.
                                daar heeft BD meer dan genoeg andere forums voor.
                                grt,bouk.

Comment

Working...
                                X