Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

proficiat Kyando

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: proficiat Kyando

    Gratz to all !
    Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

    Comment


    • #17
      Re: proficiat Kyando

      Oorspronkelijk geplaatst door stampers Bekijk bericht
      Proficiat Tigo met je podiumplaats, zeker verdiend , een van mijn topfavorieten; Ik ben alvast bijzonder blij met mijn tweede plaats, had zeker geen podiumplaats verwacht, vooral ook omwille van de meerdere herinzendingen die ik heb gemaakt op basis van de gegeven commentaren. Tot mijn grote verbazing, niet met eentjes en tweetjes getracteerd zoals sommige andere in de top twaalf, die voor alle duidelijkheid, voor mij althans, op geen van alle van toepassing was. De foto van Kyando, was qua idee zeker heel goed, maar technisch niet bepaald denderend, doek of gordijn slordig en zichtbaar opgesteld, uitgebrande vlek links op het metaal, ... spijt me maar persoonlijk vind ik dit geen podiumplaats waard, daarvoor kwamen andere foto's meer in aanmerking !!! Jammer

      Bedankt alvast aan alle (her)puntengevers en de appreciatie.
      Bedankt Stampers,

      Je aangehaalde punten waren voor ook idd de reden waarom het niet mijn topfavoriet was. Ik heb bewust deze opmerkingen niet geplaatst bij de foto omdat het niet altijd in dank word afgenomen als men dan zogezegd gaat muggenziften op een foto waar heel wat positieve reacties op zijn. Het komt al snel over alsof je de foto opzettelijk wil afbreken. Ik wil de foto hier nu zeker niet afbreken, het is en blijft een prachtig idee, enkel de uitvoering kon stukken beter.

      Vraagje aan Kyando en Tartarus. Geven jullie elkaar punten? En zo ja gebeuren deze op een eerlijke manier? Dit lijkt me sterk in de richting van vriendjes politiek te gaan. Zeker als je nu de opmerkingen gaat lezen die jullie elkaar hebben gegeven. Dit is zelfs een vorm van beinvloeden.

      Mijn partner doet ook geregeld mee, dit wil zeggen dat wij van elkaar weten welke foto we inzenden. Toch geven wij eerlijkheidshalve elkaar geen punten ( iets wat Spooky kan beamen )
      Last edited by Tigo; 1 februari 2009, 17:53.
      To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
      Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

      Comment


      • #18
        Re: proficiat Kyando

        Lijkt alsof enkel deelnemers ook effectief punten geven, 80 inzendingen 80 keer punten, lijkt mij duidelijk ?

        Misschien toch een reden waarom het gemiddelde zo "deprimerend" (voor mij dan toch) laag ligt.

        En ja er zijn vast en zeker mensen die van elkaar weten welke foto er ingezonden is en daar invloed op uitoefenen, maak je geen illusies
        Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

        Comment


        • #19
          Re: proficiat Kyando

          een meer dan verdiende winnaar imho , foto is mss. niet perfect maar welke is dat wel
          The quickest way to make money at photography is to sell your camera

          Comment


          • #20
            Re: proficiat Kyando

            Hoewel ik nog maar een paar keer heb meegedaan met de challenge, vind ik het nogal vreemd dat de commentaren te lezen zijn, tijdens de challenge nog aan het lopen is.

            Iemand die nog geen punten gegeven heeft aan een bepaalde foto, wordt imho, toch serieus beïnvloed door de commentaren die er reeds staan.

            En inderdaad, de éne foto krijgt meer ratings dan de andere. Sommige zelfs boven de 95 terwijl er maar 81 foto's zijn. Het kan dan toch niet anders dat die andere ratings 'extern' zijn. Ik geloof dat er met gemiddelden gewerkt wordt bij de telling, maar ik denk toch dat het een invloed kan hebben op het eindresultaat.
            550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
            http://www.photos-by-gianni.be

            Comment


            • #21
              Re: proficiat Kyando

              Proficiat! De meest originele foto van de challenge en een technische uitdaging.
              Het enige wat een beetje spijtig is de niet egaal zwarte achtergrond.
              Ik zou de foto nog een beetje bijwerken en dan kan deze zo in je portfolio.



              Oorspronkelijk geplaatst door dejavu Bekijk bericht
              Het kan dan toch niet anders dat die andere ratings 'extern' zijn.
              Niet-deelnemers kunnen ook stemmen. Vandaar dat het aantal stemmen niet altijd gelijk is aan het aantal deelnemende foto's.
              Mvg Tim

              Comment


              • #22
                Re: proficiat Kyando

                Ja ik geef hem ook punten ( 10 ) en mezelf ook 10 .
                Als het een mooie foto is verdient die een 10 en indien geen mooie foto en ik geef ook 10 wat zal het verschil zijn met 80 deelnemers .
                Een foto kan maar winnen als hij door meer dan 2 mensen veel punten krijgt

                Even een berekening gedaan :

                Kyandio behaalde 7.22 gemiddeld op 85 stemmen dat brengt een totaal van 613.7 dit min 20 punten die ik en Kyandio zelf gegeven heeft komt op 593.7 .
                Dit gedeeld door 83 stemen ( omdat onze stem dan vervalt ) komt op 7.15 dus blijft hij nog steeds eerste .


                Zelf vindt ik dat enkel de deelnemers die een foto ingezonden hebben zouden mogen punten geven + dat er geen komentaar zou mogen of kunnen gegeven worden dit om de mensen niet te beinvloeden
                Last edited by Tartarus; 1 februari 2009, 20:22.
                CANON 50D : EF 70-200 f/2.8 IS USM , EFS 17-85mm IS USM , EF 50mm f/1.8 II , EF 35-70 f/3.5-4.5

                Comment


                • #23
                  Re: proficiat Kyando

                  Tartarus als U A zegt moet U ook B zeggen !
                  Spookys Fotoweb
                  BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                  Comment


                  • #24
                    Re: proficiat Kyando

                    Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
                    Tartarus als U A zegt moet U ook B zeggen !
                    Hoe bedoelt u ?
                    CANON 50D : EF 70-200 f/2.8 IS USM , EFS 17-85mm IS USM , EF 50mm f/1.8 II , EF 35-70 f/3.5-4.5

                    Comment


                    • #25
                      Re: proficiat Kyando

                      @ to Tartarus,

                      Hoe bedoelt u ?
                      Bovenvermelde vraag werd beantwoord via Pm-bericht.
                      Spookys Fotoweb
                      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                      Comment


                      • #26
                        Re: proficiat Kyando

                        Toch lijkt me hier iets heel vies aan de hand te zijn...
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #27
                          Re: proficiat Kyando

                          En ik verschiet er van wat zo'n spelletje teweeg kan brengen .
                          Heel jammer maar gelukkig kunnen we er mee stoppen als we willen !
                          En dat doe ik dan ook , voor mij is alle plezier weg bij zo'n challenge .

                          Vergis ik me nu of is er meer te winnen dan een afdruk van uw winnende foto ?
                          Last edited by Tartarus; 2 februari 2009, 13:41.
                          CANON 50D : EF 70-200 f/2.8 IS USM , EFS 17-85mm IS USM , EF 50mm f/1.8 II , EF 35-70 f/3.5-4.5

                          Comment


                          • #28
                            Re: proficiat Kyando

                            Proficiat met je overwinning
                            Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

                            Comment


                            • #29
                              Re: proficiat Kyando

                              Proficiat aan de top tien , maar wil toch nog even kwijt dat ik vind dat op foto die de tweede plaats haalde de sneeuw nog altijd te blauw is , sneeuw moet voor mij wit zijn.
                              Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                              Web-Albums

                              Comment


                              • #30
                                Re: proficiat Kyando

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tartarus Bekijk bericht
                                En ik verschiet er van wat zo'n spelletje teweeg kan brengen .
                                Heel jammer maar gelukkig kunnen we er mee stoppen als we willen !
                                En dat doe ik dan ook , voor mij is alle plezier weg bij zo'n challenge .

                                Vergis ik me nu of is er meer te winnen dan een afdruk van uw winnende foto ?
                                Er is inderdaad niet meer te winnen, daar gaat het hem juist over , waarom dan al die manipulatie ?????
                                To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                                Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X