Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Proficiat Tigo met je podiumplaats, zeker verdiend , een van mijn topfavorieten; Ik ben alvast bijzonder blij met mijn tweede plaats, had zeker geen podiumplaats verwacht, vooral ook omwille van de meerdere herinzendingen die ik heb gemaakt op basis van de gegeven commentaren. Tot mijn grote verbazing, niet met eentjes en tweetjes getracteerd zoals sommige andere in de top twaalf, die voor alle duidelijkheid, voor mij althans, op geen van alle van toepassing was. De foto van Kyando, was qua idee zeker heel goed, maar technisch niet bepaald denderend, doek of gordijn slordig en zichtbaar opgesteld, uitgebrande vlek links op het metaal, ... spijt me maar persoonlijk vind ik dit geen podiumplaats waard, daarvoor kwamen andere foto's meer in aanmerking !!! Jammer
Bedankt alvast aan alle (her)puntengevers en de appreciatie.
Bedankt Stampers,
Je aangehaalde punten waren voor ook idd de reden waarom het niet mijn topfavoriet was. Ik heb bewust deze opmerkingen niet geplaatst bij de foto omdat het niet altijd in dank word afgenomen als men dan zogezegd gaat muggenziften op een foto waar heel wat positieve reacties op zijn. Het komt al snel over alsof je de foto opzettelijk wil afbreken. Ik wil de foto hier nu zeker niet afbreken, het is en blijft een prachtig idee, enkel de uitvoering kon stukken beter.
Vraagje aan Kyando en Tartarus. Geven jullie elkaar punten? En zo ja gebeuren deze op een eerlijke manier? Dit lijkt me sterk in de richting van vriendjes politiek te gaan. Zeker als je nu de opmerkingen gaat lezen die jullie elkaar hebben gegeven. Dit is zelfs een vorm van beinvloeden.
Mijn partner doet ook geregeld mee, dit wil zeggen dat wij van elkaar weten welke foto we inzenden. Toch geven wij eerlijkheidshalve elkaar geen punten ( iets wat Spooky kan beamen )
To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8
Hoewel ik nog maar een paar keer heb meegedaan met de challenge, vind ik het nogal vreemd dat de commentaren te lezen zijn, tijdens de challenge nog aan het lopen is.
Iemand die nog geen punten gegeven heeft aan een bepaalde foto, wordt imho, toch serieus beïnvloed door de commentaren die er reeds staan.
En inderdaad, de éne foto krijgt meer ratings dan de andere. Sommige zelfs boven de 95 terwijl er maar 81 foto's zijn. Het kan dan toch niet anders dat die andere ratings 'extern' zijn. Ik geloof dat er met gemiddelden gewerkt wordt bij de telling, maar ik denk toch dat het een invloed kan hebben op het eindresultaat.
550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd http://www.photos-by-gianni.be
Proficiat! De meest originele foto van de challenge en een technische uitdaging.
Het enige wat een beetje spijtig is de niet egaal zwarte achtergrond.
Ik zou de foto nog een beetje bijwerken en dan kan deze zo in je portfolio.
Ja ik geef hem ook punten ( 10 ) en mezelf ook 10 .
Als het een mooie foto is verdient die een 10 en indien geen mooie foto en ik geef ook 10 wat zal het verschil zijn met 80 deelnemers .
Een foto kan maar winnen als hij door meer dan 2 mensen veel punten krijgt
Even een berekening gedaan :
Kyandio behaalde 7.22 gemiddeld op 85 stemmen dat brengt een totaal van 613.7 dit min 20 punten die ik en Kyandio zelf gegeven heeft komt op 593.7 .
Dit gedeeld door 83 stemen ( omdat onze stem dan vervalt ) komt op 7.15 dus blijft hij nog steeds eerste .
Zelf vindt ik dat enkel de deelnemers die een foto ingezonden hebben zouden mogen punten geven + dat er geen komentaar zou mogen of kunnen gegeven worden dit om de mensen niet te beinvloeden
En ik verschiet er van wat zo'n spelletje teweeg kan brengen .
Heel jammer maar gelukkig kunnen we er mee stoppen als we willen !
En dat doe ik dan ook , voor mij is alle plezier weg bij zo'n challenge .
Vergis ik me nu of is er meer te winnen dan een afdruk van uw winnende foto ?
Proficiat aan de top tien , maar wil toch nog even kwijt dat ik vind dat op foto die de tweede plaats haalde de sneeuw nog altijd te blauw is , sneeuw moet voor mij wit zijn.
En ik verschiet er van wat zo'n spelletje teweeg kan brengen .
Heel jammer maar gelukkig kunnen we er mee stoppen als we willen !
En dat doe ik dan ook , voor mij is alle plezier weg bij zo'n challenge .
Vergis ik me nu of is er meer te winnen dan een afdruk van uw winnende foto ?
Er is inderdaad niet meer te winnen, daar gaat het hem juist over , waarom dan al die manipulatie ?????
To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8
Comment